ارائه راهکارهای عملیاتی دانش‌بنیان‌ها برای ارتقای مجتمع گردشگری صفه

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان کوتاه‌ترین، بهترین و بهینه‌ترین روشی است که می‌توانیم مشکلات شرکت را رفع کنیم. بر این اساس، نخستین هفته رویداد رقابتی «هفته اصفهان هوشمند» در مجتمع بزرگ گردشگری صفه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ساکت امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از مجتمع بزرگ گردشگری صفه و در نخستین هفته رویداد رقابتی «هفته اصفهان هوشمند» اظهار کرد: یکی از مباحثی که در بهره‌برداری اماکن زیر پوشش شرکت توسعه سیاحتی سپاهان مورد توجه بوده، شناسایی چالش‌هایی است که در حین بهره‌برداری با آن‌ها مواجه هستیم که تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان نسخه برتر، بهینه، علمی و عملیاتی برای مرتفع‌سازی چالش‌ها موثر بوده است.

وی افزود: رویداد رقابتی اصفهان هوشمند در مدت‌زمان یک هفته با مشارکت و برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و طی آن مجموعه‌های دانش‌بنیان با چالش‌هایی که شرکت در عرصه‌های مختلف بهره‌برداری همچون فنی، مهندسی، محیطی و مکانیکی با آن‌ها مواجه است، آشنا می‌شوند و برای رفع آن‌ها طرح و برنامه عملیاتی طراحی و اجرا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تصریح کرد: تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان کوتاه‌ترین، بهترین و بهینه‌ترین روشی است که می‌توانیم مشکلات شرکت را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که توسط نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد، چالش‌ها به‌صورت محیطی، عملیاتی و عینی حضور گروه‌های متخصص دانش‌بنیان طرح شد و در تعاملی که بین مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شد آن‌ها با چالش‌های مجتمع بزرگ گردشگری صفه به‌صورت عینی و عملیاتی آشنا شدند.

ساکت تصریح کرد: مقرر شده است تا در رویدادی سه‌روزه در نخستین رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند، ضمن انجام بحث و نظر کارشناسی درباره چالش‌ها، درنهایت این نظرات به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود و با توجه به روش‌هایی که مدنظر است، بتوانیم چالش‌ها را در بازه زمانی کوتاه، خلاقانه و فناورانه‌ای رفع کنیم.

به‌دنبال ایجاد منطقه ویژه فناوری در محدوده صفه هستیم

مهدی شایق، رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، نیز اظهار کرد: در نخستین هفته از رویداد رقابتی اصفهان هوشمند، ضمن حضور گروه‌های دانش‌بنیان، چالش‌های احصاشده مجتمع بزرگ گردشگری صفه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت‌نام‌کرده در این رویداد مطرح شد و شرکت‌ها درباره آن‌ها مطالعه کرده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در فرایند بازدید در محل حضور پیدا می‌کنند و تور فناورانه‌ای در محل وجود چالش برگزار می‌شود. شرکت‌ها مسائل و مشکلات را می‌بینند و درک می‌کنند و در ادامه با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، به‌طور کامل با ابعاد مختلف چالش‌ها آشنا می‌شوند.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ادامه این رویداد که هفته آینده برگزار می‌شود و اصل رویداد به‌حساب می‌آید افراد شرکت‌کننده پیشنهادها و راهکارهای خود را ارائه می‌کنند، گفت: به‌دنبال ارسال آثار، محتواهای مجموعه‌های دانش‌بنیان در محل داوری می‌شود و مواردی که موردتایید مجموعه بهره‌بردار و شهرداری باشد، انتخاب خواهد شد و وارد فرایند توسعه محصول خواهیم شد.

وی با اشاره به چالش‌های شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این رویداد، چند چالش اساسی شرکت مطرح شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شکل‌گیری صف‌های طولانی در محل‌های ارائه خدمت بود که راهکارهای هوشمندی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند از بروز چنین مشکلی پیشگیری کند.

شایق افزود: یکی دیگر از چالش‌های مورداشاره، بحث تابلوهای اطلاع‌رسانی، هشداردهنده و ظرفیت‌های تبلیغاتی موجود در مجموعه است که باید بتوانیم با استفاده از فناوری جدید این امکان را فراهم کنیم تا ضمن بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها به‌خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌ها بحث مصرف انرژی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تجهیزاتی که در محل شرکت سپاهان استفاده می‌شود، بحث مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف حائز اهمیت است که در این مسیر، ارائه راهکارهای موثر برای مصرف بهینه انرژی قابل توجه است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان اظهار کرد: در مجتمع بزرگ گردشگری صفه امکان نصب المان‌های فناوری و خلاقانه زیادی وجود دارد. بنابراین ظرفیت‌های زیادی برای شرکت‌ها وجود دارد تا با توجه به فضایی که موجود است بتوانند المان‌های خود را ارائه کنند. درواقع به‌دنبال این هستیم که فضای ارائه بسیار خوبی را برای شرکت‌ها فراهم کنیم تا بتوانند در بازه زمانی مناسب که قابل تحلیل باشد، محصول خود را ارائه کنند. به‌نوعی به‌دنبال ایجاد منطقه ویژه فناوری در محدوده صفه هستیم.

تغییر نگرش سازمان‌های بزرگ به شرکت‌های دانش‌بنیان با رویداد رقابتی «هفته اصفهان هوشمند»

محمد آکوچکیان، مدیرعامل مرکز کارآفرینی، فناوری نوپا و مسئول اجرایی رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند، نیز اظهار کرد: بر اساس یک مدل تبدیل نوآوری به محصول طراحی‌شده با توجه به رویکرد مثبتی که مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در رفع چالش‌های خود با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داشته، نخستین برنامه اصفهان هوشمند در یکی از اماکن زیر نظر مدیریت این شرکت یعنی مجتمع بزرگ گردشگری صفه برگزار شده است.

وی افزود: قصد داریم بر اساس ترکیبی از فرایندهای فنی‌مهندسی با مدیریت استراتژی اقدامی انجام دهیم که چالش‌ها به‌شکل درست پردازش شود و نوآوری‌ها متناسب با آن چالش‌ها توسعه یابد و در یک مسیر مشخص به این محصول دست یابیم.

مسئول اجرایی رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند با بیان اینکه این اقدام به‌لحاظ زمان و هزینه بهترین خروجی ممکن را خواهد داشت، تصریح کرد: به‌دنبال آن برای ایجاد پالایش بین شرکت‌های نوآور استارتاپی که مدعی فعالیت در این حوزه بوده و توان اجرایی دارند تلاش شده و از سوی دیگر، در حال تلاش برای تغییر نگرش سازمان‌های بزرگ برای بهره‌مندی از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان هستیم.

کد خبر 639595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.