بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی

انتخاب زمان شارژ گاز کولر گازی یکی از چالش‌های پیش روی افراد است که معمولا با نزدیک شدن فصل گرما تشدید می‌شود. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم که به شما بگوییم بهترین زمان برای شارژ گاز کولر گازی چه وقت است و چگونه باید بفهمیم که وقت این کار فرا رسیده است.

پیشنهاد می‌شود که در این مورد حتما با یک سرویس و تعمیر کولر گازی در اصفهان مشورت کنید تا مشکلی برای سیستمتان ایجاد نشود.

علائم تشخیص دهنده زمان شارژ گاز کولر گازی

برای اینکه بتوانید بهترین زمان شارز گار کولر گازی را تشخیص دهید، نیاز است که دستگاه را بررسی کنید و علائمی را که از خود نشان می‌دهد، مورد ارزیابی قرار دهید. مهمترین این علائم عبارتند از:

  • کم شدن باد سرد خروجی از کولر گازی
  • افزایش صدای ایجادشده در کولر
  • ایجاد صداهای عجیب در دستگاه
  • کاهش کارایی و اختلال در عملکرد دستگاه
  • افزایش هزینه برق مصرفی به طور ناگهانی
  • ضعیف شدن جریان هوای خروجی
  • افزایش اندک خروجی دستگاه با بالا بردن ظرفیت آن
  • ایجاد احساس تهوع یا سرگیجه در افراد حاضر در محیط

علت اهمیت بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی

بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی

سیستم‌های کولر گازی و اسپلیت در دنیای امروز به یکی از وسایل سرمایشی و گرمایشی به صورت همزمان تبدیل شده اند و در تمامی روزهای سال کاربرد دارند. به همین دلیل عدم شارژ به موقع گاز کولر گازی می‌تواند بر روی عملکرد آن تاثیر منفی گذاشته و در نهایت باعث آذیت شدن ساکنین شود. از سوی دیگر کم شدن گاز در این سیستم‌ها، می‌تواند نشاندهنده وجود نشتی گاز در کولر گازی باشد. از آنجا که گاز کولر گازی سمی است، این موضوع می‌تواند سلامت ساکنان را به خطر بیندازد. پس حتما در صورت مشاهده علائم ذکرشده در قسمت قبلی، بلافاصله برای بررسی کولر و سرویس آن با یک متخصص تماس بگیرید.

بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی چه وقتی است؟

زمان سرویس کولر گازی، بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی است؛ در این زمان، سرویس کار متخصص می‌تواند قسمت‌های مختلف را بررسی کرده و در صورت مشاهده علائم نشت گاز، برای حل این مشکل اقدام کند. به طور کلی تعیین بهترین وقت برای انجام این کار، بستگی به مدل کولر گازی، ظرفیت آن و ساعت‌هایی دارد که شما از این سیستم استفاده می‌کنید. البته باید بدانید که استفاده طولانی مدت از کولر گازی، ربطی به تخلیه گاز آن ندارد و معمولا نشتی گاز علت اصلی نیاز به شارز گاز کولر گازی خواهد بود.

فاصله زمانی میان دفعات شارژ گاز کولر گازی

در صورتی که مشکلی برای کولر پیش نیاید و نشتی گاز اتفاق نیفتد، معمولا هر 3 یا 4 سال یک بار نیاز به شارز گاز کولر گازی خواهید داشت. به طور متوسط در طی یک سال، حدود 10 درصد از گاز انواع سیستم‌های سرمایشی کاهش پیدا می‌کند که برای سیستم‌های تهویه مقداری بیشتر است. به همین دلیل نیاز است که حتما در زمان سرویس‌های دوره ای از سرویس کار خود بخواهید که سطح گاز را بررسی کرده و در صورت نیاز، شارژ را انجام دهد.

شارژ گاز کولر گازی در زمستان

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند، این است که آیا زمستان زمان خوبی برای شارژ گاز کولر گازی است؟ باید بدانید که در صورت نیاز، می‌توانید این فرایند را در فصل زمستان هم انجام دهید؛ اما مراحل خاصی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی

روش اول برای شارژ گاز کولر گازی در زمستان

برای این کار باید کولر را بر روی حالت سرمایشی قرار دهید؛ یعنی دما را بر روی 16 تا 18 درجه تنظیم کنید. در این حالت کولر گازی در حین شارز گاز، روشن نخواهد شد و کمپرسور آن فعال نمی‌شود. البته نکته مهم اینجا است که به دلیل کم بودن دمای محیط، سنسور آن گرم نمی‌شود و در نتیجه نیاز به گرم شدن مصنوعی دارد. در چنین حالتی باید سنسور محیطی را در دست گرفته یا از آب ولرم استفاده کنید؛ دقت کنید که هرگز نباید برای گرم شدن سنسور، از شعله استفاده نمایید.

روش دوم شارژ گاز کولر گازی در زمستان

در روش دوم شارژ گاز کولر گازی در زمستان باید آن را در حالت گرمایشی قرار داده و روشن کنید. پس از اینکه مدتی از شروع کار دستگاه گذشت، سیم شیر برقی را از مدار خارج کرده و شارژ گاز را انجام دهید. سپس مجددا این شیر را متصل کنید و مطمئن شوید که آمپر کمپرسور به درستی کار می‌کند. البته باید بدانید که اگر مدل کولر به صورتی است که از پرشر سوییچ در آن استفاده شده، باید به جای شیر برقی، این سوییچ را از مدار خارج کنید. به عبارت بهتر باید قطعه ای از مدار خارج شود که حالت محافظتی داشته و می‌تواند کمپرسور را قطع و وصل کند؛ در این صورت خواهید توانست شارژ گاز را به راحتی انجام دهید.

بهترین زمان تکمیل شارژ کولر گازی چه وقت است؟

در مواردی ممکن است که کولر گازی شما نیاز به شارژ گاز کامل نداشته باشد و تنها برای بهبود عملکرد، شارژ بیشتری بخواهد. در این صورت باید به سرویس کار خود بگویید که تکمیل شارژ گاز کولر گازی را انجام دهد. این موضوع معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که کولر گازی نمی‌تواند محیط را به خوبی کمک کند؛ همچنین اگر به هر دلیلی کندانسور، لوله‌ها یا اواپراتور یخ زده باشد، باید تکمیل گاز را انجام دهید. معمولا برای اطلاع از بروز این مشکل، باید فشار گاز موجود در کولر را بسنجید که یک بررسی تخصصی است.

سخن پایانی

یافتن بهترین زمان برای شارژ گاز کولر گازی یکی از چالش‌های اصلی صاحبان این سیستم‌های سرمایشی است؛ زیرا این کار بسیار تخصصی است و نیاز به بررسی با استفاده از دستگاه‌های ویژه دارد. به همین دلیل توصیه ما این است که سرویس کولر گازی را در زمان‌های منظم انجام دهید تا بتوانید بسته به شرایط ایجادشده، بهترین زمان شارژ گاز کولر گازی را پیدا کنید. الوپایپینگ یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات مربوط به تعمیر، سرویس و شارژ گاز کولر گازی است که در همه روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل هم به شما خدمت رسانی می‌کند. شما می‌توانید در 24 ساعت شبانه روز، با الوپایپینگ تماس بگیرید تا حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌ها برای ارائه خدمات به محل شما اعزام شوند.

کد خبر 640044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.