کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مرکز جامع توانمندسازی

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز جامع توانمندسازی گفت: امروز که کشور در معرض انواع تهدیدها قرار دارد، راه‌اندازی چنین مراکزی گام مهمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقاوم‌سازی جامعه در برابر تهدیدها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ایزدی امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن_ در مراسم بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح دو مرکز مهم نگهداری از معتادان متجاهر برای مردان و زنان هستیم که بی‌شک نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه یک مجموعه نگهداری، درمان و کاهش آسیب در مجاورت باغ فدک برای مردان و مجموعه دیگر در ضلع جنوبی شهر در منطقه قلعه‌شور برای بانوان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: شهرداری اصفهان طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و مصوبه شورای اسلامی شهر، نسبت به ایجاد این مرکز برای معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها اقدام کرده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد توانمندسازی، صیانت اجتماعی، حرفه‌آموزی و اشتغال بهبودیافتگان خروجی این دو مرکز فراهم شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک نجات انسان‌ها مطابق با آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده بر همه واجب است، در واقع نجات یک شخص به منزله نجات همه انسان‌ها تلقی می‌شود و این یک امر شرعی، اجتماعی، اخلاقی و انسانی است.

ایزدی خاطرنشان کرد: اکنون که کشور ایران با هجمه‌های سنگین فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبه‌رو است، روانگردان‌ها و مواد مخدر به عنوان یک ابزار سیاسی مخرب و ویرانگر در خدمت استعمار جهانی برای کاهش سرمایه‌های اجتماعی و انسان قرار دارد؛ از این‌رو راه‌اندازی چنین مراکزی گامی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقاوم‌سازی جامعه در برابر تهدیدها است.

وی تاکید کرد: شدت این تهدید را می‌توان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) خطاب به سران قوا به وضوح ملاحظه کرد، معظم‌له از مواد مخدر به عنوان بلای بزرگ و تهدید عظیم یاد کردند و بلافاصله فرمانی مبنی بر تسریع در تحقق برنامه‌ها به اندازه سهم هر دستگاه صادر کردند، لذا شایسته است همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و عمومی ضمن مهار تأثیرات پیچیده و مخرب روانگردان‌ها بر پیکره اقتصاد و جامعه از تمام ظرفیت‌های مردمی، دولتی و غیردولتی برای این مهم استفاده کنند.

کد خبر 639450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.