خاموشی ۳۰ دستگاه ماینر قاچاق در تیران و کرون

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از کشف ۳۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ یوسف بهرام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و شناسایی و جمع‌آوری تجهیزات غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی از اقدام مجرمانه فردی در خصوص راه‌اندازی و استفاده غیرقانونی دستگاه‌های ماینر قاچاق در یکی از باغ تالارهای شهرستان تیران و کرون مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران با هماهنگی مرجع قضائی به این محل اعزام و در بازرسی به عمل آمده موفق به کشف ۳۰ دستگاه ماینر قاچاق که بدون هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های ماینر کشف شده برابر اعلام کارشناسان سه میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را نیازمند مصرف برق زیاد و باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری دانست و خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت و در چارچوب قانون با مجرمان و قانون‌شکنان در این حوزه برخورد کرده و از شهروندان نیز می‌خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 639347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.