از تدوین ردیف تکراری در بودجه باید پرهیز شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اولویت‌بندی، پیوست لاینفک بودجه است و باید بر تدوین ردیف‌های اولویت‌دار تاکید داشته باشیم و از ناتمام گذاشتن طرح‌ها و تدوین ردیف‌های تکراری بودجه پرهیز کنیم.

مهدی حیدری امروز_ دوشنبه هفدهم بهمن_ در جلسه هم‌اندیشی کلیات بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری همدان با بیان اینکه برنامه‌ریزی بر اساس عدد و ارقام بودجه دیده نمی‌شود، اظهار کرد: شهرداری نگاهی دارد که بودجه را طبق روال سال‌های گذشته تصویب می‌کند و در نهایت بر اساس سیاست‌ها نیست، بلکه تصمیم‌های شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل و سیاست‌ها مشخص بوده و لازم اجرا است، ادامه داد: این در صورتی است که روند هزینه در چندین مرحله دیده می‌شود و این امر افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد که اگر این بروکراسی اداری را حذف نکنیم مشکلات همچنان باقی خواهد ماند و روند افزایش هزینه‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اولویت‌بندی، پیوست لاینفک بودجه است، باید بر تدوین ردیف‌های اولویت دار تاکید داشته باشیم و از ناتمام گذاشتن طرح‌ها و تدوین ردیف‌های تکراری بودجه پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: ستون فقرات بودجه شهرداری همدان ساماندهی مباحث ترافیکی شهر است. و این موضوع باید در بودجه لحاظ شود.

اجرای پروژه‌ها در عمل دیده نمی‌شود

سعید شهابی‌نیا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با بیان اینکه سیستم خزانه داری مراحل ابتدایی آن راه اندازی شده اما کامل اجرایی نشده است، گفت: سازمان سرمایه گذاری شهرداری لیستی از پروژه‌های مختلف را دارد اما اجرای این پروژه‌ها در عمل دیده نمی‌شود و باید زیرساخت سرمایه‌گذاری را فراهم کرد.

مبنای تدوین بودجه، مردم محوری باشد

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری همچنان مبنای حاکمیتی دارد، افزود: تدوین بودجه باید مردم محور باشد و با شعار و حرف‌های پوپولیستی همراه نباشد، بودجه باید تخصصی باشد و در تدوین آن از توان متخصصان استفاده شود.

وی حمایت از نیروی انسانی را به عنوان سرمایه ارزشمند شهرداری لازم دانست و گفت: نیروی انسانی رکن سازمان و مجموعه است و باید به آن بها داده شود.

کد خبر 639289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.