اجرای برنامه «سرچشمه خورشید» در تالار هنر اصفهان

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان، از اجرای ارکستر موسیقی پارسه تحت عنوان برنامه «سرچشمه خورشید» در تالار هنر اصفهان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

سجاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان در هنرسرای خورشید مستقر است که این دفتر، امسال نیز ویژه‌برنامه‌هایی را برای گرامیداشت دهه فجر تهیه کرده است.

وی افزود: این دفتر برای دهه فجر امسال یک برنامه ارکستری تهیه کرده است که حدود ۲۴ نوازنده و خواننده در آن برای شهروندان اصفهانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای اجرای این برنامه، گروه ارکستر پارسه ۱۲ قطعه از کارهایی که با دهه فجر مرتبط بود را انتخاب و به‌صورت امروزی‌تر تنظیم و اجرا می‌کند تا نسل امروز هم بتواند با آن ارتباط بهتری برقرار کند.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه از بیست‌ودوم لغایت بیست‌وچهارم بهمن‌ماه خواهد بود، اضافه کرد: در این ارکستر چهار خواننده اصلی حضور خواهند داشت و قطعاتی که مختص این برنامه آماده شده و اجرا خواهد شد، شامل قطعات آفرینش از سعادتمند که شروع ارکستر با آن است، قطعه کاوه آهنگر که بخش‌هایی از شاهنامه در آن خوانده می‌شود، قطعه ستارخان و باقرخان که از فیلم معروف آن انتخاب و تنظیم مجدد شده، قطعه‌ای از فیلم میرزا کوچک‌خان به نام کولاک، قطعه امیرکبیر از فیلم امیرکبیر، قطعه صدام مال تو است از فیلم معروف رئیس‌علی دلواری و دو قطعه متفاوت آواز بختیاری است که تمام قطعات خواننده دارد.

اجرای برنامه «سرچشمه خورشید» در تالار هنر اصفهان

رضایی گفت: انتخاب این قطعات به‌خاطر پایداری و زحماتی است که این بزرگان برای کشور کشیده‌اند، به همین دلیل تصمیم بر این شد تا این سیر تاریخی را داشته باشیم، ضمن اینکه قطعه انقلاب اسلامی و کاروان شهید استاد شهرام ناظری و قطعه ایران سالار عقیلی که ساخته بابک زرین است را نیز در اجراها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این برنامه به اصل تاریخی و تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود که قطعه انقلاب اسلامی را به همراه کاری در مورد شهید نیز در آن خواهیم داشت.

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه نورباران با قطعه آفرینش آغاز و با قطعه ایران تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است منتهی جهت نظم هرچه بیشتر پذیرش افراد بر اساس بلیت است. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند بلیت رایگان خود را از آدرس اینترنتی www.Gisheh8.com دریافت کنند.

رضایی افزود: این برنامه در تالار هنر اصفهان واقع در خیابان لاله جنوبی، انتهای خیابان قدس، پارک لاله برگزار خواهد شد.

کد خبر 639702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.