۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
تداوم عرضه خودرو در بورس

رئیس سازمان بورس گفت: عرضه خودروهایی که از قبل پذیرش شده‌اند در بورس تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، مجید عشقی در برنامه‌ای خبری درباره عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: امروز جلسه شورای عالی بورس تشکیل شد و موضوع عرضه خودرو در بورس یکی از موضوعات اصلی جلسه بود. با توجه به مباحث مطرح‌شده در جلسه، مصوب شد که عرضه خودرو همچنان در بورس کالا تداوم یابد.

وی تصریح کرد: درواقع خودروهایی که از قبل یعنی حدود دو ماه گذشته پذیرش شده‌اند، همچنان در بورس عرضه خواهند شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در همین راستا از عرضه‌کنندگان خواستیم که برنامه عرضه دهند تا متقاضیان خرید بتوانند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه عرضه را خودروسازان خواهند داد، اظهار کرد: یکی از ایرادات اصلی عرضه خودرو در بورس مربوط به بی‌نظمی در عرضه بود که از این به بعد عرضه‌ها به صورت منظم اعلام خواهد شد. بر همین اساس یا هر هفته یا دو هفته یک بار عرضه‌ها اعلام خواهد شد. همچنین چند روز قبل از انجام معامله نیز برنامه عرضه اعلام می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد درباره قرعه‌کشی خودروها گفت: خودروهایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند وارد فرایند قرعه‌کشی نخواهند شد و با سازوکار بورس عرضه می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تداوم عرضه در بورس منافاتی با دستورالعمل شورای رقابت ندارد، اضافه کرد: خیر، منافاتی با دستورالعمل شورای رقابت ندارد. زیرا بر اساس بند ج ماده ۳۶ قانون احکام دائمی کالاهایی که در بورس پذیرش می‌شوند مشمول هر نوع نظام قیمت‌گذاری نمی‌شوند و طبق ضوابط بورس با آن‌ها رفتار خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 639710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.