شاخصه تفاوت ۲ هنرمند برای موفقیت، نوع جهان‌بینی است

شهردار اصفهان با بیان اینکه جهان‌بینی مرحوم امین‌پور ساحتی آخرتی بود، گفت: شرط کافی برای به اوج رسیدن هنرمند، به نوع فهم او از جهان هستی و جهان‌بینی هنرمند و ساحتی که برای زندگی خود انتخاب می‌کنند، بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن_ در آئین بزرگداشت مرحوم احمد امین‌پور، استاد معماری و فلسفه هنر اسلامی اظهار کرد: قصه کل خلقت و آفرینش در آیه دو سوره ملک آمده است، به اعتقاد من تمام زندگی مرحوم امین‌پور مطابق با این آیه سرشار از عمل احسن بود که بعضی از آن‌ها در قالب هنر و بعضی در قامت حکمت و ایده‌های آن مرحوم جلوه‌گر می‌شد.

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی که روی مشاوره شغلی تمرکز کرده بودیم پس از تحقیق و بررسی به فرمول‌ها و خصیصه‌هایی دست یافتیم، افزود: به‌عنوان مثال برای اینکه یک فرد، هنرمند موفقی شود، ابتدا باید از هوش بالایی برخوردار و دارای استعداد ویژه و احساس سرشار باشد، همچنین باید برای موفقیت خود مجهز به دانش و مهارت متناسب با هنر شود و در نهایت علاقه، رغبت، انگیزه‌ها، مشوق‌های درونی و بیرونی از دیگر شاخص‌های به اوج رسیدن یک هنرمند است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی که به این شاخصه‌ها و چرخه برای موفقیت یک هنرمند رسیدیم، این سوال مطرح شد که آیا همه هنرمندانی که به اوج رسیده‌اند، دارای همین ویژگی‌ها بوده است یا برای به اوج رسیدن یک هنرمند خصیصه و شاخصه دیگری نیاز است که در نهایت به این فهم رسیدیم که همه عوامل یادشده جزو عوامل و شرایط لازم بوده است اما برای به اوج رسیدن هنرمند، کفایت نمی‌کند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: شرط کافی برای به اوج رسیدن هنرمند، به نوع فهم او از جهان هستی، جهان‌بینی هنرمند و ساحتی که برای زندگی خود انتخاب می‌کنند، بازمی‌گردد.

وی افزود: شاخصه تفاوت بین دو هنرمند برای موفقیت و ماندگاری فهم و جهان‌بینی هنرمند است، در این راستا در زیارت امین‌الله آمده است که انسان باید اثری خلق کند که در دنیا و آخرت خریدار داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر هنرمند دارای چنین ساحت آخرتی باشد، می‌تواند آثاری در دنیا خلق کند که بزرگ‌تر و باارزش‌تر از این دنیای فانی باشد، گفت: از دیگر خصوصیات مرحوم امین‌پور به عنوان یک هنرمند در عرصه معماری آن است که ساحت و جهان‌بینی آن مرحوم، ساحتی آخرتی بود که زندگی خود را نیز مطابق با آن انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد: خانواده امین‌پور بدانند مرحوم امین‌پور زندگی بسیار بهتر از دنیای فانی در دنیای باقی خواهد داشت و بدون شک آثار خلق شده توسط این مرحوم هنرمند در دنیا به نیک‌نامی و یادگار باقی خواهد ماند.

کد خبر 639857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.