ساخت‌وسازهای خارج از محدوده لردگان مشکل‌ساز شده است

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: توجه‌نکردن سازمان جهاد کشاورزی به ساخت‌وسازهای خارج از محدوده شهر در شهرستان لردگان مشکل‌ساز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: توجه‌نکردن سازمان جهاد کشاورزی به ساخت‌وسازهای خارج از محدوده شهر در شهرستان لردگان مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: افزایش اعتبارات لازم برای کارهای عمرانی همچون سرجوهای کشاورزی، کانال‌های کشاورزی، ایجاد و مناسب‌سازی جاده‌های دسترسی به مراتع کشاورزی در شهرستان لردگان از ضروریات است.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم توجه و حمایت ویژه از کشاورزان بخش رودشت، تصریح کرد: اختصاص یک نمایندگی جهاد کشاورزی به شهر سردشت و بخش رودشت درخواست می‌شود.

وی گفت: تخصیص، تأمین و انتقال آب سردشت میلاس که باعث احیای دوباره دشت میلاس و اراضی سردشت می‌شود باید در دستور کار قرار گیرد تا حدود هزارخانوار بهره‌مند و حدود سه هزار هکتار اراضی مجدد به چرخه تولید محصولات کشاورزی در قالب اراضی آبی برگردند.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: تخصیص، تأمین و انتقال آب دشت ریگ چله‌گاه باعث احیای مجدد حدود پنج هزار هکتار اراضی آبی می‌شود که بر اثر خشکسالی و خشک شدن منابع آبی تبدیل به دیم شدند و حدود ۱۵۰۰ خانوار بهره‌مند خواهند شد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ها را ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان لردگان و کم شدن منابع آبی زیرزمینی و آب‌های سطحی و جاری این طرح‌ها جوابگو هستند.

وی گفت: توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در شهرستان لردگان با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب پیشنهاد می‌شود، همچنین تأمین اعتبارات لازم برای آبیاری نوین در شهرستان لردگان را جزو مهمترین ضروریات بخش کشاورزی در شهرستان لردگان مطرح کرد.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: در شرایطی جمعیت شهر لردگان دو برابر شد که بودجه این شهر ۱۰ میلیارد تومان بوده است، البته این بودجه تا ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت اما باز هم هیچ تناسبی با این جمعیت و بودجه وجود نداشت؛ با الحاق این روستاها نیز نمی‌توانیم درآمدی کسب کنیم، چراکه ساخت‌وسازها تمام شده بود.

وی افزود: وقتی محدوده جغرافیایی دو برابر می‌شود، باید بودجه را با لحاظ تورم چهار برابر کرد تا بتوان خدمات لازم را ارائه داد، اما اکنون بودجه را به همان میزان سابق در نظر گرفته‌اند که ۴۰ درصد آن نیز محقق نمی‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها ضروری است.

کد خبر 639462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.