ایجاد شبکه خلاق کارکنان شهرداری اصفهان/ برگزاری دو رویداد در دبیرخانه نظام پیشنهادات

مسئول نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید بتوانیم شهرداری را به یک مجموعه خلاق و نوآور تبدیل کنیم، گفت: در این راستا مهم‌ترین نکته در بحث نظام پیشنهادات، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت کارکنان و شهروندان در سیستم های اداری و حوزه پیشنهادی شهرداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کشانی امروز _دوشنبه هفدهم بهمن_ در نخستین جلسه دبیران کمیته‌های نظام پیشنهادات نوین شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جلسه بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های دبیران و کمیته‌های نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در بحث نظام پیشنهادات، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ مشارکت کارکنان و شهروندان در سیستم‌های اداری و حوزه پیشنهادی شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: با مدل مدیریت مشارکتی از نوع مدل نوآوری باز می‌توان بیشترین بهره‌مندی را از دانش فنی، تخصص و تجربیاتی که فرد طی دوران کاری خود کسب کرده است، داشته باشیم.

مسئول نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان توسعه مدیریت خلاق را یکی از ضرورت‌های جامعه در شهرداری برشمرد و افزود: باید بتوانیم شهرداری را به یک مجموعه خلاق و نوآور تبدیل کنیم و این اتفاق میسر نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم زیر مجموعه‌های خود را با زیرساخت نظام پیشنهادات آشنا کنیم.

کشانی با بیان اینکه دومین نکته بهبود مبتنی بر تغییر است، البته قرار نیست در نظام پیشنهادات تحولات اساسی و یا انقلابی ایجاد شود، گفت: گاهی اوقات تغییرات یا بهبودهای مستمر خود به تنهایی تأثیرات چشمگیری در فرایند دسترسی به امکانات ایجاد کرده است که در این راستا باید منابع و نیروی انسانی خلاق و خوش فکر سازمانی شناسایی شود تا بتوانیم شبکه خلاق کارکنان سازمان در شهرداری را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۱ کمیته زیر مجموعه نظام پیشنهادات در حوزه‌های مختلف از جمله معاونت‌ها، مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری فعال است که دبیرخانه این نظام، ۵۱ کمیته مورد نظر را پشتیبانی خواهد کرد.

مسئول نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های ستادی و کاربردی شهرداری با شهروندان در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: باید سامانه نظام پیشنهادات شهروندی معرفی شود تا بتوانیم از نقطه نظرات و دیدگاه‌های شهروندان نیز در این رویکرد بهره‌مند شویم.

کشانی ادامه داد: در دبیرخانه نظام پیشنهادات ۱۲ مرحله و فرایند نظام کاری وجود دارد که باید بتوانیم آن را به طور کامل تکمیل کنیم، زیرا هدف اصلی از اجرای سیستم نظام پیشنهادات در شهرداری اصفهان تبدیل ایده‌ها به پیاده سازی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی است.

وی اهمیت اجرایی شدن پیشنهادات در این نظام را در شناخت رویدادهای شکل گرفته و رقم خورده در شهرداری دانست و افزود: از این طریق می‌توان فهمید در این راستا چه فرایندی را کاهش یا چه ارزش افزوده مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدی را در شهر ایجاد کرده‌ایم.

مسئول نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان گفت: در فرایند نظام پیشنهادات، دوازدهمین مرحله "مدیریت دانش" است، بدین معنی که پیشنهادی که در زیر مجموعه‌ها مطرح و سپس ارزیابی و داوری شده و به مرحله اجرا و پیاده‌سازی رسیده است، به عنوان یک دانش سازمانی ثبت شود.

وی با اشاره به برگزاری دو رویداد در دبیرخانه نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان، افزود: رویدادهای «ایده کاپ شهروندی» با رویکرد شهری و با هدف رفع چالش‌ها و مسائل شهری و رویدادهای «ایده وزن» با هدف رفع چالش‌های سازمانی و با ارائه راهکارهای خلاقانه توسط کارکنان سازمان برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 639267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.