نبود قوانین شفاف منجر به تخلفات شهرسازی شده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: محاسبات در عوارض باید با شفافیت انجام شود و قانون به‌صورت کامل به جزئیات بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید متین فر امروز_ چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه- در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به موضوع درآمدهای شهرداری و عوارض‌ها، اظهار کرد: در عوارض باید محاسبات با شفافیت انجام شود و قانون به‌صورت کامل به جزئیات بپردازد.

وی افزود: در بعضی از موارد به علت نبودن شفافیت، نه تنها عامل تخلف در حوزه شهرسازی شده بلکه همچنین نمی‌توانیم عوارض مشخص و معینی دریافت کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بعضی از موارد حتی عنوان تخلف آن در وزارت کشور نیز وجود نداشته و نیاز به بازنگری و تغییر عنوان دارد تا بتوانیم جلوی تخلفات شهرسازی را بگیریم.

انتقاد از قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

محمد وحیدنیا، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به موضوع تعرفه‌ها اظهار کرد: با جلساتی که برگزار شده موضوع تعرفه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، اما هنوز نقطه نظرهایی وجود داشته که باید به آن پرداخته و اصلاح شود.

وی با اشاره به اشکالات موارد شده به تعرفه‌ها از طرف فرمانداری، تصریح کرد: در مورد اول باید عوارض بالکن و پیش‌آمدگی در حیاط اصلاح‌شده و مجزا شود؛ در مورد دوم درباره واحدهای تجاری روباز و بدون سقف مانند آهن‌فروشان است و باید از این مشاغل نیز عوارض دریافت شود، اما به سال آینده واگذارشده تا عنوان آن در وزارت کشور وارد شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به بررسی تک‌تک موارد مورد اشکال، تاکید کرد: عوارض یکی از منابع درآمدی شهر بوده و شهرداری بدون داشتن درآمد نمی‌تواند شهر را اداره کند و نیاز داریم با نگاهی عدالت محور حقوق شهرداری را نیز تأمین کنیم.

وحیدنیا اضافه کرد: قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، منابع درآمدی شهرداری را محدود کرده و این عامل باعث شده شهرداری با دقت بیشتری به منابع درآمدی شهرداری بپردازد و عدالت محور در این بازنگری موردتوجه ویژه قرار گرفته است که امیدواریم در توسعه شهر خللی ایجاد نشود.

هزینه‌کرد ۲۰۳ میلیارد تومانی برای تملکات فاز ۵ عمار یاسر در سال جاری / املاک شاخص مانع پیشرفت تملکات پروژه است

محمد رمضانی، مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به چالش‌های پروژه فاز پنج عمار یاسر، تاکید کرد: برای پروژه فاز ۵ عمار یاسر امسال ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار با سند رسمی هزینه شده است.

وی تعداد پلاک‌های باقی‌مانده را ۸۰ مورد اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین پلاک‌ها در بخش دور شهر مانده است و در بعضی از موارد نتوانسته‌ایم با مالک به توافق برسیم و ارزش تجاری و برند بودن بعضی از املاک مانع پیشرفت پروژه و تملک شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم تأکید کرد: برای تملک از اراضی ۴۸ هکتاری به‌عنوان معوض استفاده‌شده و در تلاش هستیم پلاک‌های باقی‌مانده با کمترین تنش و مشکل انجام شود و همین مذاکرات و رفت و آمده‌ها باعث طولانی شدن پروسه تملک و آزادسازی عرصه شده است.

راه‌اندازی خط گردشی اتوبوس ویژه پردیسان قم در سال ۱۴۰۲/ کاهش زمان سفر از پردیسان

سیدامیر عباس صفوی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به موضوع تعیین نرخ کرایه اتوبوس‌ها، تصریح کرد: اضافه شدن خطوط پوششی و گردشی در منطقه پردیسان، با استفاده از تجربه ۱۰ ساله ناوگان اتوبوس‌رانی در این منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه مدت‌زمان سفر زیاد، یکی از علل اضافه شدن خط پوششی در پردیسان بوده است، اضافه کرد: این خط تمام محلات پردیسان را به هم وصل و خطوط چهارگانه را نیز به هم وصل می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با اضافه شدن خط پوششی در پردیسان، زمان سفر به داخل شهر نیز کاهش پیدا کرده و این خط پوششی بیش از ۹۰ درصد منطقه پردیسان را با حداقل هزینه پوشش می‌دهد.

کد خبر 639888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.