نگاهی به زیبایی‌های چابهار؛ بهشت جنوبی ایران 

چابهار تا چند سال پیش به خاطر بازارهای ارزان و با کیفیت در بین مردم شناخته می‌شد، حالا اما این بندر اقیانوسی ایران به خاطر طبیعت بکر و خاصش شهره شده است. با هم نگاهی به این طبیعت جذاب و دلپذیر داریم.

شهر چابهار، شهر خوش آب‌وهوای ایران‌زمین در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. موسیقی محلی زیبا با مکان‌های طبیعی، برای یافتن آرامش همان چیزی است، که شما به آن نیاز دارید. سفر به جنوبی‌ترین نقطه ایران می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، مخصوصاً اگر بخواهید به شهری چهارفصل با زیبایی‌های منحصربه‌فرد بروید. چابهار آن‌قدر زیبا است، که به‌سختی می‌توان از وسوسه سفر به آنجا فرار کرد، برای سفر کردن در تعطیلات حتماً به چابهار هم توجهی داشته باشید. امروز در مقاله جاهای دیدنی چابهار همراه ما باشید، تا از زیبایی‌های چابهار آگاه شوید.

می‌دانید نام دیگر شهر چابهار چیست؟ به شهر چابهار عروس خلیج فارس نیز می‌گویند. شهری زیبا در کرانه مکران، دل هر گردش و توریستی را می‌برد. از شب‌های بی‌نظیر و آرامش‌بخش سواحل چابهار نمی‌توان صرف‌نظر کرد. هنگامی که در شب بر روی ساحل ماسه‌زار دراز کشیده‌اید و صدای امواج دریا موسیقی بی‌نظیری را می‌نوازد و شما به آسمان پر ستاره و لبریز از زیبایی شهر چابهار خیره می‌شوید. چه تصویر خیال‌انگیزی بود، به چابهار سفر کنید و از نزدیک این تصویر را زیبا حس کنید. در مقاله جاهای دیدنی چابهار به شما کمک می‌کنیم، تا گردشی دلپذیر در چابهار داشته باشید.

سفر به چابهار، سفر به شهر زیبایی‌ها

چابهار زیبا که هم در زمستان و هم در تابستان، بسیار دیدنی است. در تابستان وزیدن نسیم از سمت دریا شما را بی‌تاب خواهد کرد و در زمستان کوه‌های زیبا و پر برفش حس و لذت زندگی را به شما خواهد داد. چابهار شهری با مردمی ساده و یکرنگ، بازارهای محلی زیبا، سواحل ماسه‌ای شهری بی‌نظیر و فوق‌العاده است، برای گذراندن تعطیلات. با ما در مقاله جاهای دیدنی چابهار همراه باشید، تا از زیبایی‌های شهر چابهار آشنا شوید. ما تعدادی از جاهای دیدنی چابهار را نام می‌بریم و به تفضیل درباره هر یک از آن‌ها صحبت خواهیم کرد. راستی اگر می‌خواهید بدانید می‌شود از چابهار با کشتی به کیش رفت یا نه، حتماً نگاهی به مطلب چابهار به کیش با کشتی در سلام نو بکنید.‌

جاهای دیدنی چابهار

لیست پیشنهادی سلام نو برای سفر به چابهار شامل موارد زیر است:

  • تالاب لیپار چابهار
  • کوه‌های مریخی چابهار
  • جنگل حرا چابهار
  • اسکله زمین
  • اسکله کنارک
  • مسجد جامع تیس
  • درخت مکرزن چابهار
  • پلاژ ساحلی تیس
  • موزه محلی چابهار
  • ساحل مکران
  • گل‌افشان تنگ
  • قلعه تیس
  • غارهای سه‌گانه تیس
  • بندر گواتر
  • منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات
  • روستای درک
  • فواره بلوچستان
  • موزه محلی چابهار

نگاهی به زیبایی‌های چابهار؛ بهشت جنوبی ایران 

کوه‌های مریخی چابهار، از جاهای دیدنی چابهار

اگر برای گردش به کوه‌های مریخی چابهار بروید، به‌سختی باور خواهید کرد، که این کوه‌های مینیاتوری حاصل عملکرد طبیعی زمین است. تصویری نقاشی شده بر روی زمین به دست، استادی ماهر بر روی زمین کشیده شده است. شهر چابهار مملو از زیبایی‌های طبیعی به دست خداوندگار زیبایی است. کوه‌های مریخی، به‌راستی که تجربه‌ای است، زیبا از سفر به فضا.

شیارهایی زیبا بر صحنه استوار کوه، آن‌قدر جذاب و خیره‌کننده است، که شما ساعت‌ها از چشم دوختن به آن خسته نخواهید شد. بعد از آنکه از شهر چابهار خارج شدید ۵۰ کیلومتر به سمت شرق بروید، کوه‌های زیبای مریخی در برابر چشمان شما ظاهر خواهد شد. البته برای کوه‌نوردی در کوه‌های مریخی چابهار حتماً لوازم سنگ‌نوردی به همراه داشته باشید.

مسیر رسیدن به کوه‌های مریخی: به جاده چابهار-گواتر بروید و بعد از طی کردن حدود ۴۰ کیلومتر می‌توانید این جاذبه دیدنی را ببینید.

نگاهی به زیبایی‌های چابهار؛ بهشت جنوبی ایران 

غارهای سه‌گانه تیس چابهار، مکانی تاریخی مذهبی در چابهار

در میان فرهنگ‌های و روایت‌های تاریخی، شاید جذاب‌ترین روایت‌ها مربوط آیین‌های مذهبی و قومی است. این غازها به‌عنوان پرستشگاه و مکانی برای ذبح قربانی بوده‌اند. اگر علاقه‌مند به مشاهده آثار تاریخی به‌جای مانده هستید، حتماً به غارهای سه‌گانه تیس سری بزنید. غار سه‌گانه تیس از دو غار مصنوعی و یک غار طبیعی تشکیل شده است. برای بازدید از غارهای سه‌گانه تیس باید از چابهار ابتدا وارد روستای تیس شوید و به سمت شمال شرق روستا بروید.

نگاهی به زیبایی‌های چابهار؛ بهشت جنوبی ایران 

تالابی صورت جادویی‌ترین جاهای دیدنی چابهار

برای بسیار از علاقه‌مندان سفر به چابهار امنیت جاده‌ها مهم است و مثلاً دوست دارند بدانند امنیت جاده بندرعباس به چابهار چطور است. پاسخ به این پرسش آن است که امنیت جاده‌های منتهی به چابهار عموماً خوب است. تالاب لیپار یکی از نادرترین تالاب‌های جهان است. تنها چهار تالاب در جهان وجود دارد، که رنگی متمایز از سایرین دارد. به دلیل وجود پلانکتون‌ها گیاهی در دریایی عمان این تفاوت رنگ به وجود آمده است. در منطقه تالاب لیپار پوشش گیاهی خاصی وجود دارد، که زیبایی این منطقه را بیشتر می‌کند. البته در این منطقه گونه‌های جانوری نظیر فلامینگو، تیهو و عقاب دشتی نیز یافت می‌شود، که زیبایی‌ها و جذابیت این تالاب را بیشتر کرده است.

همچنین مجتمع‌های توریستی در کنار این منطقه وجود دارد که شما هنگام سفر به این تالاب می‌توانید، در آن‌ها اقامت کنید.

برای رفتن به تالاب لیپار باید از جاده ساحلی چابهار به گواتر بروید و بعد از روستای رمین، به این ساحل می‌رسید. ساحل لیپار حدود ۱۵ کیلومتر از مرکز بندر چابهار فاصله دارد.

نگاهی به زیبایی‌های چابهار؛ بهشت جنوبی ایران 

تا به اینجا در مقاله جاهای دیدنی چابهار در مورد مکان‌های گردشگری چابهار صحبت کردیم. اما شهر زیبای چابهار مملو از مکان‌های گردشگری و طبیعی است. امکان شرح و توصیف آن‌ها در این چند سطر امکان‌پذیر نیست. به کلام بهتر نمی‌توان عروس خلیج فارس را در چند خط توضیح داد.

امیدواریم مطالبی را که در مقاله جاهای دیدنی چابهار بیان کردیم، برای شما مفید بوده باشد. سفر خوش و پر ماجرایی را برای شما آرزو می‌کنیم.

کد خبر 639627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.