فولاد صفر _ سپاهان یک/ عملیات انتقام برای تداوم صدرنشینی

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی در زمین فولاد از یکی از دیدارهای سخت خارج از خانه خود سربلند بیرون آمد تا همچنان به صدرنشینی خود در لیگ ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ از ساعت ۱۸ تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان در ورزشگاه فولاد آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار درنهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان

ورزشگاه: فولاد آرِنا

گل‌: محمد نژادمهدی (دقیقه ۴۸، گل به خودی) برای سپاهان

اخطار: علیرضا کوشکی (دقیقه ۳۹)، سعید واسعی (دقیقه ۷۴)، اشکان دژاگه (دقیقه ۵+۹۰) از فولاد، جلال‌الدین علی‌محمدی (دقیقه ۱۴)، آریا یوسفی (دقیقه ۳+۹۰) از سپاهان

فولاد: کریستوفر کنت، محمدامین حزباوی، محمد نژادمهدی، مهدی شیری (۹۰- مجتبی نجاریان)، سعید آقایی (۷۷- وحید حیدریه)، سینا مریدی، حمید بوحمدان (۹۰- محمد آبشک)، علیرضا کوشکی (۶۵- احسان پهلوان)، سعید واسعی (۷۷- اشکان دژاگه)، روبرتو تورس و ساسان انصاری

سرمربی: جواد نکونام

سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، سیاوش یزدانی، آریا یوسفی، مسعود ریگی، محمد علی‌نژاد (۴۶- محمد قربانی)، مانوئل فرناندز (۳۱- ایگور کاتاتو)، جلال‌الدین علی‌محمدی (۸۶- یاسین سلمانی)، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: محمدحسین زاهدی‌فر

شرح بازی:

سپاهان که هفته گذشته با پیروزی مقابل گل‌گهر به صدر جدول رسیده بود، برای تثبیت صدرنشینی خود به مصاف تیمی می‌رفت که همین دو هفته پیش پرسپولیس را در فولاد آرنا شکست داده بود. غیبت چهار بازیکن اصلی سپاهان به‌دلیل محرومیت باعث شده بود سپاهان کمی محتاط وارد زمین شود و آنچنان برای زدن گل برتری از همان ابتدا بی‌محابا حمله نکند. با این حال پس از اینکه دقایق ابتدایی با بازی متعادل دو تیم سپری شد، این فولاد بود که بازی را در دست گرفت و دو سه موقعیت جدی روی دروازه سپاهان خلق کرد که اگر بازیکنان این تیم دقت بیشتری داشتند، حتی می‌توانستند دروازه سپاهان را در اواسط نیمه نخست باز کنند. در ادامه و با گذشت دوسوم از زمان بازی، با مصدومیت فرناندز، این هافبک پرتغالی با ایگور کاتاتو تعویض شد تا سیستم سپاهان نیز به ۴-۴-۲ تغییر کند و شهریار مغانلو در کنار ایگور کاتاتو در خط حمله سپاهان قرار گیرد. با این تغییرات، به نظر روند بازی سپاهان بهتر شد و تا انتهای نیمه نخست بیشتر از فولاد صاحب توپ بود، هرچند در خلق موقعیت ناکام بود تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

سپاهان که به نظر به یک امتیاز هم از بازی با فولاد راضی بود، در ابتدای نیمه دوم روی یک موقعیت نصفه و نیمه با اشتباه مدافع فولاد به گل رسید. این گل برای تیم خوزه مورایس کافی بود تا به سبک جواد نکونام و فولاد به لاک دفاعی فروبروند و فضاها را ببندند. با این حال دقایقی بعد از گل سپاهان، فولاد چندین موقعیت خوب در عرض یکی دو دقیقه روی دروازه سپاهان ایجاد کرد، اما این موقعیت‌ها تنها موقعیت‌های فولاد برای گل‌زنی بودند و پس از آن سپاهان با دفاع مطلق و بستن فضاها، اجازه ایجاد موقعیت به فولادی که خلا خلاقیت در آن به چشم می‌خورد را نداد. سپاهان در نیمه دوم همه تلاشش حفظ تک‌گل ارزشمند دقایق ابتدایی بود و در این امر هم موفق بود تا در روزی که چهار بازیکن کلیدی‌اش محروم بودند، هم انتقام شکست دور رفت را از فولاد بگیرند و هم در یکی از سخت‌ترین دیدارهای پیش‌روی خود تا پایان فصل پیروز شوند و به صدرنشینی خود بالاتر از پرسپولیس ادامه دهند.

بدون شک این پیروزی اگر شیرین‌ترین پیروزی سپاهان در زمان خوزه مورایس نباشد، یکی از شیرین‌ترین‌هاست. سپاهان تیمی را در خانه‌اش برد که همین دو هفته پیش پرسپولیس را در حالی که در آن زمان صدرنشین بود شکست داده بود و حالا شاید سپاهان راه بردن فولاد را هم به رقیب سنتی خود نشان داد، دور از جنجال و هیاهو و البته به سبک بازی خود فولاد. شاید خیلی از طرفداران سپاهان با توجه به محرومان سپاهان برای این دیدار و قدرت فولاد در خانه خودش، به برد سپاهان خوش‌بین نبودند، اما عملیات غیرممکن به شکلی عجیب ممکن شد تا گام بلند در مسیر طولانی قهرمانی امشب برداشته شود، با پنجمین پیروزی متوالی در لیگ برتر.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴۸- سپاهان) - توپ ارسالی تیز میلاد زکی‌پور از سمت چپ به محوطه جریمه فولاد فرستاده شد تا در محوطه شش قدم با دفع اشتباه نژادمهدی وارد دروازه فولاد شود و سپاهان با گل به خودی پیش بیفتد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۱- توپ ارسالی به پشت مدافعان سپاهان به واسعی رسید، اما او که موقعیت خوبی داشت ضربه‌اش در حالتی نامتعادل از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- سعید واسعی این بار در موقعیتی بهتر از درون محوطه جریمه و بدون مزاحم فرصت باز کردن دروازه سپاهان را داشت، اما توپی که به سمت دروازه سپاهان زد را نیازمند با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۴- کرنر ارسالی احمدزاده در مرکز محوطه جریمه فولاد با ضربه سر مغانلو همراه شد، اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹- ضربه قیچی‌برگردان زیبای حزباوی را پیام نیازمند با یک سوپرواکنش راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱- روی یک کرنر ارسالی، چندین بار دروازه سپاهان با ضربه‌های متوالی تهدید شد و حتی یک بار هم ضربه حزباوی به تیر افقی دروازه خورد و در ادامه باز هم با ضربه سر آقایی نزدیک بود که دروازه سپاهان باز شود، اما توپ از روی خط برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:

سپاهان پس از نزدیک به هشت سال موفق به شکست فولاد در اهواز شد. دقیقاً ۲۹۱۶ روز از آخرین برد سپاهان در اهواز مقابل فولاد می‌گذشت و حالا دوباره با نتیجه‌ای مشابه با آخرین پیروزی، سپاهان فولاد را در اهواز شکست داد. نکته جالب اینکه در پایان آن فصل سپاهان قهرمان لیگ شد و باید دید امسال هم سرنوشت مشابه برای سپاهان رقم می‌خورد یا خیر.

بهترین بازیکن:

بدون شک پیام نیازمند با چندین فوق واکنش مرد شماره یک سپاهان و این دیدار در این بازی سرنوشت‌ساز بود.

کد خبر 639570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.