تعمیرات ست‌های ورزشی بوستان‌های شهرکرد

رئیس سازمان‌ سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: تعمیرات ست‌های ورزشی در سطح بوستان‌های شهر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه _ در جلسه با شهردار شهرکرد، اظهار کرد: امسال ۱۰۰ مورد تعمیرات ست ورزشی و ۵۰ مورد تعمیرات مجموعه بازی پلی اتیلن در بوستان‌های شهرکرد انجام شده است.

وی افزود: ست‌های ورزشی و مجموعه‌های بازی بوستان‌های امام جواد (ع)، گلستان، اقبال لاهوری، بانوان و بهارستان تعمیر و بازسازی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل بازی کودکان در راستای ایجاد امنیت و سلامت آنها هنگام بازی یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان محسوب می‌شود، در همین راستا نصب وسایل استاندارد و کف‌پوش کردن زمین بازی در اولویت برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

هاشمی از بازسازی آب‌نما و محوطه بوستان فرهنگ خبر داد و تصریح کرد: سنگ‌کاری آب‌نما، محوطه و کف پارک به مساحت ۴۰۰ مترمربع و بلوک‌کاری به مساحت ۳۶۰ مترمربع در حال انجام است. احیای این پارک جزو مطالبات و اولویت‌های شهروندان منطقه بوده و به همین دلیل بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از انجام عملیات سنگ‌کاری، مبلمان شهری از جمله نیمکت و سطل زباله در این پارک نصب خواهد شد و کف زمین بازی پارک پردیس نیز اصلاح و آماده‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: عملیات جدول‌کاری به مساحت ۱۲۰ مترمربع و ریگلاژ کف زمین در حال انجام است؛ پس از بتن‌ریزی و اجرای کف‌پوش نیز وسایل بازی پلی اتیلن نصب خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: پروژه روشنایی حاشیه کاشانی شرقی تا کوی پلیس با نصب ۸۶ پایه برق و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین روشنایی معابر و پارک‌ها، افزود: هدف از اجرای این پروژه رفع تاریکی در شب و تأمین امنیت و آسایش شهروندان برای پیاده‌روی در این مکان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد هویت‌بخشی به سیما و منظر شهر و ارتقای نشاط و شادابی عمومی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: روشنایی‌ها علاوه بر اینکه هنگام شب جلوه مطلوبی به شهر می‌بخشد، موجب پویایی، رونق، آسایش و امنیت بیشتر در شهر خواهد شد؛ لذا از شهروندان می‌خواهیم در حفظ و نگهداری سیستم‌های روشنایی کوشا باشند.

هاشمی اظهار کرد: هر ساله ضوابط اداره استاندارد به‌روز و آئین‌نامه‌های جدیدی در خصوص استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها تدوین می‌شود. لازم است طبق ضوابط هر ساله زمین بازی و تجهیزات موجود تخریب و مجدد بازسازی شود؛ بنابراین باید تعاملی میان مجموعه مدیریت شهری و اداره کل استاندارد برقرار و ضوابط و شرایط استاندارد پایدارتر شود.

کد خبر 639810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.