سال پررونقی را برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر را خوب توصیف کرد و گفت: در بعضی شهرهای بزرگ، بلیت فیلم‌ها به‌علت تقاضای زیاد مردم نایاب شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر از هفدهم بهمن به مراکز استان‌ها رفته و فوق‌العاده استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: گزارش‌هایی که من شب گذشته داشتم این بود که بلیت‌ها در شهرهای بزرگ نایاب شده‌اند و تقاضای زیادی هم برای نمایش فیلم در شهرهای خارج از مراکز استان‌ها داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: من به دوستان سازمان سینمایی گفته‌ام که سینمای سیار و فیلم‌های منتخب را تا دل روستاها و مناطق مختلفی که زیرساخت‌های کمتری دارند، همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان ببرند که در دستورکار قرار گرفته است.

اسماعیلی تاکید کرد: جشنواره فجر با رونقی بیشتر از سال‌های پیش در حال پیگیری است. ما بیشتر از توقعاتمان در حوزه عدالت فرهنگی پیش رفته‌ایم. در این جشنواره ۷۵ فیلم ثبت‌نام کردند و حدود ۱۰ فیلم اولی داریم که دو مورد آن کارگردان خانم دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای سال آینده، سال پررونقی برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم.

وزیر فرهنگ درباره کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر گفت: با قضاوتی که داوران دارند کیفیت فیلم‌ها درمجموع از همه دوره‌ها بیشتر است. هرچند ممکن است به‌لحاظ مسائل زیبایی‌شناختی اختلافاتی باشد، اما همه آن‌هایی که سال‌هاست در این عرصه هستند، معتقدند که معدل بسیار خوب است. بیش از ۱۰ کارگردان کار اولی و دو خانم کارگردان کار اولی داریم که رویش‌های این جشنواره هستند، در حالی که سال‌ها بود کارگردان خانم در بخش داوری آثار نداشتیم و این از مزایای کار است.

اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر نیز از بیست‌وهشتم بهمن آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در حال برگزاری است.

وی از خبرنگاران دعوت کرد که از نمایشگاه «آیینه در آیینه» موزه هنرهای معاصر بازدید کنند.

به گفته وزیر ارشاد، امروز آخرین روز از نمایشگاه فضای مجازی است که تولیدات محتوایی در حوزه فضای مجازی عرضه کرده و با استقبال خوب مردم و کاربران روبه‌رو شده است.

کد خبر 639941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.