راهنمای تعویض آسان فیلتر یخچال اسنوا در منزل

امروزه آبریز یخچال‌ها یکی از امکانات بسیار کاربردی به حساب می‌آیند. یکی از اجزای مهم برای افزایش کیفیت آب در یخچال‌های اسنوا، فیلتر آب یخچال است.

فیلترهای آب یخچال می‌توانند به صورت مستقیم بر روی طعم و بوی آب لوله کشی دستگاه تأثیر بگذارد. با توجه به این موضوعات، تعویض به موقع فیلتر یخچال اسنوا امری ضروری و مهم است که می‌تواند بر روی کیفیت کارکرد ساید بای ساید اثر بگذارد. تعویض فیلتر یخچال اسنوا کاری بسیار آسان است که شما به راحتی می‌توانید آن را در منزل انجام دهید؛ تنها کافی است تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر یخچال اسنوا چه زمانی است؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم؛ تعویض فیلتر آب یخچال اسنوا کار بسیار آسانی است که انجام آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد. برای اینکه بفهمید چه زمانی باید فیلتر دستگاه را تعویض کنید، بهتر است به چراغ نشانگر دستگاه توجه کنید. برای مثال؛ هنگامی که زمان تعویض فیلتر یخچال اسنوای شما فرا برسد صفحه نمایشگر نور اخطار قرمز رنگ را به نمایش در می‌آورد. به طور معمول پس از ۶ ماه استفاده ی مداوم از یخچال اسنوا، رنگ چراغ قرمز می‌شود و شما باید به تعویض فیلتر بپردازید.

معرفی انواع فیلتر آب یخچال‌های اسنوا:

اکثر یخچال‌های اسنوا و ساید باید ساید اسنوا مجهز به فیلترهایی هستند که دارای مکانیسم فیلتر کربن هستند. این موضوع به این معنی است که آب از دانه‌های کربن عبور می‌کند تا ناخالصی‌های آن جدا شود و به خلوص برسد. فیلترهای تبادل یونی نیز نوعی دیگر از فیلتر است که تقریباً به همین عملکرد را دارد با این تفاوت که این فیلتر دارای دانه‌های رزین است.

چگونه فیلتر یخچال اسنوا را در منزل عوض کنیم؟

در ابتدا باید محل دقیق قرارگیری فیلتر آب یخچال اسنوا را با توجه به مدل دستگاه پیدا کنید و بررسی کنید فیلتر مصرفی یخچال شما از چه نوع فیلتر است. سپس به فروشگاه لوازم یخچال اسنوا مراجعه کنید و فیلتر جدید را خریداری کنید و به راحتی در جای فیلتر آب قبلی قرار دهید. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • فیلتر آب یخچال اسنوا را ۴/۱ دور در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و فیلتر را به صورت مستقیم از جایگاه خود بیرون بیاورید.
  • پوشش فیلتر را از فیلتر قبلی جدا کنید و آن را بر روی فیلتر جدید قرار دهید.
  • فیلتر جدید را به صورت مستقیم به داخل محفظه هدایت کرده و آن را ۴/۱ دور در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در موقعیت خود ثابت شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با تعویض فیلتر ساید بای ساید اسنوا وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید این است که؛ سیستم تصفیه آب یخچال شما تنها زمانی می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد که به درستی نگهداری و مراقبت شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم با رعایت نکات نگهداری و سرویس به موقع فیلتر آب یخچالتان، به افزایش طول عمر دستگاه کمک کنید.

چگونه فیلترهای فشاری یخچال را تعویض کنیم؟

برای پیدا کردن فیلتر آب فشاری یخچال‌های اسنوا، پشت گریل پایینی در جلوی یخچال اسنوا و یا پشت کشوهای یخچال را بررسی کنید. برای تعویض فیلتر فشاری مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • دکمه ی روی محفظه ی فیلتر را فشار دهید تا فیلتر از محفظه آزاد شود. در صورتی که در یخچال شما چنین دکمه‌ای وجود نداشت، تنها باید فیلتر را فشار دهید تا قفل فنری که آن فیلتر را نگه داشته است، آزاد شود.
  • درپوش را از فیلتر قدیمی جدا کرده و بر روی فیلتر جدید قرار دهید.
  • فیلتر جدید را در محفظه مخصوص فیلتر قرار دهید و آن را به انتهای جایگاه هدایت کنید.

یکی از نکات مهمی که در تعویض فیلتر یخچال وجود دارد، شستن فیلتر پیش از تعویض آن است. معمولاً بیشتر فیلترهای آب یخچال، فیلترهای کربنی ساده‌ای هستند که با گرانول‌های کربن سیاه پر شده‌اند. در زمانی که آب برای نخستین بار از این فیلترها عبور می‌کند، مقداری از کربن وارد آب شده و آب غیر شفاف می‌شود. با وجود اینکه این آب ضرری ندارد؛ اما با نوشیدن آن قطعاً تجربه ی خوشایندی برای شما ایجاد نمی‌شود.

فیلتر آب یخچال اسنوا را چگونه بشوییم؟

برای شستشوی فیلتر جدید یخچال اسنوا، یک الی دو بطری آب را از دستگاه پخش کننده آب پر کنید و آن کنار بگذارید. سپس آب را دور بریزید یا از آن برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید. همچنین در صورتی که یخچال اسنوای شما مجهز به دستگاه یخ ساز است، بهتر است اولین تکه‌های یخ پس از تعویض فیلتر آب را دور بیندازید.

راهنمای تعویض آسان فیلتر یخچال اسنوا در منزل

تعویض دیر هنگام فیلتر چه مضراتی به همراه دارد؟

همان‌طور که در بالاتر گفتیم؛ چراغ قرمز نمایشگر یخچال اسنوا، نشان دهنده ی این است که زمان تعویض فیلتر ساید بای ساید اسنوای شما فرا رسیده است و شما باید هرچه سریع‌تر به تعویض فیلتر دستگاه بپردازید. همان‌طور که می دایند فیلترهای آب یخچال‌های اسنوا به صورتی طراحی شده‌اند که حداکثر ۶ ماه دوام می‌آورند و پس از آن کارایی خود را از دست می‌دهند. این یعنی که در چنین وضعیتی آلاینده‌ها، مواد معدنی و رسوبات لوله‌ها به راحتی می‌توانند وارد منبع آب منزل شما شوند و طعم و رنگ آب یخچال را تحت تأثیر قرار دهد.

یکی دیگر از دلایل ضرورت تعویض فیلتر یخچال اسنوا، کاهش پوسیدگی تجهیزات یخچال اسنوا است. به علت تجمع آلاینده و رسوبات در فیلتر یخچال، جریان آب کندتر می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث تجمع آب در یخچال اسنوا شده و در صورت عدم تعویض به سایر قطعات آسیب برساند.

جمع ‌بندی:

با مطالعه ی این مطلب دریافتیم که دانستن اطلاعات در رابطه با نحوه تعویض فیلتر یخچال اسنوا یکی از روش‌های مهم برای افزایش راندمان کاری دستگاه شما است. در نهایت شما می‌توانید برای تعویض فیلتر یخچال از گارانتی دستگاه استفاده کنید. انتخاب سنتر مفتخر است کلیه ی لوازم خانگی اسنوا را با گارانتی و ضمانت نامه معتبر و با بهترین قیمت ارائه کند.

کد خبر 639621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.