ایران در مبارزه با کرونا تاریخ‌ساز شد

وزیر بهداشت گفت: با وجود همه سختی‌ها و مشقت‌هایی که به‌دلیل تحریم ایجاد شده بود، توانستیم در مبارزه با کرونا تاریخ‌ساز شویم.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی در جمع معتکفان دانشجو در مسجد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه برای استجابت دعا زمان و مکان نیز مهم است، اظهار کرد: روزهای پرخیر و برکت ماه رجب در استجابت دعا مهم است و از شما می‌خواهم که برای موفقیت و پیروزی ایران اسلامی دعا کنید.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه مبارک فجر به توطئه‌های دشمنان در طول این چهل و چهار سال اشاره کرد و افزود: دشمنان از هیچ تلاشی برای شکست انقلاب شکوهمند ملت ایران فروگذار نکردند، اما نعمت ولایت فقیه و همت بلند مردم فداکار ایران عامل اصلی شکست آنان بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت سلامت در قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: وضعیت سلامت قبل و حتی اوایل انقلاب مطلوب نبود. چراکه ما با وجود وابستگی صددرصدی به غربی‌ها در این حوزه شاهد عقب‌افتادگی‌های گسترده بودیم.

عین‌اللهی ادامه داد: مردم ما قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب برای کوچک‌ترین اقدام درمانی مجبور بودند به خارج از کشور سفر کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه یکی از موفق‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت است، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر کشورها در حوزه سلامت سرآمد است، به نحوی که در تمام مولفه‌ها جزو کشورهای برتر هستیم.

وی به رشادت‌های کادر سلامت در دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان اسلام اشاره و اضافه کرد: کادر سلامت در طول هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم حاضر شدند و همه توان خود را در خدمت به مجروحان و رزمندگان رشید اسلام صرف کردند؛ به نحوی که ضمن ایجاد بیمارستان‌های زیرزمینی در خط مقدم و مداوای رزمندگانمان در جبهه‌ها، شهدای زیادی را تقدیم ملت ایران کردند.

عین‌اللهی با اشاره به تلاش جوانان ملت ایران برای کسب علوم درمانی مجروحان شیمیایی تاکید کرد: امروزه تمام اطلاعات علمی درباره مجروحان شیمیایی توسط جوانان کشورمان تدوین شده است و بسیاری از اندیشکده‌های علوم پزشکی دنیا در این حوزه به ما استناد می‌کنند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم پرفیض اعتکاف گفت: با وجود همه سختی‌ها و مشقت‌هایی که به‌دلیل تحریم ایجاد شده بود، توانستیم در مبارزه با کرونا تاریخ‌ساز شویم که جهانیان از این اقدام متحیر ماندند.

عین‌اللهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کادر سلامت در مبارزه با کووید ۱۹ گفت: از خودگذشتگی‌ها و ایثار کادر سلامت و همبستگی و همراهی آحاد مردم سبب شد که هیچ بیمار کرونایی روی زمین نماند و سریعا برای مداوای هر بیمار اقدام شود.

وزیر بهداشت افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم، واکسیناسیون گسترده آغاز و روزانه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت تزریق شد که رکوردی جهانی بود.

وی با بیان اینکه در انجام واکسیناسیون همه مردم مشارکت کردند، اظهار کرد: از ابتدای کرونا تا آذر ۱۴۰۰، ۱۲۲ هزار نفر از هموطنان بر اثر این بیماری جان باختند، اما از آذر ۱۴۰۰ تا به امروز میزان مرگ و میر ۲۰ هزار نفر بوده و این آمار حاکی از آن است که تزریق حجم جالب‌توجه واکسن سبب ایجاد ایمنی در مردم شده است.

عین‌اللهی به بعضی دیگر از دستاوردها در حوزه سلامت پرداخت و خاطرنشان کرد: رشته‌های دانش‌بنیان سلامت در حوزه پژوهش ۴۳ درصد رشد و افزایش را نشان می‌دهد و یکی از موفقیت‌های ما صدور یافته‌های علوم پزشکی به کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین دانشگاه علوم پزشکی جمهوری اسلامی با عنوان سبطین در کشور عراق با سرمایه‌گذاری دولت عراق و تامین کادر تخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این افتخار بزرگی در دیپلماسی سلامت جمهوری اسلامی است.

منبع: مهر

کد خبر 639405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.