مجوز سیب سلامت چیست؟ مجوز راه اندازی فروشگاه مواد غذایی

آیا می‌دانید برای راه‌اندازی کسب‌وکاری که با موادغذایی مرتبط است، به چه مجوزی نیاز داریم؟ سیب سلامت نشان و علامت سازمان غذا و دارو است و این علامت روی محصولاتی که فاکتورهای سلامتی دارند، باید درج شود.

این گواهی یکی از تاییدیه‌های ضروری وزارت بهداشت برای فروشندگان مواد غذایی است. در این مقاله همه مراحل دریافت سیب سلامت را بررسی می‌کنیم و با مجوز راه‌اندازی فروشگاه مواد غذایی آشنا می‌شویم. با مطالعه دقیق این مقاله، سیب سلامت را راحت‌تر از دیگران دریافت کنید.

سیب سلامت؛ مجوز لازم برای مشاغلی که با مواد غذایی سروکار دارند

سازمان غذا و دارو استانداردهایی برای تولید کنندگان محصولات غذایی در نظر گرفته است. طبق این استانداردها کسب‌وکارهایی که با سلامت جامعه درگیر هستند، باید مجوز سیب سلامت را داشته باشند.

به‌طورکلی مشاغلی که با محصولات آشامیدنی، محصولات غذایی خشک و فریزری، همچنین برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی سروکار دارند، باید مجوز سیب سلامت را اخذ کنند. در اصل مهم نیست شما وب سایت فروشگاهی داشته باشید یا فروشگاه فیزیکی، برای کسب‌و‎کارهایی که در موردشان صحبت کردیم، نیاز به اخذ مجوز رسمی وزارت بهداشت است.

چه محصولاتی نیاز به مجوز سیب سلامت دارند؟

مجوز سیب سلامت راهکاری است برای بررسی کردن انواع محصولات مصرفی که در داخل کشور تولید شده یا به کشور وارد می‌شوند؛ از نوشیدنی‌های انرژی‌زا تا محصولاتی که در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، برای تولید مقوا یا کاغذ بسته‌بندی شیرینی هم باید گواهی سیب سلامت را دریافت کرد. در حال حاضر کسب‌وکارهای خانگی هم نیاز به دریافت سیب سلامت دارند.

کارگاه‌های تولید مربا، محصولات کشاورزی، محصولات بهداشتی که در شاخه کسب‌وکارهای خانگی قرار می‌گیرند نیز باید مجوز سیب سلامت را داشته باشند. همچنین کسب‌وکارهای خانگی بعد از دریافت این مجوز می‌توانند برای فروش بیشتر، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. برای راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان می‌توانید از فروشگاه ساز شاپفا در این زمینه کمک بگیرید.

مجوز سیب سلامت چیست؟ مجوز راه اندازی فروشگاه مواد غذایی

هزینه‌های دریافت مجوز سیب سلامت

برای دریافت خدمات دولتی و مجوزهای دولتی باید هزینه‌ای پرداخت کرد که دریافت مجوز سیب سلامت هم از این قاعده مستثنی نیست. هزینه‌هایی که در مسیر دریافت این مجوز باید پرداخت کنید، بالا نیستند و باتوجه‌به نوع محصول، تولید یا وارداتی که دارید، متفاوت است.

هزینه‌های پرداختی برای دریافت مجوز سیب سلامت، شامل مبلغ مربوط به پروانه تاسیس و بهره‌برداری است. به‌هرحال شروع هر کسب‌وکاری هزینه‌هایی دارد که قبل از راه‌اندازی کسب‌وکارتان آن‌ها را می‌توانید به‌صورت حدودی پیش‌بینی کنید. به‌عنوان مثال قیمت سایت فروشگاهی برای صنف مد نظرتان را می‌توانید با یک جستجوی ساده به‌دست آورید.

ویژگی محصولات مجاز به دریافت مجوز سیب سلامت

برای دریافت گواهی سیب سلامت، کیفیت محصولات توسط سازمان‌های بهداشتی به‌خوبی بررسی می‌شود. محصولات تولیدشده در کسب‌وکارتان باید برخی از ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • محصولات نباید هیچ مواد خطرناکی داشته باشند؛ مانند اسیدهای چرب ترانس یا سموم قارچی و هورمون‌ها که به‌شدت برای بدن مضر است.
  • محصولات باید از نظر مواد معدنی همچون ویتامین‌ها غنی باشند.
  • این محصولات باید کالری مناسبی داشته باشند و تا حد امکان درصد چربی پایینی در آن‌ها وجود داشته باشد.
  • در تولید محصولات باید برای بهبود و افزایش ارزش تغذیه‌ای، از تکنولوژی‌های مدرن روز استفاده شده باشد.
  • محصول حتماً باید پروانه ساخت داشته باشد.
  • از هیچ مواد شیمیایی در تولید محصول نباید استفاده شده باشد.

در لیست بالا برخی از ویژگی‌های محصولاتی که نیاز به دریافت مجوز دارند را شرح دادیم. اعطای اینگونه مجوزها و پروانه‌های بهداشتی برای سلامت شهروندان در نظر گرفته شده است و محصولات غذایی باکیفیت باید این ویژگی‌ها را داشته باشند.

مجوز سیب سلامت چیست؟ مجوز راه اندازی فروشگاه مواد غذایی

مدارک لازم برای دریافت مجوز سیب سلامت

قبل از گرفتن مجوز سیب سلامت باید مدارک کاملی از کسب‌وکارتان به وزارت بهداشت ارائه دهید. در سایت قوه قضائیه باید برند یا علامت تجاری، تولیدی یا شرکتی که دارید را ثبت کنید. برای دریافت گواهینامه ثبت برند نیز باید به سامانه آنلاین مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کرد. سپس کد مربوط به محصول را از سایت ایران کد دریافت کرده و بعد از آن باید تاییدیه‌های وزارت بهداشت و کد بهداشت را نیز دریافت کنید.

مدارک ملک اجاره‌ای و آگهی تاسیس و اساسنامه شرکت را نیز باید به سازمان‌های مربوطه ارائه دهید. اگر مدارکتان کامل باشد، پروسه اداری دریافت سیب سلامت حدوداً ۳ ماه زمان می‌برد. در پایان کار مجوز تولید محصول و سیب سلامت را می‌توانید از سازمان غذا و دارو تهیه کنید. اعتبار این کارت از زمان دریافت، ۲ سال است.

امکان ثبت مجوز سیب سلامت در سایت‌های طراحی‌شده با فروشگاه ساز شاپفا

اخذ مجوز سیب سلامت برای تولید و واردات مواد بهداشتی و غذایی یکی از نیازهای اساسی هر کسب‌وکاری است. سلامت شهروندان نیز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که تولیدکنندگان محصولات بهداشتی باید به آن توجه کنند. نشان سیب سلامت در همین راستا کاربرد دارد. در این مقاله چگونگی دریافت این مجوز را شرح دادیم و درباره روند قانونی دریافت سیب سلامت صحبت کردیم. بعد از دریافت مجوزهای لازم نوبت به شروع کار می‌رسد. هر کسب‌وکاری نیاز به یک فروشگاه و ویترین آنلاین دارد.

فروشگاه ساز شاپفا به راه‌اندازی آسان و رشد کسب‌وکارتان کمک کرده و این مجموعه بزرگ از صفر تا صد طراحی، ساخت و اتصال فروشگاه شما به درگاه بانکی را انجام می‌دهد. پشتیبانی دائمی، مشاوره حرفه‌ای، هزینه بسیار مناسب طراحی سایت فروشگاهی از امتیازهای ویژه فروشگاه ساز شاپفا است. برای مشاهده خدمات کامل این فروشگاه می‌توانید به نشانی shopfa.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید.

کد خبر 639820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.