جواد نکونام: مقابل سپاهان به هواداران نیاز داریم/ اخراج من در بازی با پرسپولیس ناحق بود

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: من به اشتباه در بازی پرسپولیس اخراج شدم و صددرصد ناحق بود. در هفت سالی که مربیگری انجام می‌دهم فقط یک بار سه‌اخطاره و یک بار اخراج شدم که آن‌ها هم به اشتباه بودند. تلاش من احترام به داوران برای حفظ اعتمادبه‌نفسشان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام در کنفرانس خبری پیش از مصاف حساس تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل سپاهان اصفهان در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار کرد: قطعا مانند تمام مسابقات لیگ نیاز داریم با تمرکز کامل وارد بازی شویم. مسابقه سخت و سنگینی خواهیم داشت. شروع دور برگشت مسابقاتی که در لیگ داشته‌ایم سخت بوده است و به انرژی و تمرکز زیاد نیاز داریم. فردا مقابل یکی از بهترین تیم‌های ایران بازی داریم و باید تمام بازیکنان تمرکز داشته باشند تا با بهترین کیفیت در زمین مسابقه حاضر شویم و حداکثر امتیاز را بگیریم. مقابل تیم‌هایی که بازیکنانی دارند که در لحظه نتیجه را عوض می‌کنند، باید خیلی باهوش باشید و می‌دانیم از بازی فردا چه می‌خواهیم و امیدوارم توام با نتیجه برای فولاد باشد.

وی با درخواستی ویژه از هواداران فولاد خوزستان افزود: امیدوارم مسابقه فردا با حضور هواداران برگزار شود. هواداران فولاد به ورزشگاه بیایند و بعد از مدت‌ها از وجود آن‌ها استفاده کنیم. همه شهرها و همه تیم‌ها استفاده کرده‌اند و می‌توانند از این حمایت بهره ببرند، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم. در دور رفت دیداری که با حضور هواداران برگزار شد را با برد پشت سر گذاشتیم. انرژی هواداران به ما کمک کرد که دقیقه ۸۸ بازی را ببریم. فردا به حضور آن‌ها نیاز داریم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. اگر چنین شود باید همه در کنار هم ۱۰۰ دقیقه تمرکز داشته باشیم و با حمایت تماشاگران به موفقیت برسیم که همه با هم و در کنار هم بعد از بازی خوشحال باشیم.

سرمربی فولاد درباره غیبت چهار بازیکن کلیدی سپاهان و تاثیرش در بازی فردا خاطرنشان کرد: فردا با تیم سپاهان بازی داریم و دوست داشتیم تمام بازیکنانش حضور داشته باشند. به هر حال این از اتفاقات طبیعی فوتبال است، اما آن‌ها آنقدر فوتبالیست و بازیکن دارند که با نبودن برخی، خللی در روند بازی آن‌ها به‌وجود نیاید. ما هم دو بازیکن خود را قطعا نداریم. ما تیمی هستیم که وقتی بازیکنانمان را نداشتیم هیچ گله‌ای نداشتیم و فقط اعلام کردیم که امیدواریم بتوانیم بازیکن جذب کنیم تا شرایط تیم را خوب کنیم که این اتفاق الان رخ داده است. هر کدام از بازیکنان تیم ما حضور داشته باشند قطعا بهترین عملکرد را دارند و هر کس هم حضور ندارد، با تمام وجود به دنبال موفقیت تیم است. قطعا برای سپاهان هم چنین خواهد بود.

جواد نکونام درباره غیبتش در بازی قبل مقابل تراکتور و شکستی که فولاد متحمل شد، تصریح کرد: به‌هرحال شرایط تیم با وجود سرمربی متفاوت خواهد بود، اما همه دیدید که من به اشتباه در بازی پرسپولیس اخراج شدم و صددرصد ناحق بود. در هفت سالی که مربیگری انجام می‌دهم فقط یک بار سه‌اخطاره شدم و یک بار اخراج شدم که اشتباه بود. تلاش می‌کنم به تمام داوران احترام بگذارم تا این اعتمادبه‌نفس را داشته باشند و با تمرکز کار خود را انجام دهند. اگر کدورتی پیش می‌آید، تلاش دارم بعد از بازی از بین ببرم و از طرف من همیشه این‌چنین بوده و احترام وجود داشته است، اما بازی قبلی من به اشتباه اخراج شدم. گله‌ای نیست و اتفاقی بود که رخ داد. آقای بنیادی‌فر هم در آن مسابقه واقعا قضاوت خوبی داشتند.

وی توضیحاتی درباره جذب مهاجم خارجی ارائه داد و گفت: نیاز ما جذب دو مهاجم بود که با مهاجمان داخلی صحبت کردیم و نتوانستیم جذبشان کنیم. یا با باشگاه‌های خود قرارداد داشتند، یا اینجا نیامدند یا مبالغی خواستند که باشگاه تقبل نکرد. ما کماکان با مهاجم خارجی صحبت می‌کنیم و کار خود را پیش می‌بریم. اما الان به حمایت باشگاه نیاز داریم. چون فولاد نماینده ایران در آسیاست. متاسفانه اتفاقی که برای ما رخ داده این است که دو مهاجم خود را از دست داده‌ایم و نیاز داریم که بازیکن بگیریم. به‌دنبال جذب مهاجم داخلی بودیم که نشد و به سمت مهاجم خارجی رفته‌ایم. چون باید بازیکن بگیریم و نیاز اصلی ماست. من به باشگاه هم گفته‌ام و نیاز را اعلام کرده‌ام. اما اگر باشگاه مهاجم نگیرد شرایط طوری است که نمی‌توانیم هزینه این کار را پرداخت کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: باید بدانیم مردم و هواداران تمام امید و نگاهشان به فولاد است. ما نماینده ایران هستیم و باید به گونه‌ای باشیم که در لیگ، جام حذفی و آسیا به مشکل نخوریم. با این وضعیت مشکل خواهیم داشت. من به باشگاه هم گفته‌ام و هنوز اتفاقی رخ نداده است. یک مقدار مبالغ بالاست و آن چیزی که به من اعلام کرده‌اند، نتوانستیم هزینه جذب مهاجم را تامین کنیم. اگر خدایی نکرده این اتفاق رخ ندهد، باید در لحظات حساس تصمیمی بگیریم که به تیم فولاد کمک شود. در فوروارد نوک از ساسان انصاری استفاده می‌کنیم که همه مسابقات را بازی می‌کند و استراحتی ندارد. خدایی نکرده اگر نیاز به تعویض داشته باشیم، دست ما خالی است. این وظیفه باشگاه است که مهاجم جذب کند تا شرایط تیمی را بهبود بخشیم.

نکونام در پاسخ به پرسشی درباره تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی اظهار کرد: فوتبال ایران حتی نسبت‌به نسل ما تغییر کرده است. فوتبال الان به سمت تاکتیک می‌رود. در کل دنیا قبلا اینگونه بود، اما در ایران تازه شکل گرفته است. این شرایط بهتر هم می‌شود. شاید ۱۰ سال قبل اصلا آنالیزی نبود و کمتر این اتفاق رخ می‌داد که بخواهند تیمی را آنالیز و روی جزئیات آن زوم کنند. قبل‌تر اصلا آنالیزی وجود نداشت و مسابقه دو تیم از تلویزیون پخش می‌شد، اما اکنون فوتبال تاکتیکی شده است، از تیم‌های پایه شروع شده و به بزرگسالان می‌رسد. اندکی دیر به فوتبال ایران اضافه شده است، اما بازیکنان بزرگی در تیم‌های دنیا داشتیم که قطعا تاکتیک‌پذیرند. فوتبالیست‌های ایرانی بسیار باهوش، جنگنده و مسئولیت‌پذیر هستند.

کد خبر 639403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.