لزوم استفاده مرزنشینان از فرصت‌های تجارت با کشورهای همسایه

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر لایحه سامان‌دهی و نظارت بر تجارت مرزی بر رفع مشکلات مرزنشینان گفت: قدرت تجاری، ‌اقتصادی حتی سیاسی و انرژی در استان‌های مرزی کشور قرار دارد و به مصلحت نیست که میلیون‌ها نفر در این استان‌ها نتوانند از فرصت‌های مرزی با کشورهای همسایه استفاده کنند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون لایحه سامان‌دهی و نظارت بر تجارت مرزی اظهار کرد: این لایحه دو فوریتی که بین دولت و فراکسیون در استان‌های مرزی تهیه شد در مجلس دو سوم آرا را به دست آورد که رأی بالایی بود و به تصویب رسید.

وی از ارسال این لایحه به کمیسیون خبر داد و افزود: طبیعی است پس از بحث و بررسی درباره موضوعات لایحه در کمیسیون به صحن علنی فرستاده شود تا درباره جزئیات آن بحث و تصمیم‌گیری صورت گیرد البته کلیات آن تصویب شده و اکنون باید وارد جزئیات شویم.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر اجرای این طرح بر رفع مشکلات مرزنشینان گفت: پس از گذشت چندین سال لازم است که نظمی در مرزهای خود برقرار کنیم و این نشان می‌دهد که قدرت تجاری، اقتصادی حتی سیاسی و انرژی در استان‌های مرزی کشور قرار دارد و به مصلحت نیست که میلیون‌ها نفر در این استان‌ها نتوانند از فرصت‌های مرزی با کشورهای همسایه استفاده کنند.

وی استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی را باعث رونق اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور در استان‌های مرزی ساکن هستند و به طور حتم تصویب این لایحه بر وضعیت معیشت و حل مشکلات آنها تأثیرگذار خواهد بود.

مالکی با اشاره به بررسی موضوعات و مصادیق لایحه سامان‌دهی و نظارت بر تجارت مرزی با ورود به صحن علنی مجلس تصریح کرد: موانع احتمالی این لایحه در مجلس برطرف خواهد شد اما اینکه بسیاری از دستگاه‌ها با اقدامات تناقضی بین خود در مرزها به ویژه در محورهای تجاری باعث کندی صادرات و واردات می‌شوند مشکلی است که با تصویب این قانون قرار است برطرف شود.

کد خبر 639764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.