پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری پارلمان شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری دربی بر زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایدار، طرح جدید نیویورک برای ساماندهی تفکیک پسماند، مجاز شدن دست‌فروشی در سن‌دیگو، اجرای طرح حمایتی شورای وست‌مینستر از کودکان و نوجوانان و کاهش جنجال‌برانگیز محدودیت سرعت در میلان، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

سرمایه‌گذاری دربی بر زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایدار

شورای شهر دربی به‌عنوان بخشی از برنامه‌ریزی‌های وسیع برای بهبود شهر، از آغاز اجرای اقدامات اولیه برای ایجاد تغییرات در تعدادی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر خبر داد.

شورا خاطرنشان کرد که این تغییرات شامل پیشرفت‌های هیجان‌انگیز در اطراف خیابان‌های اصلی مرکز شهر و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها در خیابان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی منطقه خواهد بود که در جهت ارائه انتخاب‌های حمل‌ونقل بهتر برای دربی برنامه‌ریزی شده است.

شورای شهر اعلام کرد که عملیات بیشتری برای پیاده‌سازی در دیگر مناطق شهر برنامه‌ریزی‌شده یا در دست انجام است، چراکه شورا در تلاش است گزینه‌های حمل‌ونقلی بیشتر و بهتری را در اختیار شهروندان قرار دهد.

شورا تصریح کرد که آسان‌تر کردن سفرهای فعال مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محور اصلی این عملیات است که با ایجاد خطوط دوچرخه‌سواری عریض‌تر، پارکینگ‌های دوچرخه بهتر و گذرگاه‌های بهبودیافته در سراسر منطقه امکان‌پذیر خواهد شد.

شورای شهر با دریافت ۱۶۱ میلیون پوند بودجه به‌منظور سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل محلی که باعث بهبود حمل‌ونقل پایدار، حمایت از رشد و تشویق سفرهای کم‌کربن بیشتر می‌شود، پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز این پروژه را تضمین کرد.

طرح جدید نیویورک برای ساماندهی تفکیک پسماند

شورای شهر نیویورک برنامه‌ریزی‌های خود را برای اجرای بزرگ‌ترین برنامه جمع‌آوری کمپوست کشور ارائه کرد که شامل دستیابی به هدف چنددهه‌ای ارائه خدمات در حاشیه شهر به هر ساکن شهر نیز می‌شود.

شورای شهر ضمن اشاره به این‌که تاکنون در تمام پنج منطقه شهر برنامه‌هایی در این زمینه اجرا شده، اما هیچکدام تا به حال بیش از ۴۰ درصد از شهر را تحت پوشش قرار نداده است، خاطرنشان کرد: این نخستین طرح و تعهد ویژه برای رسیدن به پوشش صددرصدی جمع‌آوری پسماند در سطح شهر خواهد بود که امکان جمع‌آوری هفتگی ضایعات باغی، مواد غذایی و محصولات کاغذی آلوده به مواد غذایی را برای ساکنان فراهم می‌کند. شورا اعلام کرد که دولت نیویورک در اکتبر گذشته یک طرح آزمایشی مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای کمپوست‌سازی ایجاد کرد که به‌طور متوسط در مقایسه با برنامه‌های قدیمی، سه برابر مواد را با کمتر از یک‌سوم هزینه در هر منطقه ساماندهی کرد. این مدل اکنون در سطح شهر گسترش خواهد یافت. شورا اطمینان داد که تا پایان سال ۲۰۲۴ همه ساکنان شهر نیویورک به یک برنامه کمپوست تمیز و ساده دسترسی خواهد داشت.

شورای شهر نیویورک با افتخار تصریح کرد: بیش از دو دهه است که دولت‌های گذشته برای دستیابی به کمپوست‌سازی در سطح شهر تلاش کرده‌اند و امروز شهر در حال انجام آن است. با کاهش ضایعات غذایی که در کیسه‌های زباله ریخته می‌شود، خیابان‌های نیویورک بهتر به نظر می‌رسند، بوی بدی از آن‌ها به مشام نخواهد رسید و از همه بهتر، ضربه‌ای به دشمن شماره یک شهر یعنی موش‌ها وارد می‌شود.

طرح جدید شورای شهر نیویورک تمام ساکنان شهر را دربرمی‌گیرد و آن‌ها می‌توانند در روز بازیافت پسماندهای غذایی و باغی خود را در یک سطل جداگانه قرار دهند تا به کمپوست قابل استفاده یا انرژی پاک و تجدیدپذیر تبدیل شود.

مجاز شدن دست‌فروشی در سن‌دیگو

شورای شهر سن‌دیگو از آغاز اجرای کامل فرمان دست‌فروشی در مناطق ساحلی خبر داد. این فرمان در ژانویه سال جاری پس از تأیید کمیسیون ساحلی کالیفرنیا و شورای شهر سن‌دیگو، در منطقه پوشش ساحلی شهر اجرایی شد.

شورا اعلام کرد که سن‌دیگو مدت‌ها منتظر مقرراتی بود که دست‌فروشان را به اقتصاد رسمی وارد و دسترسی همه را به فضاهای عمومی شهر تضمین کند و امروز این قانون را پیش برده است.

شورای شهر از به‌اشتراک‌گذاری موفق مطالب آموزشی در زمینه نحوه عملکرد قانونی دست‌فروشان در مناطق ساحلی و اطراف آن طی چند هفته گذشته خبر داد که توسط محیط‌بانان پارک شهری انجام گرفته است و اعلام کرد: "فروشندگانی که به‌طور غیرقانونی فعالیت می‌کنند، برای تخلفات خود مورد استناد قرار خواهند گرفت و بسته به تعداد و انواع تخلفات از ۲۰۰ تا هزار دلار جریمه می‌شوند. گاری‌های دستی، تجهیزات و کالاهای آن‌ها نیز ممکن است توقیف شود."

شورا اعلام کرد که دست‌فروشان این مناطق باید سالانه ۳۸ دلار برای مجوز فروش کالاهای خود در سن‌دیگو بپردازند. پس از نخستین سال اجرا، کارکنان شهر تجزیه‌وتحلیلی را برای تعیین هرگونه تغییر در هزینه منتشر خواهند کرد.

شورای شهر همچنین تأکید کرد که فروشندگان مواد غذایی باید مجوز بهداشت شهرستان سن‌دیگو و کارت مدیریت غذا را نیز دریافت کنند.

فرمان یادشده در بر دارنده پارامترهایی است که تعیین‌کننده مکان قرارگیری بساط دست‌فروشان است و مطابق آن هر فروشنده باید ۱۵ فوت از فروشنده دیگر، ۵۰ فوت از ایستگاه‌های اصلی حمل‌ونقل و ۱۰۰ فوت از انتهای هر پیاده‌رو خیابان فاصله داشته باشد.

اجرای طرح حمایتی شورای وست‌مینستر از کودکان و نوجوانان

شورای شهر وست‌مینستر طرحی ارائه کرد که چشم‌انداز خدمات کودکان و نحوه کار شورا برای دستیابی به نتایج بهتر برای کودکان و نوجوانان شهر را طی سه سال آینده مشخص می‌کند.

شورا در تدوین این طرح برای نخستین بار از مشارکت عمده و مستقیم خود کودکان و نوجوانان شهر برخوردار شد و توضیح داد که به‌منظور ارائه طرحی مناسب، بیش از ۱۳۰ کودک و نوجوان و حتی جوان، در رده‌های سنی ۱۱ تا ۲۵ سال در مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند که در آن‌ها مسائل برابری، تنوع و شمولیت به‌عنوان موضوعات کلیدی در طول تعامل با این قشر جامعه مورد توجه قرار داشت.

شورای شهر اطمینان داد که عوامل کلیدی یادشده در قلب طرحی منعکس شده است که اولویت‌های اساسی خدمات کودکان شهر را برای سه سال آینده شکل می‌دهد.

شورا در ادامه اعلام کرد که طرح جدید باعث می‌شود همه جوانان شهر احساس کنند صدایشان شنیده می‌شود، توانمند هستند و فرصت‌هایی برای تولید یا طراحی مشترک خدماتی دارند که بر آینده آن‌ها و کل جامعه تأثیر می‌گذارد. در این طرح همچنین همه کودکان و نوجوانان به طیف متنوعی از فعالیت‌ها و فرصت‌ها برای حمایت از سلامت جسمی، روانی و عاطفی خود دسترسی دارند.

کاهش جنجال‌برانگیز محدودیت سرعت در میلان

شورای شهر میلان محدودیت سرعت را به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش داد و از طرحی برای کاهش سرعت مجاز، تقریباً برای همه جاده‌های شهر تا ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی کرد که در سراسر شهر جنجال ایجاد کرده است.

شورا خاطرنشان کرد که این اقدام به‌دنبال طرح‌های ترافیکی شهری انجام گرفته است که پیش از این در سایر پایتخت‌های اروپایی از جمله پاریس، هلسینکی یا بروکسل پیاده‌سازی شده است.

شورای شهر تأکید کرد درحالی‌که تنها ۱۵ درصد از جاده‌های میلان در حال حاضر دارای محدودیت سرعت است، به استثنای بزرگراه‌ها که مردم همچنان می‌توانند با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در آن‌ها حرکت کنند، در آینده حداکثر سرعت مجاز برای تقریباً ۹۰ درصد از خیابان‌های میلان ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شورا تصریح کرد که طرح تغییر ترافیک شهری، با دریافت حمایت‌های مالی ویژه، علاوه بر پیروی از گذار سبز کلان‌شهر، به‌منظور کاهش تصادفات رانندگی و پایین آمدن آمار مرگ‌ومیرهای جاده‌ای طراحی شده است؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد از تصادفات ایتالیا در شهرها رخ می‌دهد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن سرعت غیرمجاز به‌شمار می‌رود.

شورای شهر مطرح کرد که اجرای این محدودیت جدید هنوز قطعی نیست و پیشرفت آن به‌کندی انجام می‌گیرد زیرا از هم‌اکنون با جنجال‌های بسیار در سراسر شهر همراه بوده است و از سوی دیگر اجرای آن نیازمند تغییر تمام تابلوهای شهری، لزوم همکاری همه ادارات شهری برای ارزیابی موقعیت خیابان‌ها و پذیرش تغییرات در سراسر شهر است.

کد خبر 639785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.