ایران‌هراسی شیوه‌ دشمن برای مقابله با گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،‌ ایران‌هراسی را یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با ظرفیت‌های گردشگری دانست و گفت: آن‌ها می‌خواهند گردشگری ایران پا نگیرد؛ اما اگر حداقل‌ها فراهم شود، ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری جهان می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید عزت‌الله ضرغامی امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در حاشیه افتتاح و بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری حلال، اظهار کرد: گردشگری بخش بزرگی از ظرفیت‌ها بین کشورهای اسلامی است، اما به‌دلایل مختلف این ظرفیت عظیم مورد توجه قرار نگرفته است. با توجه به اینکه توسعه گردشگری امروز رکن مهمی در حوزه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، کشورهای اسلامی باید نقش مهمی را ایفا و تلاش کنند تا این عقب‌ماندگی تاریخی جبران شود.

وی افزود: ایران اسلامی بسیار زیباتر از آن است که برای مردم دنیا تشریح شده است. ایران کشوری امن، زیبا با ظرفیت‌های گسترده و چهارفصل و جزو چند کشور اول دنیاست و در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی، طبیعت‌گردی و سایر جاذبه‌های گردشگری قابلیت‌های برتر در دنیا دارد. از تمام مردم کشورهای مختلف دنیا دعوت می‌کنم تا به خانه خودشان یعنی ایران سفر کنند. گردشگری حلال یک مزیت نسبی کشورهای اسلامی بود و گردشگری یک امر سالم است و در بعضی نگاه‌ها تصور بر این است که امور ناسالم ازنظر فرهنگی و اجتماعی در رونق گردشگری دخالت دارد؛ درحالی‌که این‌گونه نیست. کشورهای مختلف دنیا، چه مسلمان و چه غیرمسلمان، به‌ویژه وقتی که گردشگری خانواده‌محور می‌شود، همه علاقه‌مند هستند که گردشگری سالم داشته باشند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: گردشگری سالم همان گردشگری حلالی است که کشورهای مختلف اسلامی ظرفیت آن را دارند. بخشی از این گردشگری حلال به خوراک بازمی‌گردد، اما گردشگری سالم و خانواده‌محور از مصادیق گردشگری حلال است و کشورهای مختلف می‌توانند پرچم‌دار آن باشند.

وی به موضوع ایران‌هراسی نیز اشاره کرد و افزود: ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمنان با ظرفیت‌های گردشگری ایران بوده است. از قدیم نیز این بوده و از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی‌هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد. این موضوع را دستگاه‌های اطلاعاتی نیز اعلام کرده‌اند. ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که اگر حداقل‌ها برای آن فراهم شود، می‌تواند یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در جهان باشد. ما باید در داخل با هم‌فکری و برداشتن موانع و معرفی درست ظرفیت‌های ایران به مقابله با ایران‌هراسی بپردازیم.

ضرغامی با اشاره به موضوع تامین زیرساخت‌های گردشگری خاطرنشان کرد: بخش زیادی از حوزه گردشگری مربوط به تامین زیرساخت‌هاست. در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات بسیار خوبی در تامین و ساخت زیرساخت‌ها انجام شده است. تسهیلات مختلف برای کمک به علاقه‌مندان ارائه شده، اما اعتقاد دارم که هنوز راه زیادی داریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 639675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.