وحدت ملی در ۲۲ بهمن

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه، بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۲۵ بهمن، برنامه بعدی منافقین برای میرحسین موسوی» نوشت: طبق اطلاعات موثق و مستند، گروهک تروریستی منافقین هدایت کامل میرحسین موسوی یکی از سرکردگان متوهم فتنه ۸۸ را به دست گرفته و بیانیه اخیر وی، دستپخت مستقیم منافقین است که از طریق اردشیر امیرارجمند به آن فتنه‌گر القا شده است.

خبرگزاری قوه قضائیه شب گذشته در گزارشی خبر داد که طبق اطلاعات موثق و مستند، گروهک تروریستی منافقین هدایت کامل میرحسین موسوی یکی از سرکردگان متوهم فتنه ۸۸ را به دست گرفته و بیانیه اخیر وی، دستپخت مستقیم منافقین است که از طریق اردشیر امیرارجمند به آن فتنه‌گر القا شده است.

به گزارش میزان، برنامه بعدی منافقین برای موسوی برای تاریخ ۲۵ بهمن طراحی شده که باز هم امیرارجمند بازیگر اصلی آن خواهد بود.

یک منبع مطلع امنیتی به شرط عدم افشای نام خود گفت: اردشیر امیرارجمند همان زندانی فراری است که در جریان فتنه ۸۸ میرحسین را به شکل مرموز و تمام عیاری در اختیار گرفته، اداره می‌کرد و عامل اصلی خروج وی علیه نظام جمهوری اسلامی بود. این عنصر مرموز در همان مقطع بازداشت شد اما با استفاده از فرصت مرخصی از زندان، توسط گروهک منافقین از کشور فراری داده و به مقر آنها در اطراف پاریس منتقل شد.

منبع مطلع فوق‌الذکر افزود: برادر اردشیر امیرارجمند به نام منصور از سران سازمان تروریستی منافقین است که اکنون نمایندگی آن سازمان تروریستی در استراسبورگ فرانسه را به عهده دارد. این فرد عامل وصل اردشیر به گروهک نفاق و سرپل بعدی اردشیر با گروهک است. از آنجا که منافقین برای اردشیر مأموریت مهمی را طراحی کرده و اصرار داشتند که عضویت وی در گروهک آشکار نشود، لذا نامبرده را پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سرویس اطلاعاتی فرانسه به محل امن دیگری منتقل کردند و برادرش منصور را به عنوان رابط وی با سازمان قرار دادند.

سرویس اطلاعاتی فرانسه نیز با اغتنام از فرصت ارتباط خود با اردشیر امیرارجمند را تقویت کرد و گسترش داد و به‌تدریج وی را به عنوان منبع اطلاعاتی به استخدام خود درآورد.
این فرد آگاه اضافه کرد: با اینکه افراد شناخته شده دیگری در داخل تحت عنوان مشورت به میرحسین موسوی خط می‌دهند و برایش بیانیه می‌نویسند، اما همچنان مؤثرترین عنصری که به شکل سوال برانگیزی اراده آن فتنه‌گر را در اختیار دارد و از قدرت وتوی نوشته‌ها و نظریات سایر خط دهندگان به میرحسین برخوردار است همان اردشیر امیرارجمند است که طبق اطلاع موثق بیانیه اخیر میرحسین را با کمک محمد جواد اکبرین به نگارش درآورده و به آن فتنه‌گر متوهم ابلاغ کرده است.

منبع مطلع پیش گفته افزود: اصولاً سیر عبور موسوی از خط حضرت امام (ره)، نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خطی است که امیرارجمند به صورت تدریجی به میرحسین القا کرد و آثار این عبور در بیانیه‌های پیشین منتسب به موسوی به صورت گام به گام و تدریجی مشاهده می‌شد. اما در بیانیه اخیر به صورت کاملاً صریح و عریان از آن رسماً پرده‌برداری کرد.

وحدت ملی در ۲۲ بهمن

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «وحدت ملی در ۲۲ بهمن» نوشت: همزمان با سالروز حادثه ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بیعت تاریخی جمعی از همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) روز گذشته صدها تن از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با فرمانده کل قوا دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، با تجلیل از ارتش مؤمن، انقلابی، عزیز، مردمی و پیش‌برنده کارهای بزرگ و شگفت‌آور، حادثه ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ را عاملی مهم و موج‌آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن آن سال و همچنان پیش‌قراول و روحیه بخش در ۲۲ بهمن‌های سال‌های پس از انقلاب دانستند و با تبیین هدف اصلی دشمن برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی و از بین بردن آن از طریق ایجاد اختلاف و بی اعتمادی، تأکید کردند: مهم‌ترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید، حفظ راهبرد وحدت است و به توفیق الهی ۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد و اعتماد ملی خواهد شد و مردم این پیام را به طور صریح به همه بدخواهان خواهند رساند که تلاش آن‌ها برای ایجاد بی‌اعتمادی و از بین بردن اتحاد ملی، خنثی شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حادثه ۱۹ بهمن را همچنان پیش‌درآمدی اثرگذار و روحیه‌بخش به مردم برای روز ۲۲ بهمن و نشان دادن عظمت و عزت ملت ایران خواندند و گفتند: ۲۲ بهمن، اوج قله حرکت پر افتخار ملت ایران و یادآور پر شکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران است چرا که مردم در این روز عزت، عظمت و قدرت خود را به دست آوردند. ۲۲ بهمن باید زنده نگه داشته شود.

ایشان با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن همچنان‌که تاکنون زنده نگه داشته شده، باید در آینده نیز زنده نگه داشته شود، افزودند: انقلابِ زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نیازها و خطرات، آن نیازها را برطرف و خطرات را خنثی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت شکست یا بازگشت دیکتاتوری‌های سخت و تلخ در انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه و شوروی را غفلت از نیازها و خطرات اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعواهای شخصی دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی خود را از این آفات مصون نگه داشت. البته ما هم مشکلاتی داشتیم و همت‌ها و تشخیص‌ها در دولت‌های مختلف یکسان نبود، اما حرکت کلی، حرکت به سمت قله، و پیشرفت مادی و معنوی بود.

ایشان با اشاره به ابتکار، پیشرفت، دست پر و منطق قوی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، به حضور برجسته جوانان دهه هشتادی در مراسم اعتکاف امسال به عنوان نمونه‌ای از رشد ملی پرداختند و گفتند: دیدید که چقدر راجع به دهه هشتادی‌ها لطیفه‌های مسخره‌آمیز تولید کردند، اما در آمارها و گزارش‌های اعتکاف امسال بیان شد که جمع زیادی از آنها، دهه هشتادی‌ها بودند.

رهبر انقلاب لازمه حیات و پویایی انقلاب را توجه به رفع نیازها دانستند و با تمرکز و تأکید بر یک نیاز اساسی و مهم یعنی «اتحاد ملی» گفتند: اتحاد ملی نقش بسیار مهمی در پیروزی و پیشرفت انقلاب داشت و سد و دیواره‌ای محکم و سر به فلک کشیده در برابر دشمن است که باید امروز هر چه ممکن است این وحدت افزایش پیدا کند.

وحدت ملی در ۲۲ بهمن

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فروش ۴۰۰ هزار میلیاردی دانش بنیان‌ها» نوشت: امروز کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و معیشتی دارای مشکلات و معضلات متعددی است و قرار نیست مشکلات دیده و بیان نشود؛ اما با وجود این، رشد، پیشرفت و توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

امروز به همت دانشمندان جوان این سرزمین ۸ هزار و ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است؛ به طوری که طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فروش این شرکت‌ها اکنون به رقم قابل توجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در واقع این دستاورد مبارک، امروز تا حدود زیادی توانسته است، بر اساس تاکید رهبر انقلاب بر شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری و تصویب قوانین مترقی همچون «قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان» و «قانون جهش تولید دانش‌بنیان» و حمایت از تولیدات و محصولات ایران‌ساخت مسیر خود را به خوبی بیابد و سرعت بیشتری بگیرد.

علاوه بر این روز گذشته نیز در آئین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بانک ملی ایران، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یافت.

بی‌شک این تسهیلات، ریل حرکتی دانش‌بنیان‌ها را در سال ۱۴۰۲ روان‌تر و پویاتر نیز خواهد کرد.

بنا بر بررسی‌های ما و طبق آنچه معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرده است، هم‌اکنون، این شرکت‌ها در کشور در ۹ حوزه مشغول فعالیت هستند که در جدول ذیل به آن اشاره می‌کنیم: رشد ۹۰ درصدی دریافت تاییدیه دانش‌بنیان.

جالب است که بدانیم، این شرکت‌ها زمانی عنوان «دانش بنیان» بر آن‌ها اطلاق می‌شود که تاییدیه را دریافت کنند.

در این باره معاونت علمی و فناوری گزارش داده است که: حجم تقاضا برای ارزیابی دانش‌بنیان و تعداد شرکت‌های ارزیابی شده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش حدود دو برابری درخواست‌های شرکت‌ها را برای دریافت تاییدیه دانش‌بنیان نشان می‌دهد. همچنین در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۹۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان جدید (از ۷۵۰ شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۲۰ شرکت در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱) هستیم.

امروز کسب درآمد و تولید ثروت از فناوری‌های نوین، یک اصل هوشمندانه اقتصادی در تمامی کشورهای پیشرو است.

اگرچه درآمد حاصل از این شرکت‌ها در مقایسه با مجامع پیشرفته قابل مقایسه نیست، اما نمی‌توان تلاش دانشمندان این سرزمین در تولید ثروت از دانش را نادیده انگاشت.

از این رو است که درآمد ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی طی یک‌سال (۱۴۰۰) که دو روز قبل توسط معاونت علمی رئیس جمهور اعلام شد، از گام‌های بلند این شرکت‌ها در ثروت آفرینی حکایت می‌کند.

اگر بخواهیم این عدد را صرفاً از باب مقایسه با حوزه‌ای همچون گردشگری بررسی کنیم، با چنین آماری به نقل از خبرگزاری ایرنا روبه‌رو می‌شویم: «در حالی که طی سال ۲۰۲۰ صنعت گردشگری ایران با رشد منفی ۴۵ درصدی مواجه شده بود و ارزش آن به ۱۴۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافته بود، در سال ۲۰۲۱ این صنعت (حضور گردشگر خارجی) در ایران رشد مثبت ۴۰ درصدی را تجربه کرد و ارزش آن به ۲۰۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.»

وحدت ملی در ۲۲ بهمن

کد خبر 639848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.