نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای هزینه‌کرد بند (ط) بودجه هستیم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در تقسیم زمین‌ها به شرکت‌های صنعتی، هزینه‌های زیرساخت باید محاسبه شود و در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد، گفت: نیازمند برنامه‌ریزی بهتر برای هزینه‌کرد بند (ط) بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول موسی‌رضایی امروز _پنجشنبه بیستم بهمن‌ماه_ در آئین بهره‌برداری از ۴۴ پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۸۰ ناحیه صنعتی رسمی و به همین تعداد ناحیه صنعتی غیر رسمی داریم. حدود شش هزار مگاوات برق در استان اصفهان تولید و به همین میزان مصرف می‌شود.

وی افزود: در نیروگاه اصفهان با مشکل آب و در نیروگاه منتظری با مشکل سوخت مواجه هستیم و در نهایت، تابستان و زمستان محدودیت‌هایی برای صنایع اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: با تلاش‌های انجام شده با دریافت ۱۲۰ میلیون یورو وام از بانک توسعه تعاون در سال‌های گذشته پروژه‌های زیرساختی اجرایی شده است.

موسی‌رضایی اضافه کرد: از محل فروش انرژی به صنایع بزرگ در بودجه درآمد برای دولت دیده شده است که این درآمد می‌تواند در پروژه‌ها در نظر گرفته شود. اما نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای بند (ط) هستیم.

وی تصریح کرد: در منطقه صنعتی مورچه‌خورت و کاشان با توسعه بسیار زیاد مواجه هستیم که زیرساخت آن فراهم نیست. هزینه‌های ساخت پست‌های برق بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در تقسیم زمین‌ها، هزینه‌های زیرساخت باید محاسبه شود و در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد، گفت: نیازمند برنامه‌ریزی بهتر برای هزینه‌کرد بند (ط) بودجه هستیم.

موسی‌رضایی تصریح کرد: همچنین در مصوبات سفر رئیس‌جمهور پروژه‌هایی دیده شده است که هیچ نفعی برای صنعت ندارد و مشکلی از آن رفع نمی‌کند و لازم است این مصوبات اصلاح شود.

اهمیت تأمین زیرساخت شهرک‌های صنعتی

در ادامه، امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان اصفهان نیز اظهار کرد: استان اصفهان بیشترین تعداد واحد صنعتی را در کشور دارد و نیازمند نگاه ویژه‌ای به موضوع شهرک‌های صنعتی و تأمین زیرساخت برای آن هستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای توسعه صنعت در استان انجام شده است، گفت: سه ابرچالش آب‌، انرژی و هوا در استان اصفهان وجود دارد که باید برای آن فکر اساسی کنیم.

کد خبر 640039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.