بهره‌برداری از نخستین پل معلق جنوب کشور/ روزگار ناخوش تاکسیرانی خوانسار

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اولین پل معلق جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد / اجرای ۳۹۰ میلیارد تومان پروژه شهری»، «احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری با ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار»، «گلایه شهروندان گرگان از حضور کودکان کار در سطح شهر»، «جشنواره فروش ویژه ۶۱ قلم کالای اساسی در بازارهای کوثر اصفهان»، «دهه فجر در اراک چگونه می‌گذرد»، «افتتاح مرکز جامع توانمندسازی آقایان استان اصفهان»، «روزگار ناخوش تاکسیرانی خوانسار»، «همه مسئولان برای رفع مشکلات به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند»، «جاری کردن وجدان کاری؛ نخستین گام در مبحث ۱۹/ کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی»، «رویکرد علمی حلقه مفقوده ساخت‌وسازها / کیفیت ساخت‌وساز در اصفهان به نسبت مناسب است»، از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

اولین پل معلق جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد / اجرای ۳۹۰ میلیارد تومان پروژه شهری

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام و تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: به منظور رونق گردشگری برای نخستین‌بار در جنوب ایران، یک پل معلق را در شهر احداث کردیم که تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این پل ۲۶۰ متر طول و ۸۵ متر ارتفاع دارد و می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود چهره گردشگرپذیر شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر تعطیلی ندارد، ۲۴ ساعته است و مانند انسان نیاز به زیباسازی دارد، افزود: بهسازی پارک‌های موجود به عنوان یک سرمایه ملی برای شهرها و احداث پارک‌های جدید را در دستور کار داریم، در مجموع به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان پروژه را به بهره‌برداری و افتتاح خواهیم رساند.

گلایه شهروندان گرگان از حضور کودکان کار در سطح شهر

حضور کودکان کار در شهر نه تنها چهره شهر را نازیبا نشان می‌دهد بلکه غم در ذهن و فکر هر بیننده‌ای ایجاد می‌کند در حالی که در بعضی از خیابان‌های شهر گرگان علاوه بر کودکان بومی، کودکانی ناآشنا در حال فروش اقلام مختلف هستند که گویا از شهرهای دیگر به این شهر می‌آیند.

شهروندان گرگانی می‌گویند هرچند کار کردن در اسلام سفارش شده است، اما با گشت و گذار در هر گوشه شهر و در هر زمان، کودکانی را می‌بینیم که به جای رفتن به مدرسه در پارک و تفریحگاه‌ها به صورت مداوم مشغول فروش اقلام مختلف هستند.

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در خصوص معضل کودکان خیابانی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کشور، شهرداری کمترین وظیفه را دارد، اما به عنوان دستگاه همکار باید در کنار ۲۴ دستگاه دیگر کار جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار را انجام دهد.

وی افزود: در حال حاضر در دو شهر گرگان و گنبدکاووس حدود ۴۱۰ کودک کار وجود دارد که ۲۱۰ نفر از آنان در شهر گرگان هستند، حدود ۴۰ نفر ایرانی و ۱۶۰ نفر از آنها اتباع بیگانه هستند.

شهردار گرگان تصریح کرد: جلسه‌ای در این خصوص در دفتر معاونت دادستان گرگان برگزار شد و طرح جمع‌آوری کودکان کار از سطح معابر شهر در دستور کار قرار گرفت تا آنها پس از جمع‌آوری به مددسرا منتقل شوند.

دهه فجر در اراک چگونه می‌گذرد؟

وظایف شهرداری حیطه گسترده‌ای دارد. این نهاد باید همواره به دنبال تسهیل زندگی شهروندی در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و تفریحی باشد.

شهرداری اراک در ایام دهه فجر همانند سایر شهرداری‌های کشور پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد، اگرچه تمرکز مدیران فعلی شهر در دهه فجر سال جاری بیشتر بر تکمیل طرح‌ها است.

علیرضا کریمی، شهردار اراک با اذعان بر کمبود زیرساخت‌ها در سطح شهر، گفت: امسال نیز برای جشنواره فیلم فجر با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان، دستگاه‌های جدید سینمایی برای فرهنگسرای شهر خریداری و در این فرهنگسرا نصب شد؛ تلاش داریم فرهنگسرای شهر را به منظور فعالیت‌های سینمایی برای بعد از جشنواره فجر نیز حفظ کنیم.

وی تصریح می‌کند: شهرداری برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعددی را در دهه فجر امسال پیش بینی کرده که مختص کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها است، از جمله برگزاری پویش‌های «جات اینجاست»، «در جریان باشید» و «برای وطن».

کریمی ادامه می‌دهد: ۴۴ رویداد در ۴۴ مسجد در سطح شهر اراک از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این ایام دنبال خواهد شد.

شهردار اراک با اشاره به پیش‌بینی حضور بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر در جشنواره ورزشی که به مناسبت ایام دهه فجر در اراک برگزار خواهد شد، تصریح می‌کند: در این ایام رویدادها و مسابقات ویژه‌ای برای اقشار و گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری المپیاد بزرگ ورزشی اراک تحت عنوان المپیاد جام امیرکبیر اشاره کرد که در بیش از ۴۸ رشته ورزشی به مدت دو ماه برای آقایان و بانوان، پیشکسوتان و سالمندان، کودکان و نوجوانان، خبرنگاران و هنرمندان و با دعوت از تمام هیئت‌های ورزشی برگزار می‌شود.

روزگار ناخوش تاکسیرانی خوانسار

تاکسی ایمن و امن و عمده وسیله حمل‌ونقل در شهرهای کوچک است که نقش مهمی در جابه‌جایی شهروندان دارد.

نبود نظارت دقیقی از سوی متولیان امر و افزایش هزینه‌ها زمینه را برای بروز تخلف رانندگان فراهم کرده و موجب شده است تا آنها برخلاف گذشته که در تمام خیابان‌های شهر چرخشی حرکت می‌کردند، در یک مکان ثابت مستقر شود و برای تکمیل تاکسی مسافران را منتظر بگذارند؛ این حال و روز تاکسیرانی شهر خوانسار بوده که زمینه را برای نارضایتی شهروندان فراهم کرده است.

مهدی احمدی، شهردار خوانسار با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های شهروندان است، گفت: در راستای ساماندهی حوزه حمل و نقل شهرداری خوانسار پنج دستگاه ون خریداری کرده و به زودی تحویل خواهیم گرفت، و سعی داریم دو اتوبوس دیگر نیز خریداری کنیم تا به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اضافه شود.

وی با بیان اینکه در شهر خوانسار ۸۳ دستگاه تاکسی در جابجایی مسافران در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند، افزود: از این تعداد تاکسی ۱۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

شهردار خوانسار افزود: ۱۸ نفر از رانندگان دارای تاکسی فرسوده در سامانه ثبت کرده‌اند؛ اما مشکل این است که باید به صورت نقدی ۲۸۰ میلیون تومان واریز کنند تا بتوانند خودروی سمند یا سورن تحویل بگیرند.

احمدی تأکید کرد: این رانندگان توان پرداخت به صورت یک مرحله‌ای ندارند؛ و از طرفی وام با سود بالا می‌توانند دریافت کنند.

شهردار خوانسار تصریح کرد: با فرماندار خوانسار در حال پیگیری هستیم تا با انجام رایزنی بتوانیم وام کم بهره برای رانندگان دریافت کنیم، چرا که رانندگان توان پرداخت وام با سود بالا را ندارند.

جاری کردن وجدان کاری؛ نخستین گام در مبحث ۱۹/ کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی

فرانک باقری، کارشناس شهرسازی در خصوص مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و تأثیر آن بر مدیریت بهینه مصرف انرژی گفت: کاربران یک ساختمان تنها مصرف کننده انرژی نیستند، اما میزان مصرفشان به موقعیت ساختمان بستگی دارد. مصرف انرژی افرادی که خدمات مختلف را برای ساختمان و کاربرانش انجام می‌دهند نیز به فاصله ساختمان از محله و مراکز کار بستگی دارد؛ بیشتر شهروندان بر این باور هستند که اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان سبب افزایش هزینه‌های ساختمان می‌شود در حالی که چنانچه این مبحث در ساختمان به درستی اجرا شود، علاوه بر کاهش هزینه‌های اولیه ساخت، در هزینه‌های بهره‌برداری و مصرف انرژی ساختمان نیز برای مصرف‌کننده سودآور خواهد بود.

وی افزود: با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان شامل عایق‌کاری سیستم تأسیسات و لوله‌ها، عایق‌کاری جداره خارجی ساختمان و نصب پنجره‌های دوجداره استاندارد در ساختمان کمتر از پنج درصد سبب افزایش هزینه‌های ساختمان در این بخش می‌شود، از طرف دیگر ظرفیت سیستم گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز ساختمان را می‌توان تا ۴۰ درصد نسبت به حالتی که این مبحث اجرا نمی‌شود، کوچک‌تر انتخاب کرد که به نوبه خود کاهش هزینه‌ها را در این قسمت موجب می‌شود؛ بنابراین چنانچه در طراحی و ساخت ساختمان اصول اولیه مهندسی رعایت شود، علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای زندگی ساکنان، سطح رفاه جامعه افزایش و هزینه‌های اولیه کاهش می‌یابد.

احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری با ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار

ناصر کریمی، رئیس اداره عمران منطقه شش شهرداری اصفهان در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه شش و مجموعه فرهنگی، مذهبی و تاریخی تخت‌فولاد اظهار کرد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان برای احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جشنواره فروش ویژه ۶۱ قلم کالای اساسی در بازارهای کوثر اصفهان

مجید صادقی، مدیر بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران جشنواره فروش ویژه ۶۱ قلم کالای اساسی در بازارهای کوثر اصفهان برگزار شده است.

همه مسئولان برای رفع مشکلات به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند

علی قاسم‌زاده؛ شهردار اصفهان در آئین بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان اظهار کرد: افتتاح مرکز توانمندسازی حاصل همدلی و همگرایی نهادهای مختلف در استان همچون استانداری، سپاه و شهرداری است که امیدواریم نتیجه خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

رویکرد علمی حلقه مفقوده ساخت‌وسازها / کیفیت ساخت‌وساز در اصفهان به نسبت مناسب است

رامین مدنی، دکترای معماری شهری در این خصوص گفت: کیفیت ساخت‌وساز در اصفهان به دلایل مختلف، وضعیت مناسب‌تری را نسبت به کلانشهرهای دیگر دارد، اما اینکه تا چه حد موافق هستیم باید آمار و ارقام آن را از دستگاه‌های دولتی جویا شویم؛ وضعیت هوا و آلودگی محیط زیستی که در اطراف ما وجود بیانگر این است که این خوب بودنی که در شهر اصفهان داریم به ظاهر کافی نیست.

وی افزود: به طور طبیعی مقوله مبحث ۱۹ یک مقوله بسیار جدی است؛ وضعیتی که امروز در اکثر کلان‌شهرهای ایران و حتی شهرهای به نسبت متوسط با آن مواجه هستیم از بعد آلودگی هوا و هدر رفت منابع زیست محیطی و مباحثی که در حوزه سلامت در زندگی شهروندان با آن مواجه هستیم و هزینه‌های اقتصادی بسیار بالایی که به زیرساخت‌ها و به بودجه کشور وارد می‌شود، همه حاکی از آن است که نیازمند این هستیم که به مقوله مبحث ۱۹ و بحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی به شدت توجه کنیم.

افتتاح مرکز جامع توانمندسازی آقایان استان اصفهان

به مناسبت ایام پر خیر و برکت ماه رجب و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در قالب یازدهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» مرکز جامع توانمندسازی آقایان استان اصفهان به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی شهر اصفهان با اعتباری بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 639945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.