زرین‌شهر می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشاورزی تبدیل شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: در کنار معرفی دیجیتال ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، شاهد بیان و روایت قصه‌های مختلف و جاذبه‌های متعدد شهرهای استان ازجمله شهرستان لنجان به‌عنوان یکی از شهرستان‌های برخوردار در حوزه گردشگری هستیم.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری زرین‌شهر در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار کرد: استان اصفهان سال گذشته در غرفه‌ای حدود ۳۰۰ مترمربع به ارائه خدمات در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به گردشگران، سرمایه‌گذاران و بازدیدکنندگان پرداخت، اما امسال با بهره‌گیری از تجربه سال گذشته در قالب ۱۶ غرفه جداگانه و با مساحتی بالغ بر ۲۲۰۰ مترمربع حضوری متفاوت داشته است.

وی افزود: برای حضور پرشور در این رویداد از اتفاق خوبی که در قالب قصه‌های نهان رخ داد استفاده شد و به نوعی بهره‌مندی از توان دیجیتال برای توسعه پایدار گردشگری شهری در قالب Smart city مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به جهان هوشمند و تحول دیجیتالی در حوزه گردشگری تصریح کرد: عصر حاضر عصر دیجیتال به‌شمار می‌آید. از این رو ایجاد رقابت در صنعت گردشگری گامی مهم در افزایش توریسم به‌شمار می‌آید و برای اینکه بتوانیم در کورس رقابت با دیگر کشورهای همسایه باقی بمانیم باید توان رقابتی خود را حفظ و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: رقابت در صنعت گردشگری امری بسیار مهم و ضروری به‌شمار می‌آید. از این رو تاکید بسیاری بر حوزه دیجیتال در استان اصفهان وجود داشت که در این راستا با همدلی و همراهی شهرداران شهرهای مختلف استان و همچنین تعامل بسیار خوب بین استانداری و مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان این مهم به منصه ظهور رسید.

ایزدی از آمادگی قابل قبول غرفه استان اصفهان برای میزبانی از سرمایه‌گذاران، بازدیدکنندگان و گردشگران خبر داد و اضافه کرد: در کنار معرفی دیجیتال ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، شاهد بیان و روایت قصه‌های مختلف و جاذبه‌های متعدد شهرهای استان ازجمله شهرستان لنجان به‌عنوان یکی از شهرستان‌های برخوردار در حوزه گردشگری به‌ویژه در حوزه توریسم فرهنگی و همچنین اکوتوریسمی هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیاد زرین‌شهر، خطه طلایی ایران می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشاورزی مبدل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان خاطرنشان کرد: با حضور شهرداری زرین‌شهر در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ظرفیت‌های این شهر در قالب پکیج‌های سرمایه‌گذاری آماده شده که در قالب دو کتابچه در کنار دیگر محتواهای تولیدشده دیگر شهرهای استان با حضور استاندار اصفهان رونمایی خواهد شد.

وی افزود: نزدیک بودن به روزهای نوروز، فرصتی برای بازاریابی و تبلیغات و عرضه توانمندی‌های شهر اصفهان و دیگر شهرهای توانمند این استان ازجمله زرین‌شهر را فراهم کرده است و امیدواریم با ارائه پکیج‌های سرمایه‌گذاری و کتابچه تدوین‌شده فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زرین‌شهر جذابیت پیدا کند و بسترهای لازم را برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران رقم بزند.

ایزدی تصریح کرد: با ورود به عرصه سرمایه‌گذاری امکانات، تاسیسات لازم برای توسعه پایدار صنعت گردشگری استان اصفهان به‌عنوان استان درجه یک در حوزه گردشگری کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد.

کد خبر 639704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.