برای بافت اطراف گسل‌های تهران باید تدبیر شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درسی که از زلزله اخیر باید گرفت، این است که در شهر تهران برای صدها هکتار بافت اطراف گسل‌ها باید تدبیر لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس سلیمانی امروز_ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در یکصدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به زلزله خوی اظهار کرد: امیدواریم کمک رسانی‌ها کمی از آلام زلزله‌زدگان بکاهد و مشکلات را قابل تحمل کند.

وی با بیان اینکه در ادوارهای مختلف زلزله‌های هولناک را در غرب آسیا مشاهده کردیم، ادامه داد: تصاویر زلزله کشور سوریه و ترکیه، من را به یاد زلزله بم با قدرت ۶.۶ ریشتر انداخت، در زلزله بم از لحظه‌های اول حضور داشتم و تصاویر هولناک را به چشم دیدم و در همان زمان اصلاحیه ۲۸۰۰ برای ساختمان‌ها صورت گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: درسی که از زلزله اخیر باید گرفت، این است که در شهر تهران برای صدها هکتار بافت اطراف گسل‌ها باید تدبیر لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه بافت‌های ناپایدار و فرسوده باید تعیین تکلیف شود، ادامه داد: توجه نکردن به قنات‌ها در زلزله بم خرابی و مشکلات فراوانی را به وجود آورد، بنابراین در حال حاضر باید قنوات پایتخت توجه شود تا مشکلات بیشتری در آینده ایجاد نشود.

سلیمانی تاکید کرد: در ساخت‌وساز تونل‌های مترو، اینگونه نیست که قنوات مورد نظر نباشند و ابتدا محکم‌سازی صورت می‌گیرد، سپس ساخت‌وساز انجام می‌شود.

کد خبر 639517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.