گلایه از حضور کودکان کار در گرگان + پاسخ مسئولان

عده‌ای از شهروندان گرگان نسبت به حضور کودکان کار در سطح شهر گلایه‌مند و خواهان رسیدگی مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضور کودکان کار در شهر نه تنها چهره شهر را نازیبا نشان می‌دهد بلکه غم در ذهن و فکر هر بیننده‌ای ایجاد می‌کند در حالی که در بعضی از خیابان‌های شهر گرگان علاوه بر کودکان بومی، کودکانی ناآشنا در حال فروش اقلام مختلف هستند که گویا از شهرهای دیگر به این شهر می‌آیند.

شهروندان گرگانی می‌گویند هرچند کار کردن در اسلام سفارش شده است، اما با گشت و گذار در هر گوشه شهر و در هر زمان، کودکانی را می‌بینیم که به جای رفتن به مدرسه در پارک و تفریحگاه‌ها به صورت مداوم مشغول فروش اقلام مختلف هستند.

آنان خاطرنشان می‌کنند مسئولان و دستگاه‌های متولی حمایت از کودکان باید تدابیری را بیندیشند تا این کودکان ضمن کار کردن بتوانند درس بخوانند و آینده‌ای بهتری داشته باشند.

کودکان کار پس از جمع‌آوری به مددسراها منتقل شوند

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص معضل کودکان خیابانی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: کودکان خیابانی معضل اجتماعی شهرهای بزرگ است و مراکز شهرها نیز درگیر این معضل هستند، در راستای رفع این معضل اجتماعی دستگاه‌های زیادی نقش دارند که شهرداری یکی از این دستگاه‌ها است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی کشور، شهرداری کمترین وظیفه را دارد، اما به عنوان دستگاه همکار باید در کنار ۲۴ دستگاه دیگر کار جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار را انجام دهد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که کودکان کار در معابر شهر رها شده‌اند، نگاه شهروندان متوجه شهرداری است و پاکیزگی، زیبایی و به هم‌ریختگی شهر را از مدیریت شهری مطالبه می‌کنند.

سیدالنگی ادامه داد: در حال حاضر در دو شهر گرگان و گنبدکاووس حدود ۴۱۰ کودک کار وجود دارد که ۲۱۰ نفر از آنان در شهر گرگان هستند، حدود ۴۰ نفر ایرانی و ۱۶۰ نفر از آنها اتباع بیگانه هستند.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای در این خصوص در دفتر معاونت دادستان گرگان برگزار شد و طرح جمع‌آوری کودکان کار از سطح معابر شهر در دستور کار قرار گرفت تا آنها پس از جمع‌آوری به مددسرا منتقل شوند.

کد خبر 639184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.