کولاک در راه مشهد/ رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه محورهای استان از آخر هفته درگیر کولاک، برف و کاهش دید خواهند شد، زائران مشهد تجهیزات رانندگی مناسب به همراه داشته باشند.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی انتظار داریم، از امروز بعدازظهر تا روز سه‌شنبه وضعیت جوی نسبتاً پایداری در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش دما در استان خراسان رضوی، ادامه داد: انتظار داریم هوای نسبتاً گرم‌تری را تا چند روز آینده داشته باشیم، از روز سه‌شنبه و بعد از آن با نفوذ سامانه بارش‌زا به استان آغاز بارش‌های رگباری را خواهیم داشت و روز چهارشنبه بارش‌ها در نواحی مختلف استان بیشتر به صورت باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی با اشاره به پیش‌بینی تگرگ در بعضی از مناطق، افزود: ابتدای روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی انتظار می‌رود که دما به‌طور محسوسی در استان کاهش یابد و بارش‌ها در بیشتر نقاط استان به برف و باران تبدیل شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شاهد بارش برف قابل توجهی باشیم و در نواحی کوهستانی تا ۳۰ سانتی‌متر بارش برف نیز مورد انتظار است، این سامانه تا شنبه باعث بارش در استان خواهد شد، همچنین سامانه اواخر وقت روز شنبه از استان خراسان رضوی خارج می‌شود، اما هوای سرد همچنان در سطح استان پایدار است و هفته پیش‌رو هفته سردی خواهد بود.

قائنی‌پور اضافه کرد: اواسط هفته آینده یعنی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، دمای حداقل منفی هشت درجه را برای مشهد خواهیم داشت و این دما در مناطق سردسیر استان به منفی ۱۰ درجه نیز خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به بارش‌هایی که از روز سه‌شنبه خواهیم داشت، افرادی که قصد سفر به مشهد را دارند، لازم است اطلاعات جوی را بررسی کنند.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی تصریح کرد: روز پنجشنبه نیز هوای سردی در استان خواهیم داشت و بارش‌ها به برف تبدیل می‌شود، لذا لازم است تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

کد خبر 639329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.