رویکردهای دوستدار شهروند آمستردام در سال ۲۰۲۳

مدیران آمستردام، پایتخت هلند، از تقویت تلاش‌های خود برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان در سال جدید خبر داده‌اند و تاکنون از بعضی رویکردهای خود در این راستا رونمایی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آغاز سال نو در هر شهری همراه با رویدادها و جشن‌های شگفت‌انگیز خود، قوانین جدیدی را نیز در بر می‌گیرد که می‌تواند تا پایان سال یا حتی سال‌های بعد، کیفیت زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار دهد. آمستردام نیز از این قاعده مستثنی نیست و مدیران از ایجاد تحولات مختلف در جنبه‌های متفاوت زندگی شهری خبر داده‌اند که در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها پرداخته می‌شود.

مسکن

در سال ۲۰۲۳، افراد کم‌درآمد و کارمندان دولت از خدمات بیشتری نسبت به سایرین برخوردار خواهند شد، به طوری که قرار است ۴۴ درصد از اموال اجاره‌ای در اختیار کارکنان مراقبت سلامت قرار گیرد، ۳۴ درصد از آنِ معلمان شود و باقیمانده (۲۲ درصد) نیز به نیروهای امنیتی اختصاص داده شود. علاوه بر این، افراد بالای ۶۵ سال سن، خواهند توانست با پرداخت هزینه‌ای معقول، صاحب خانه‌های ۷۰ متر مربعی شوند.

همچنین، ساکنان پایتخت هلند با بیشترین نیاز به زندگی در خانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۳، در اولویت دریافت این خانه‌ها قرار خواهند گرفت و خواهند توانست در کنار مردمی با شرایط بسیار مشابه با خود در یک مرکز زندگی کنند که این قابلیت حس برابری را میان آن‌ها به وجود خواهد آورد.

رویکردهای دوستدار شهروند آمستردام در سال ۲۰۲۳

توسعه طرح‌ها و پروژه‌های دوستدار محیط زیست

مدیران آمستردام ادعا کرده‌اند که از ابتدای سال جدید، پیاده‌سازی پروژه‌های دوستدار محیط زیست را بسیار جدی‌تر از قبل انجام خواهند داد و به ارائه رویکردهای بیشتری برای هوشمندسازی شهر خواهند پرداخت.

حمایت از قشرهای کم‌درآمد جامعه

برنامه‌ریزان آمستردام ادعا کرده‌اند که حمایت‌های دولت از افراد کم‌درآمد بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد و در مرحله اول، حقوق این افراد به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، خانواده‌های نیازمند شهر، ۸۰۰ یورو مقرری برای پرداخت هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی را دریافت خواهند کرد که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰۰ یورویی را تجربه می‌کند.

حمل‌ونقل

آمستردام میزبان دو پارکینگ جدید برای دوچرخه‌سواران است که یکی از آن‌ها در همان ابتدای سال ۲۰۲۳ افتتاح شد و دیگری به‌زودی به روی مردم باز خواهد شد. این دو پارکینگ، در مجموع ظرفیت پارک ۱۱ هزار دوچرخه را دارد و این ویژگی نقش مهمی در افزایش گرایش شهروندان به اتخاذ تردد سبز ایفا خواهد کرد.

علاوه بر این، محدودیت سرعت در حدود ۸۰ درصد از خیابان‌های شهر به ۳۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت که این امر در کاهش قابل‌توجه وقوع سوانح بسیار اثربخش خواهد بود، ضمن این‌که در به حداقل رساندن ترافیک نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

رویکردهای دوستدار شهروند آمستردام در سال ۲۰۲۳

کد خبر 639446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.