کمبود استخر، یکی از مشکلات اصلی علاقه‌مندان رشته شنا در لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: کمبود استخر شنا در سطح شهرستان یکی از مشکلات اصلی علاقه‌مندان رشته شنا به‌ویژه نسل جوان در شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در آئین ساماندهی پروژه استخر جهان‌پهلوان تختی زرین‌شهر، کمبود استخر شنا در سطح شهرستان را یکی از مشکلات اصلی علاقه‌مندان رشته شنا در شهرستان لنجان دانست و اظهار کرد: جذب نسل جوان و نوجوان به ورزش به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود، اما باید بپذیریم که یکی از ضعف‌های شهرستان لنجان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر نداشتن استخر در شهرهای مختلف آن برای استفاده نسل جوان است.

وی افزود: شهر جدید فولادشهر با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر دو استخر در دل خود جای داده، اما استخر جهان‌پهلوان تختی به‌عنوان تنها استخر زرین‌شهر، بخش مرکزی و باغ بهادران را پوشش می‌دهد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: احداث مجموعه آبی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر باغ بهادران در حال اجرا بوده و امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا کام مردم بخش باغ بهادران شیرین شود.

وی ادامه داد: استخری نیمه‌تمام نیز در شهر چمگردان وجود دارد که شهرداری در تلاش است این مجموعه را راه‌اندازی کند، اما با توجه به مشکلاتی که شهرداری‌ها با آن‌ها مواجه هستند به کندی در حال انجام است. از این رو به صنایع بزرگ فعال در شهرستان پیشنهاد داده شده تا برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکت کنند و در حال حاضر نیز مشغول مطالعه بر روی طرح استخر چمگردان هستند تا پس از بررسی نتیجه به‌دست‌آمده را اعلام کنند.

محمدی با بیان اینکه با تلاش ویژه مدیریت شهری پروژه استخر جهان‌پهلوان تختی آماده بهره‌برداری شد، اضافه کرد: امروز با آغاز به‌کار دوباره استخر جهان‌پهلوان تختی به یکی از مطالبات شهروندان جامه عمل پوشانده شد و باید قدردان زحمات نیروهای خدوم شهرداری و تصمیمات کارشناسی مدیریت شهری زرین‌شهر بود. چراکه استخر و مکان‌های ورزشی نقش مؤثری در افزایش نشاط شهروندان و پر کردن اوقات فراغت نسل جوان دارند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه اجتماعی است، مطرح کرد: زمانی که شهروندان شهرهای ایران از نشاط اجتماعی برخوردار باشند، شاخص‌های کیفیت زندگی آنان ارتقا پیدا می‌کند و این مسئله سبب خواهد شد وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی آنان افزایش پیدا کند و طبیعی است که به موازات آن آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهری قطعاً نشاط و شادابی شهروندان را به همراه خواهد داشت و امیدواریم با حضور جهادی مدیریت شهری زرین‌شهر در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در ماه‌های پیش رو نیز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مورد مطالبه شهروندان باشیم.

کد خبر 639937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.