قطری‌ها درپی خرید منچستریونایتد؛ شیاطین سرخ‌ هم نفتی می‌شوند؟

گروهی از سرمایه‌گذاران قطری در حال برنامه‌ریزی برای خرید منچستریونایتد در روزهای آینده هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از دیلی میل، خانواده گلیزر، مالکان فعلی منچستریونایتد تا اواسط فوریه به خریداران احتمالی باشگاه فرصت داده‌اند و یک گروه قطری «اطمینان» دارند که از رقابت برای خرید سهام شیاطین سرخ پیشی می‌گیرند. در صورت بسته شدن این قرارداد، اریک تن هاخ، سرمربی تیم، از حمایت مالی هنگفتی برخوردار خواهد شد تا به یونایتد کمک کند که بتواند به قله فوتبال انگلیس برسد.

مالکان فعلی، بیش از شش میلیارد پوند (۷.۲ میلیارد دلار) برای فروش باشگاه طلب می‌کنند و انتظار دارند که هر پیشنهادی، شامل طرحی برای توسعه اولدترافورد باشد، پروژه‌ای که ممکن است دو میلیارد پوند (۲.۴ میلیارد دلار) دیگر هزینه داشته باشد.

سرمایه‌گذاران قطری، علاقه‌ای به خرید سهام جزئی ندارند و برای تصاحب کامل آن تلاش می‌کنند. آنها در راه خرید منچستریونایتد؟ باید با سر جیم رتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا مبارزه کنند؛ او قبلاً اعلام کرده است علاقه‌مند به خرید باشگاه است. رتکلیف یک هوادار واقعی و متعصب یونایتد است.

هرگونه توافق برای خرید و فروش‌، تأییدیه لیگ برتر نیاز دارد و احتمالاً به دلیل سابقه بد قطر در زمینه حقوق بشر، آن‌ها با مخالفت قابل توجهی روبه‌رو خواهند شد.

وجود چنین مالکان متمولی، بلافاصله منچستریونایتد را به یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های اروپا تبدیل می‌کند که فعلاً بودجه نقل و انتقالات نامناسبی در اختیار دارد. با این حال، این رخداد می‌تواند منجر به مشکلاتی در رقابت‌های اروپایی شود. پاری‌سن‌ژرمن در حال حاضر تحت مالکیت قطر اسپورتس است و اگرچه گزارش شده است که یونایتد از سوی سرمایه‌گذاران جداگانه‌ای خریداری می‌شود، قوانین یوفا مانع از بازی دو باشگاه با اعضای یکسان با یکدیگر می‌شود.

منابع به رسانه دیلی میل گفته‌اند که سرمایه‌گذاران می‌خواهند بر موفقیت قطر در مناقصه جام جهانی ۲۰۲۲ تمرکز کنند.

" سرمایه‌گذاران همچنین می‌خواهند با توجه به میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲، به پیشرفت ادامه دهند. آنها می‌دانند که منچستریونایتد بزرگترین باشگاه فوتبال در جهان است، پس عزم پولادینی برای خرید آن و رسیدن به موفقیت وجود دارد.»

باشگاه منچستریونایتد همچنان برای فروش، گذاشته شده است، اما پیشنهادهای رسمی باید تا اواسط فوریه، نهایی شود و در ماه‌های بعد، تصاحب رسمی آن توسط خریدار، انجام خواهد شد.

کد خبر 639772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.