صیانت از معتاد متجاهر و کارتن‌خواب حلقه مفقوده جامعه / لزوم پشتیبانی از مرکز توانمندسازی

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بازیابی اعتماد عمومی مردم به افراد معتاد را ضروری دانست و گفت: قسمت پایانی توانمندسازی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب امروز در جامعه ناتمام است، در واقع صیانت از این افراد حلقه مفقوده‌ای است که باید به آن اهمیت داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ مجتبی فدا صبح امروز _سه‌شنبه، هجدهم بهمن_ در آئین بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان، اظهار کرد: اعتیاد تنها مسیری که به شکست می‌انجامد زیرا اثر مصرف مواد مخدر شرایط بسیار بدی را برای فرد معتاد ایجاد می‌کند.

وی افتخار جمهوری اسلامی ایران را دغدغه‌مندی بالاترین مقام مسئول این کشور برای موضوع اعتیاد دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در موضوعات اجتماعی اعتیاد را بزرگترین و اولویت‌دارترین موضوع مطرح کردند، در حالی که سران رژیم منحوس گذشته خود دستی بر توسعه آتش اعتیاد در کشور داشتند و از آن بهره می‌بردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه امروز نظام همه ظرفیت خود را پای کار آورده است تا بتواند بخشی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد، گفت: در روزهای گذشته شاهد عفو و گذشت عمومی رهبر معظم انقلاب برای برخی از مجرمان بودیم که این گذشت در اوج قدرت و اقتدار نظام، آن هم جایی که دشمن هیچ غلطی نتوانست بکند، متکی بر سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی سپاه و بسیج را همواره سرباز ولایت فقیه و فرمان ولی امر مسلمین اعلام کرد و یادآور شد: هر کجا که احساس کردیم رهبر معظم انقلاب مطالبه‌ای دارند حتی اگر در عرصه‌های مأموریتی ما تعریف نشده باشد، اطاعت کرده‌ایم، به عنوان مثال در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خاصه مواد مخدر به راه‌اندازی مرکز کرامت در شهرستان مبارکه اقدام کردیم و امروز شاهد موفقیت این مرکز در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی، معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها هستیم.

سرتیپ فدا با اشاره به لزوم تحقق مطالبات رهبری در عرصه‌های متعدد گفت: امروز مرکز توانمندسازی استان اصفهان جنب باغ فدک را تحویل می‌گیریم و تمام تلاش خود را برای درمان و رسیدگی و توانمندسازی این افراد با حفظ کرامت آنها انجام می‌دهیم.

لزوم حمایت از مرکز توانمندسازی

وی خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: دغدغه پشتیبانی و حمایت از مرکز توانمندسازی نباید فراموش شود و همه دستگاه‌های متولی باید خود را ملزم به حمایت از آن بدانند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: حقیقت این است که قسمت پایانی توانمندسازی افراد معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در جامعه ناتمام است، در واقع صیانت از این افراد حلقه مفقوده‌ای است که باید به آن اهمیت داده شود، در این راستا فرهنگ‌سازی عمومی در رویارویی با این افراد به منزله صیانت توسط مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نقش پررنگی پیدا کند.

وی بازیابی اعتماد عمومی مردم به افراد معتاد را ضروری دانست و ادامه داد: در این راستا لازم است برنامه‌های ویژه‌ای جهت سپردن وام به این افراد برای ایجاد اشتغال و توانمند شدن و بازگشت با کرامت به جامعه در نظر گرفته شود.

سردار سرتیپ فدا اظهار کرد: حفظ و صیانت وظیفه همه دستگاه‌ها است؛ ما می‌توانیم معتادان و کارتن‌خواب‌ها را بر اساس یک برنامه‌ریزی و اولویت‌سنجی به سربازان این نظام و انقلاب و افراد مؤثر مفید تبدیل کنیم.

کد خبر 639480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.