گسترش روابط اقتصادی اولویت اصلی در همکاری با روسیه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای به مسکو سفر کرده است، امروز با ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه، دیدار و درباره همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک با او گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، دریابان علی شمخانی در دیدار با ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه، درباره همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک گفت‌وگو کرد و با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه اقتصادی به‌عنوان اولویت اصلی روابط تهران _ مسکو، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی در چارچوب توافقات روسای جمهور دو کشور گام بسیار مهمی در این حوزه است.

وی با اشاره به تلاش مشترک دو کشور برای سرعت بخشیدن به تکمیل کریدور شمال _ جنوب ادامه داد: ساخت راه‌آهن رشت _ آستارا به‌عنوان تکمیل‌کننده کریدور شمال _ جنوب که قرار است با سرمایه‌گذاری روسیه انجام شود، تحولی راهبردی در مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در منطقه ایجاد خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور افزود: بی‌اثرسازی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا از دیگر نقاط مشترک مورد توافق تهران _ مسکو است و باید راهکارهای اصولی در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد راه‌آهن اینچه برون _ گرمسار نیز که در ردیف توافقات دو کشور محسوب می‌شود، ضمن آنکه اقدامی مهم در تکمیل زنجیره ترانزیت کالا در منطقه محسوب می‌شود، در توسعه و شکوفایی استان‌های ساحلی خزر بسیار تعیین‌کننده است.

ایگور لویتین، دستیار ولادیمیر پوتین، نیز در این دیدار با اشاره به نتایج سفر اخیر خود به تهران که در راستای تسریع در پیگیری و اجرای توافقات دو کشور در حوزه اقتصادی به‌ویژه تکمیل پروژه راه‌آهن شمال - جنوب قطعه رشت _ آستارا صورت گرفت، بر اراده قاطع فدراسیون روسیه برای اجرای تعهدات خود تاکید کرد.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه حوزه انرژی و ترانزیت را در همکاری‌های تهران _ مسکو بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و همکاری در این زمینه را راهکار مناسبی برای بی‌اثرسازی تحریم‌های آمریکا برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر دریابان شمخانی به مسکو ضمن تقویت روابط همه‌جانبه، به تسریع در اجرای توافقات دو کشور منجر شود.

به گزارش ایمنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای به مسکو سفر کرده است، امروز با ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه، دیدار و درباره همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک با او گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 639668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.