چرا آرسنال بلینگهام را جذب نکرد؟

فرانسیس کاگیگائو، مرد تاثیرگذار و استعدادیاب سابق آرسنال، درمورد اینکه چرا توپچی‌ها در سن ۱۶ سالگی، جود بلینگهام را به خدمت نگرفتند،‌ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ملی پوش انگلیسی در آن زمان یک جوان بااستعداد در آکادمی بیرمنگام‌سیتی بود، با نگاه‌های تحسین برانگیز بزرگان اروپا رو به رو بود. او در بزرگسالان تیمش شروع به پیشرفت کرد. آرسنال از جمله تیم‌هایی بود که به جود ابراز علاقه کرد، اما با توجه به اینکه بوروسیا دورتموند در نهایت یک بسته نقل و انتقالات ۲۲ میلیون پوندی (۲۶ میلیون دلاری) را در تابستان ۲۰۲۰ ارائه کرد، شانس توپچی‌ها برای جذب بلینگهام از بین رفت.

کاگیگائو در مورد شکست توپچی‌ها در راه جذب بهترین جوان انگلیس، به نشریه AS اسپانبا گفته است: "اولین بار در سن ۱۶ سالگی جود دیدم. من می‌خواستم او را برای آرسنال به خدمت بگیرم، اما او خیلی گران بود.

بلینگهام، که اکنون با انتقال لیورپول و منچستریونایتد برای حضور در لیگ‌برتر مرتبط است، یکی از چندین ستاره فوق ستاره‌ای است که آرسنال در این سال‌ها از دست داده است. کاگیگائو در مورد تلاش‌ها برای به ستاره‌های لاماسیا (مدرسه فوتبال بارسلونا) افزود: " آن زمان، وضعیت [لیونل] مسی مشخص نبود و غیرممکن بود که او مجوز کار در بریتانیا داشته باشد. ما چندین جلسه با هوراسیو گاگیولی، نماینده وقت لئو داشتیم، اما جذب او غیرممکن بود. انتقال [جرارد] پیکه هم به دلیل یک موضوع، تا حدودی پیچیده بود و این خرید هم انجام نشد. در نهایت آرسنال سسک فابرگاس را از آن مدرسه فوتبال بزرگ بارسا به خدمت گرفت.

آرسن ونگر در گذشته اعتراف کرده بود که آرسنال در مقطعی به مسی علاقه‌مند بوده است، این درحالی است که بازیکنانی مانند رونالدینیو، زلاتان ابراهیموویچ، یحیی توره، پل پوگبا، گرت بیل و کریستیانو رونالدو نیز در زمان حضور ونگر در شمال لندن، در لیست خرید آرسنال قرار داشتند.

کد خبر 639622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.