۱۲۰ مسجد در اصفهان میزبان ۲۰ هزار دانش‌آموز معتکف شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در ۱۲۰ مسجد استان در اعتکاف‌های رسمی شرکت کردند.

مهدی نم‌نبات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه مطابق رصدها، بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی پسران کشور با شرکت بیش از یک‌هزار دانش‌آموز در مسجد سید اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این موضوع با ورود مستقیم اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری مجموعه ابناالامام همراه شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف دانش‌آموزی در دوران همه‌گیری کرونا برای دانش‌آموزان به‌صورت رسمی مانند امسال اعلام و برنامه‌ریزی نشده بود، افزود: در شهر اصفهان نزدیک به ۲۰ مسجد و در استان قریب به ۱۰۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش‌آموزی بودند که حدود ۷۰ مسجد با مشارکت مستقیم آموزش و پرورش و مجموعه‌های فرهنگی بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: براساس برآوردهای اولیه بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اعتکاف‌های رسمی امسال شرکت کردند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی مختلفی نظیر حضور شهید گمنام در مراسم اعتکاف، مراسم دست‌بوسی پدر و جشن دانش‌آموزی به همراه پدر؛ کارگاه‌های آموزشی تبیین اندیشه‌های فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، سواد رسانه‌ای، صوت، لحن و حفظ، مداحی، گرافیک و انیمیشن و مراسم منتخب اعمالم داوود، و وفات حضرت زینب (س) را در نظر گرفته‌ایم.

نم‌نبات با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان پس از دو سال آموزش غیرحضوری و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، قابل‌تقدیر است، افزود: امسال استقبال دانش‌آموزان از اعتکاف کم‌نظیر بوده است، اما به دلیل لحاظ ظرفیت مساجد محدودیت‌هایی برای حضور دانش‌آموزان وجود داشت و سایت ثبت‌نام بسته شد.

وی گفت: استقبال از مراسم اعتکاف در سال‌جاری به نحوی بود از روستاها و مناطق دوردست هم تقاضای حضور در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی داشتند و ضمن تماس‌هایی از تعطیلی کلاس درس اطلاع‌رسانی کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: براساس هماهنگی‌های لازم از مدارس درخواست شد که غیبت دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف مجاز باشد و معلمان نیز در صورت امکان درس جدیدی ندهند تا دانش‌آموزان از لحاظ تحصیلی دچار آسیب نشوند.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف دانش‌آموزی، اظهار کرد: آشنایی دانش‌آموزان با خودشناسی در کنار آموختن دروس به آن‌ها می‌آموزد که با شناخت خود می‌توانند در مسیر زندگی و آینده‌سازی موفق باشند که در این آئین مورد تأکید جدی قرار دارد.

نم‌نبات ویژگی خاص اعتکاف دانش‌آموزی را با اعتکاف دیگر اقشار جامعه در موضوع تربیتی و پرورشی دانست و افزود: مطمئن‌ترین نقطه اتصال مبلغان دینی با نوجوانان و جوانان، طرح امین است که در قالب آن دانش‌آموزان معتکف بیشتر با مسائل عمیق اسلامی آشنا می‌شوند و ضمن آگاهی از فرهنگ اسلامی ایران، باورها و اعتقادات ایرانی‌اسلامی نوجوانان تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای این مراسم معنوی قابل‌توجه است و می‌تواند سبب تقویت کمی و کیفی آن شود. دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف پیش از آغاز این مراسم با ورود سایتGOFTEMANRAZM.IR به‌صورت فردی و گروهی و با حداقل هزینه در این برنامه معنوی ثبت‌نام کردند.

کد خبر 639351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.