رفع مشکلات ماشین‌آلات راهداری و امدادی اصفهان مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان به عنوان معین هشت استان و جانشین مدیریت بحران تهران، نیازمند توجه ویژه در تأمین ماشین‌آلات‌ امدادی است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اصفهان، اظهار کرد: همچنان روستاهایی در بخش پشت‌کوه دوم فریدون‌شهر و راه‌های ارتباطی هشت روستا به‌دلیل انباشت برف و کولاک، مسدود است.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات تلویزیون و مخابرات روستاهای مناطق پشت‌کوه دوم فریدون‌شهر همچنان مانند روزهای گذشته در اثر بارش برف و انسداد مسیر دسترسی قطع است، افزود: با فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های امدادی با بازگشایی راه‌های ارتباطی این روستاها، امید است بتوان مشکل اتصالات رادیویی، تلویزیون و تلفن ثابت نیز رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: دو دستگاه ماشین‌آلات لودر و بلدوزر که از قبل نیاز به تعمیرات داشته، با فعالیت در بازگشایی مسیر روستاهای پشت‌کوه دچار مشکلات فنی شده است که اداره راه و شهرسازی استان با اعزام دیگر بلدوزرها در گردنه اقدامات لازم را برای برقراری راه‌های ارتباطی انجام داد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در مواقع بروز حوادث معین هشت استان همجوار و جانشین تهران در مدیریت بحران است، تاکید کرد: در شرایط بحرانی مأموریت‌های محول به اصفهان، نیازمند تمهیدات لازم است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه طول راه‌های استان اصفهان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، گفت: لازم است وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری، هلال‌احمر کشور، اورژانس کشوری و سازمان شهرداری‌های کشور با توجه به کمبود و فرسوده بودن ماشین‌آلات امدادی استان و خرابی و تخریب آسفالت و روکش بیشتر راه‌ها و نیز ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی، راه‌سازی، آمبولانس، خودروهای نجات، آتش‌نشانی و کمبود نیروهای عملیاتی نسبت به نوسازی ناوگان ماشین‌آلات امدادی و پشتیبانی، تأمین اعتبار برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات، بازسازی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، صدور مجوز برای جذب نیروهای تخصصی و عملیاتی برای امدادرسانی مطلوب و کنترل حوادث به دستگاه‌های امدادی با توجه جدی به استان اصفهان اقدام و در راستای رفع مشکلات، استان را یاری کنند.

شناسایی ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان

وی درباره شناسایی بیش از ۳۴ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در استان اصفهان اظهار کرد: رفع خطر نقاط حادثه‌خیز در استان نیازمند اعتبارات کافی است و از وزارت راه و راهداری کشور درخواست داریم از آنجا که در وقوع بحران حوادث ملی، اصفهان امدادگر و کمک‌رسان دیگر استان‌ها است، نسبت به نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و تکمیل بسیاری از پروژه‌های راهداری استان اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره لزوم ساخت آشیانه بالگرد در نصف‌جهان افزود: از سازمان جمعیت هلال احمر کشور نیز درخواست داریم با توجه به کمک‌ها و امدادرسانی اصفهان به دیگر استان‌ها، تقویت انبارها و ناوگان خودروهای امدادی هلال احمر استان را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آمبولانس‌های اورژانس اصفهان نیازمند نوسازی است، تصریح کرد: سازمان اورژانس کشور باید متناسب با مأموریت‌های استان، نوسازی ناوگان آمبولانس‌ها را مد نظر قرار دهد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: اعزام تیم‌های اسکان اضطراری به شهرستان خوی برای کمک به زلزله‌زدگان، اعزام تیم‌های برف‌روبی به شهرکرد و چهارمحال‌وبختیاری، بازسازی ۷۰۰ واحد مناطق مسکونی در سیل بهمن‌ماه سال قبل در شهرهای رودان و میناب از توابع هرمزگان، حضور گسترده و مؤثر در زلزله سرپل‌ذهاب، امدادرسانی به استان‌های یزد، چهارمحال‌وبختیاری، همدان و کرمان در سیل و کم‌آبی مرداد امسال، امداد و نجات در حادثه ساختمان متروپل آبادان و امدادرسانی به زلزله بروجرد و بم از جمله امدادرسانی‌های استان اصفهان به سایر شهرها است.

کد خبر 639165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.