صنعت نفت آبادان-پرسپولیس / صدر جدول تقدیم سپاهان می‌شود؟

قرمزپوشان امروز و در دیداری حساس مهمان صنعت نفت آبادان خواهند بود

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۸ امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه‌_ در آبادان میهمان صنعت نفت خواهد بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که صدر را در با یک باخت و یک تساوی تقدیم مورایس و شاگردانش کردند، با توجه به برد سپاهان مقابل فولاد کار نیاز مبرمی به هر سه امتیاز دارند. آن سوی میدان، نفت با تاوارس پانزدهم جدول است و خطر سقوط را جدی احساس می‌کند.

سرخ‌ها فقط برد می‌خواهند

پرسپولیس با ۳۶ امتیاز و یک بازی کمتر در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و با سپاهان صدرنشین، سه امتیاز فاصله دارد. سرخ‌ها چنانچه بتوانند با دست پر آبادان را ترک کنند، هم‌امتیاز طلایی‌پوشان خواهند شد اما همچنان با تفاضل گل کمتر، دوم می‌مانند.

مشکل مهاجم، همچنان پیش روی گل‌محمدی

گل‌محمدی که با توجه به جدایی لوکادیا و البته مصدومیت شیخ دیاباته بعد از شروع دوباره لیگ در پسا جام‌جهانی با مشکل روبه‌رو شده بود، هنوز هم نتوانسته است بر این مشکل فائق آید. محمد عمری تا حدی موفق به جبران نقطه‌ضعف پرسپولیس شده بود اما بعد بازگشت دیاباته و عیسی آل‌کثیر دوباره در گلزنی به در بسته خورده و در دو مسابقه اخیر، هیچ گلی نزده است.

پرسپولیس در اندیشه انتقام از صنعت نفت در آبادان

تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تاکنون در تاریخ لیگ برتر ۲۳ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۶ دیدار با پیروزی پرسپولیس و تنها سه دیدار با پیروزی صنعت نفت به پایان رسیده است، ضمن اینکه چهار دیدار نیز با نتیجه تساوی همراه بوده است. همچنین در ۲۳ جدال دو تیم ۴۳ گل به ثمر رسیده است که ۳۰ گل سهم پرسپولیس و ۱۳ گل سهم صنعت نفت بوده است.

برخلاف جدال‌های دو تیم در تهران که آماری کاملاً یک‌طرفه به سود پرسپولیس دارد، در آبادان کمی اوضاع متناسب‌تر است و در ۱۱ جدال دو تیم در آبادان، صنعت نفت سه‌بار و پرسپولیس پنج بار پیروز شده‌اند و پنج دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آخرین جدال دو تیم در آبادان فصل پیش با پیروزی دو بر صفر صنعت نفت به پایان رسید.

کد خبر 639813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.