ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها به منظور مقاوم‌سازی بناهای شهر

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری زلزله‌خیز است و باید پیش‌بینی موارد لازم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها به منظور مقام‌سازی بناها، آگاهی‌رسانی به شهروندان و استفاده از تجربه دیگران در زمینه تاب‌آوری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه_ در جلسه با شهردار شهرکرد اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر، سردی هوا، لغزندگی معابر و شن و نمک‌پاشی آسفالت معابر دچار خسارت شد که در راستای ترمیم و اصلاح این خسارت‌ها استفاده از آسفالت سرد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تولید آسفالت گرم در فصل زمستان امکان‌پذیر نیست، افزود: در راستای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به وسایل نقلیه، آسفالت سرد بر حسب نیاز به صورت روزانه تولید و در سطح معابر توزیع می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: استفاده از آسفالت سرد (رود میکس) موقت است و با مساعد شدن شرایط آب و هوا نهضت آسفالت در سطح معابر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از وقوع بلایای طبیعی باید به مباحث اجتماعی، روحی و روانی و آسیب‌هایی که به مردم وارد می‌شود، توجه شود. هنگام وقوع حادثه باید به نحوه آواربرداری و بعد از زلزله به اصول خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان توجه کرد تا موارد به‌درستی مدیریت شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد تصریح کرد: قبل از وقوع حوادث باید مانورهای لازم برگزار و مسائل در زمان بحران بررسی شود تا در زمان حادثه با مشکل بیشتری مواجه نشویم، اگر از تجربیات دیگران استفاده نکنیم، به‌طور قطع در زمان حادثه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد؛ با توجه به اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری زلزله‌خیز است باید پیش‌بینی موارد لازم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها برای مقام‌سازی مسکن، آگاهی‌رسانی به شهروندان و استفاده از تجربه دیگران در زمینه تاب‌آوری انجام شود.

نجفی اضافه کرد: لازم است مصالح ساختمانی توسط مالکان از سطح شهر جمع‌آوری و جوی و جداول منتهی به مدارس توسط نیروهای خدمات شهری نظافت و لکه‌گیری معابر انجام شود.

وی تاکید کرد: لازم است با برنامه‌ریزی صحیح نیاز به فضای مجازی را مدیریت کرد، چراکه استفاده بیش از حد از این محیط اعتیادآور، آسیب‌رسان و تلف‌کننده زمان است و موجب مختل شدن جریان زندگی و آسیب‌های فراوان دیگر می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: برخی از افراد پس از استفاده مستمر از فضای مجازی، از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند و نقش و جایگاه خود را فراموش می‌کنند، نبود نظارت صحیح بر فرزندان، افت تحصیلی دانش‌آموزان، کاهش زمان ارتباط والدین با فرزندان و دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر، از جمله آفت‌های شبکه‌های اجتماعی و مجازی بوده که امروزه گریبانگیر خانواده‌ها شده است.

وی افزود: اجرای پروژه کمربندی اشکفتک به طول یک کیلومتر توسط شهرداری شهرکرد به صورت امانی آغاز و پیشرفت فیزیکی آن ۸۰ درصد برآورد شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه شهرداری به منظور تأمین امنیت شهروندان و ساکنان این منطقه نسبت به ساخت کمربندی اقدام کرده است، اظهار کرد: با گشایش این کمربندی یکی از جاده‌های ناحیه غرب احیا شد که نتیجه آن کاهش ترافیک و روان‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه است.

کد خبر 639782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.