تعداد اتوبوس‌های شهر اصفهان  به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر نیاز شهر اصفهان ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس است که در حال تلاش هستیم سال آینده این تعداد به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش یابد تا بتوانیم اتوبوس‌های فرسوده را ابتدای سال ۱۴۰۲ از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، تعداد ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان حدود ۶۵۰ دستگاه با میانگین عمر ۹ سال بود؛ این ناوگان مناسب نبود و مدیریت شهری تمام تلاش خود را در راستای بهبود بخشیدن از نظر کیفی و کمی آن به‌کار بست.

وی افزود: تعداد ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان در حال حاضر به حدود ۹۰۰ دستگاه رسیده است، اما از نظر کیفیت، علاوه بر بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید، اتوبوس‌های قدیمی نیز در حال فعالیت است و به‌دلیل کمبودها، نتوانستیم کیفیت خدمت‌رسانی به حد مطلوب برسانیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز شهر اصفهان ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس است که در حال تلاش هستیم سال آینده این تعداد به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش یابد تا بتوانیم اتوبوس‌های فرسوده را ابتدای سال ۱۴۰۲ از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را برای رفع معضل کمبود اتوبوس‌ها به‌کار می‌بندد، گفت: با توجه به اینکه هر دستگاه اتوبوس جدید بالغ بر پنج میلیارد تومان قیمت دارد، تأمین منابع مالی برای آن بسیار سخت است اما امیدواریم در سال آینده میانگین عمر ناوگان کاهش و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان افزایش یابد.

قربانی ادامه داد: بخشی از مبلغ خرید این اتوبوس‌ها در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود، بخش دیگری نیز به‌صورت اوراق مشارکت تأمین شد و مبلغی با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه به دلیل اولویت داشتن خرید اتوبوس تأمین شد.

وی با اشاره به نقش دولت در خرید ۴۵ اتوبوس جدید برای شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه محل تأمین این اتوبوس‌ها شرکت‌های دولتی یا شرکت‌هایی است که دولت سهام‌دار آن است، لایحه خرید این اتوبوس‌ها به‌صورت ترک تشریفات تصویب شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی از اقداماتی که توسط شرکت واحد اتوبوسرانی انجام می‌شود، بازسازی اتوبوس‌ها است که با این اقدام، اتوبوس فرسوده به اندازه یک اتوبوس نو می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ البته این موضوع یک اقدام تسکین‌دهنده است و اساس کار را بر خرید اتوبوس جدید قرار داده‌ایم.

کد خبر 639703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.