جدیدترین روش‌های کلاهبرداری در فضای آنلاین

امروزه با اینترنتی شدن کسب و کارها نیاز به داشتن یک سایت خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید فقط طراحی سایت به تنهایی نمی‌تواند کاربران زیادی را جذب کند و قطعاً باید تکنیک‌هایی جهت بهینه سازی سایت (سئو) و بهبود رتبه آن در نتایج موتورهای جستجو انجام دهید. یکی از نکات دیگر که صاحبان وب‌سایت‌ها باید به آن توجه کنند فعالیت در شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام است تا بتوانند با تبلیغ کسب و کار خود کاربران بیشتری را به بازدید از وبسایت تشویق کنند.

توجه داشته باشید طراحی وبسایت، سئو و مدیریت اینستاگرام باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. یکی از جدیدترین روش های کلاهبرداری در فضای مجازی انجام فعالیت‌های مختلف از جمله طراحی وبسایت، سئو و مدیریت اینستاگرام توسط افراد غیرحرفه‌ای است. هم چنین ممکن است کارفرما بعد از انجام هرکدام از خدمات گفته شده از پرداخت دستمزد امتناع کند که در صورت نداشتن قرارداد رسمی نمی توان این مشکل را به صورت قانونی پیگیری کرد. از این رو یکی از نکات مهم این است که جهت انجام هرگونه فعالیت آنلاین باید قرارداد رسمی و حرفه‌ای تنظیم شود؛ زیرا ممکن است در زمان انجام طراحی وب و بهینه سازی آن یا مدیریت اینستاگرام با مشکلاتی مواجه شوید که نداشتن یک قرارداد قانونی می‌تواند شما را دچار دردسرهایی زیادی کند. از این رو برای انجام تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی نیاز به تنظیم قرارداد حرفه‌ای توسط یک وکیل مجرب و کاربلد دارید. در این نوشته به مهمترین مفاد قرارداد طراحی سایت، قرارداد سئو و قرارداد اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین مفاد قرارداد طراحی سایت

قرارداد طراحی وب یک سند رسمی است که جزئیات توافقنامه قانونی بین یک طراح و مشتری خود را تعریف می‌کند و محدوده پروژه، قیمت گذاری، محصولات تحویلی، جدول زمانی و سایر موارد را به تفصیل شرح می‌دهد. بعلاوه، در قرارداد باید مشخص شود که در صورت بروز مشکلات یا اختلاف نظر بین طراح و مشتری چه اتفاقی می‌افتد.

محدوده کار

مشخص کردن محدوده کار در قرارداد طراحی سایت، شما را از انجام هر کاری خارج از محدوده این پروژه در صورت درخواست کافرما، محافظت می‌کند. همچنین کافرما را از دریافت صورت‌ حساب برای کاری که با آن موافقت نکرده است محافظت می‌کند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک تست بارگذاری وب سایت تجارت الکترونیک را برای مشتری خود انجام دهید، باید آن را در قرارداد ذکر کنید و هزینه کار را حساب نمایید. مشتری ممکن است فرض کند فعالیت‌های مربوط به طراحی وب را شامل می‌شود، اما این موارد باید به صراحت در قرارداد ذکر شود.

پرداخت

شرایط پرداخت را فراموش نکنید. مشخص کنید که آیا پرداخت قرار است به صورت جزئی انجام شود یا کامل یا اینکه پس از پایان پروژه، صورت بگیرد.

بازخورد، بازبینی و تایید قرارداد طراحی وب

در قرارداد طراحی وب، طراح سایت باید مشخص کند که چه زمانی کار را برای بررسی به اشتراک می‌گذارد. سپس، یک چارچوب زمانی برای مشتری برای ارائه بازخورد فراهم کند. به عنوان مثال، ممکن است یک نمونه اولیه وب سایت ارسال کنید و به مشتری پنج روز کاری فرصت دهید تا بازخورد خود را ارسال کند. البته، همه مشتریان در چارچوب زمانی پاسخ نمی‌دهند؛ بنابراین باید مشخص کنید که در صورت تأخیر در بازخورد آنها چه اتفاقی می‌افتد.

جدیدترین روش‌های کلاهبرداری در فضای آنلاین

مهم‌ترین مفاد قرارداد سئو سایت

قرارداد سئو یک سند قانونی بین کافرما و سئوکار است. این قرارداد تمام اطلاعات مرتبط با یک پروژه سئو مانند محدوده پروژه، انتظارات هر دو طرف، محصولات قابل تحویل خاص و جزئیات پرداخت را مشخص می‌کند. قراردادهای سئو شرایطی را تعریف می‌کنند که در صورت اختلاف نظرها مانند تاخیر در پرداخت ها چه اتفاقی خواهد افتاد.

معرفی طرفین

در ابتدای قراردادهای سئو سایت، باید طرفین اطلاعاتی از جمله جزئیات تماس و راه های ارتباطی و غیره را ذکر کنند. نوشتن آدرس سایت کارفرما در این بخش الزامی است.

محدوده کار

تعریف کردن محدوده کار یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های قرارداد سئو است. در این بخش کارفرما در مورد خدمات سئو یا خدمات گزارش‌دهی که سئوکار قصد ارائه آن را دارد اطلاعات دقیقی کسب می کند. خدمات سئو ممکن است شامل تحقیق کلمات کلیدی، رفع تگ‌های HTML، دریافت بک لینک و افزودن صفحات وب یا محتوای اضافی برای بهینه سازی وب‌سایت باشد. هم‌چنین در این بخش به جز تعهدات سئوکار، تعهدات کارفرما هم باید ذکر شود. توجه داشته باشید اگر هر یک از طرفین خارج از محدوده تعریف شده عمل کنند، ممکن است به ضرر طرف مقابل تمام شود. جهت جلوگیری از این مشکلات حتماً در این بخش ذکر شود که در صورت تغییر در قرارداد سئو چه اتفاقی خواهد افتاد.

مدت قرارداد

یکی از بخش‌های مهم قراردادهای سئو، مدت زمان آن است. در این بخش باید نوشته شود که تا چه مدت نتیجه مطلوبی بدست می‌آید. مثلاً برای اینکه سایت در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد چقدر زمان لازم است.

نحوه پرداخت

در این بخش باید نحوه پرداخت و زمان آن مشخص شود. شما به عنوان سئوکار می‌خواهید دستمزد شما ماهانه پرداخت شود تا در پایان پروژه؟ هم چنین در صورت تأخیر، چه جریمه‌ای باید کارفرما پرداخت کند. در این قرارداد باید تمام جزئیات مربوط به پرداخت به وضوح بیان شود تا هیچ گونه سردرگمی بین سئوکار و مشتری وجود نداشته باشد.

جدیدترین روش‌های کلاهبرداری در فضای آنلاین

مفاد قرارداد اینستاگرام

مدیریت اینستاگرام باید توسط فرد حرفه‌ای انجام شود و تنظیم یک قرارداد رسمی برای شروع کار الزامی است. قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی ابزاری مفید برای حفظ مشتریان شما برای طولانی مدت است. با توجه به اهمیت قرارداد اینستاگرام در این بخش قصد داریم به مهمترین مفاد این قرارداد بپردازیم.

کاری که شما ارائه خواهید کرد

در این قسمت از قرارداد باید محدوده دقیق کاری که توسط ادمین اینستاگرام ارائه می شود ذکر شود. هم چنین در این بخش باید تمام مسئولیت‌های مدیر رسانه‌های اجتماعی و همچنین مسئولیت‌هایی که کارفرما ممکن است در قبال آن‌ها داشته باشد تعریف شود. به عنوان مثال، اگر به عنوان بخشی از وظایف مدیریتی خود در وب سایت‌های مختلف پست می‌گذارید، تعداد دقیق پست‌هایی را که به اشتراک می‌گذارید) در تمام روزهای هفته) فهرست کنید.

هزینه ها

در این قسمت از قرارداد مدیریت اینستاگرام باید میزان هزینه کار ادمین و زمان پرداخت وجه ذکر شود. همچنین باید به وضوح بیان شود که در صورت تأخیر پرداخت‌ها چه اتفاقی می‌افتد. به عنوان مثال، ممکن است مشخص کنید که اگر پرداخت توسط مشتری دو هفته عقب بیافتد، کار متوقف می‌شود تا زمانی که پرداخت انجام شود.

محرمانه بودن

حتماً در قرارداد اینستاگرام بیانیه‌ای را اضافه کنید که تأیید می‌کند ادمین اطلاعات شرکت را محرمانه نگه می‌دارد. می توانید آن را به شکل شبیه زیر بیان کنید: تمام اطلاعات شرکت، از جمله طرح‌های تجاری، اطلاعات مالی، تجزیه و تحلیل‌ها و غیره را بدون توجه به اینکه اطلاعات در زمان افشا به عنوان «محرمانه» تعیین شده است یا خیر، حفظ خواهد شد.

اگر قصد گسترش و رونق کسب و کار خود دارید قطعاً به فکر طراحی سایت و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام افتاده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع همکاری با یک شرکت معتبر جهت طراحی وب، بهینه‌سازی و مدیریت صفحه اینستاگرام حتماً اقدام به تنظیم قرارداد قانونی و کامل نمایید. جهت مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات دقیق در این زمینه می‌توانید با شماره ۰۹۳۰۸۲۹۷۹۰۶ تماس بگیرید.

کد خبر 639821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.