امدادرسانی به ۲۶۰ نفر گرفتار در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در شبانه‌روز گذشته به ۲۶۰ سرنشین خودروی گرفتار در برف و کولاک جاده‌های این استان امدادرسانی کردند.

سیدقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با بارش برف و وقوع کولاک در جاده‌های استان زنجان، ۹ تیم عملیاتی با ۲۷ امدادگر و نجاتگر در جاده‌های استان موفق به امدادرسانی به ۲۶۰ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در این شرایط جوی شدند.

وی افزود: این تعداد از هم‌وطنان گرفتار در برف و کولاک جاده‌های استان، سرنشینان ۱۱۰ دستگاه خودرو در جاده‌های ماهنشان، طارم و ایجرود بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: بیشترین امدادرسانی‌ها در شبانه‌روز گذشته با ۱۰۰ دستگاه خودرو و سرنشینان آن در شهرستان ماهنشان بود.

وی ادامه داد: در این حوادث جاده‌ای پنج نفر آسیب دیدند و یک نفر دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شد. عملیات انتقال مادر بارداری از روستای برنقور بعد از روستای کاکاآباد از ساعت ۲۳:۳۰ شروع شد و پایان عملیات ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز بود.

موسوی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های مطرح شده، هشت دستگاه آمبولانس به کار گرفته شد. در طرح زمستانی پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری در جاده‌های استان فعال هستند.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر پایگاه‌های جاده‌ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان فعال است. تمام پایگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای درراه‌ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از هم‌وطنان درخواست می‌کنم در صورت گرفتار شدن در برف و کولاک، در هر ساعت از شبانه‌روز، برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

کد خبر 639756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.