واریز ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صندوق‌های نوآوری

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز ۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در روز جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در مراسم انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه به شرکت‌های دانش‌بنیان که بین این شرکت‌ها و بانک ملی امضا شد، اظهار کرد: امروز انعقاد تفاهم‌نامه برای اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری امضا و تمام این مبالغ امروز به حساب صندوق‌های پژوهش واریز می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک بانک مرکزی، منابع ۴۰ هزار میلیارد تومانی که با ابتکار سیاستی برای رونق شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک‌ها در نظر گرفته شده که بانک‌ها بتوانند در طرح‌های دانش‌بنیان مشارکت کنند، تا آخر اسفندماه سال جاری محقق شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آسیب‌شناسی این وزارتخانه برای بازیگران اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد و گفت: مهم‌ترین چالش این شرکت‌ها تامین مالی برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و از آن مهم‌تر تامین وثایق برای این وام‌هاست. چون دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نامشهود و نامتفاوت است.

خاندوزی افزود: مقدماتی که امسال فراهم شد امیدواریم نتیجه آن در سال آینده به ثمر برسد و اولین نهاد ضمانت برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود و خود صندوق‌های پژوهش و فناوری در این زمینه فعال هستند.

وی اضافه کرد: نیاز است بیش از وضعیت موجود، در زمینه ضمانت صندوق‌های دانش‌بنیان فعالیت کنیم و نقش ضمانت در صندوق‌های دانش‌بنیان بیشتر از خود تسهیلات برای این شرکت‌ها اهمیت دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال آینده باید چند اقدام برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهیم که پیش‌نویس آن تصویب و اجرا خواهد شد. در این زمینه، تعامل خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند تحول جدی داریم.

خاندوزی افزود: ریلی که سال آینده برای شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده می‌شود در زمینه ضمانت و اعتبارسنجی خواهد بود. در لایحه بودجه هم امیدواریم شبکه بانکی سرخط بیایند و به زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند.

کد خبر 639946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.