تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

به مناسبت‌ پیوستن انزو فرناندز هافبک تیم ملی فوتبال آرژانتین به تیم فوتبال چلسی، هم‌وطنان او که پیراهن آبی‌ها را به تن‌ کرده‌اند، مورد بررسی قرار داده‌ایم‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چلسی هزینه‌های ۶۰۰ میلیون پوندی (۷۲۳ میلیون دلار) در فصل ۲۰۲۲-۲۳ انجام داده که سرآمد همه آن‌ها، خرید ۱۰۶.۸ میلیون پوندی (۱۳۱ میلیون دلار) هافبک ۲۱ ساله‌ای به نام انزو فرناندز است؛ او یک رکورد در تاریخ پریمیر لیگ انگلیس به‌شمار می‌رود.

فرناندز در حالی که کمتر از یک سال را با بنفیکا گذرانده بود به آبی‌ها پیوست، اما با نمایشی چشمگیر در جام‌جهانی ۲۰۲۲، جایی که او برنده بهترین بازیکن جوان مسابقات شد و با آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر برد، همه را شوکه کرد.

شماره ۵ جدید چلسی در اولین بازی خود، همه را تحت تأثیر قرار داد و یکی از معدود بازیکنان برتر زمین بود، درحالی که تیمش در یک بازی ضعیف، مقابل تیم همشهری یعنی فولام، با تساوی بدون گل متوقف شد.

بنابراین، فرناندز قبلاً قول داده است که همواره نمای‌های فوق‌العاده‌ای از خود به جا بگذارد، اگرچه بسیاری از هموطنان او همیشه در طول مدت حضور خود در استمفورد بریج، از موفقیت برخوردار نبوده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، GOAL نگاهی به آرژانتینی‌هایی می‌اندازد که پیراهن آبی چلسی را به تن کرده‌اند.

به مناسبت‌ خرید انزو؛ تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

خوان سباستین ورون

خوان سباستین ورون پس از شکستن رکورد نقل و انتقالات آن زمان بریتانیا با انتقال ۲۸.۱ میلیون پوندی (۳۳.۹ میلیون دلار) خود به منچستریونایتد در سال ۲۰۰۱، دو سال بعد تقریباً با نیمی از این مبلغ، به چلسی سفر کرد.

این بازیکن آرژانتینی به یکی از اولین خریدهای دوران رومن آبراموویچ تبدیل شد و با ۱۵ میلیون پوند (۱۸.۱ میلیون دلار) درحالی که نویدبخش یک فصل رویایی برای آبی‌ها بود، با آن‌ها قرارداد امضا کرد. علی‌رغم شروع درخشان فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ با گلزنی در شب پیروزی دو بر یک مقابل لیورپول در آنفیلد، ورون به دلیل مصدومیت آسیب دید و او در آن فصل تنها ۱۴ بازی برای باشگاه انجام داد.

پس از تنها یک فصل حضور در غرب لندن و یک گل به نام خود، این هافبک به صورت قرضی و دوساله، به اینتر فرستاده شد و نشریه تایمز، این انتقال را در لیست ۵۰ نقل و انتقال بد در تاریخ لیگ برتر قرار داد.

به مناسبت‌ خرید انزو؛ تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

هرنان کرسپو

چلسی در کنار هموطن ورون، از هرنان کرسپو که با مبلغ ۱۶.۸ میلیون پوند (۲۰.۳ میلیون دلار) از اینتر به آبی‌ها پیوست، نیز استقبال خوبی کرد.

هرنان کرسپو در اولین فصل حضورش در این باشگاه، این بازیکن آرژانتینی ۳۱ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد و ۱۲ گل به ثمر رساند، اما پس از ورود ژوزه مورینیو در تابستان ۲۰۰۴، به عنوان بازیکنی مازاد در نظر گرفته شد. چلسی، بر جذب دیدیه دروگبا از مارسی نظارت داشت و در نتیجه کرسپو را به آث میلان قرض داد، جایی که با وجود شکست تاریخی آنها در فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول، او دو گل به ثمر رساند.

کرسپو سپس برای یک فصل دیگر به چلسی بازگشت اما یک سال بعد درخواست بازگشت به ایتالیا را کرد و در نهایت با به ثمر رساندن ۲۵ گل در ۷۳ بازی برای آبی‌ها، به اینتر پیوست.

به مناسبت‌ خرید انزو؛ تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

فرانکو دی سانتو

فرانکو دی سانتو ۱۸ ساله در سال ۲۰۰۸ از تیم شیلیایی آئوداکس ایتالیانو با چلسی قرارداد امضا کرد و این قول را داد که در سال‌های آینده، خط حمله چلسی را رهبری کند. دی سانتو که در زادگاهش، آرژانتین، "مارادونای جدید" همچنین پس از شماره ۹ سابق چلسی "کرسپیتو" لقب گرفت، به عنوان یکی از آینده‌دارترین مهاجمان جوان نسل خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. با این حال، او هرگز در چلسی بازی نکرد و بیشتر بازی‌هایش برای تیم دوم چلسی انجام شد.

دی سانتو فقط هشت بار برای تیم بزرگسالان بازی کرد و هیچ گلی به ثمر نرساند. او در سال ۲۰۰۹ به صورت قرضی به بلکبرن روورز پیوست و یک سال بعد به ویگان اتلتیک رفت.

به مناسبت‌ خرید انزو؛ تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

ویلی کابایرو

ویلی کابایرو در تابستان ۲۰۱۷ با انتقالی آزاد از منچسترسیتی به چلسی، قهرمان لیگ برتر پیوست. کابایرو بیشتر به خاطر توانایی‌هایش در مهار پنالتی، معروف بود و به‌یادماندنی‌ترین سکانس بازی‌های ویلی با پیراهن چلسی رقم در یک بازی حذفی رقم خورد. در فینال جام لیگ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ مقابل منچسترسیتی، کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان اول تیم، از تعویض شدن با کابایرو خودداری و مائوریتزیو ساری سرمربی آن زمان تیم را تحقیر کرد تا اینکه چلسی در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر سه شکست خورد. کابایرو تنها ۱۱ بازی برای آبی‌ها انجام داد و در سال ۲۰۲۱ به ساوتهمپتون پیوست.

به مناسبت‌ خرید انزو؛ تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

گونزالو هیگواین

گونزالو هیگواین یک دوره کوتاه دیگر به عنوان بازیکن، ژانویه ۲۰۱۹ به طور قرضی از یوونتوس برای باقیمانده فصل، به این تیم پیوست. قهرمان سه دوره اسپانیا و ایتالیا با ساری، سرمربی سابق خود در ناپولی متحد شد و اولین گل‌های خود را با دبل مقابل هادرزفیلد تاون به ثمر رساند. هیگواین بخشی از تیم قهرمان لیگ اروپا درحالی که فقط یک بازی در این رقابت‌ها انجام داده بود، قبل از اینکه در تابستان پس از اینکه آبی‌ها شانس تمدید قرضی او را رد کردند، چلسی را ترک کرد. هیگواین با به ثمر رساندن چهار گل در ۱۸ بازی به یووه بازگشت؛ جایی که ساری پس از اخراج از سرمربیگری چلسی بار دیگر به یووه پیوست.

به مناسبت‌ خرید انزو؛ تمام بازیکنان آرژانتینی چلسی

او که هرگز جذب نشد

تا اینجای کار، تاریخچه چلسی با بازیکنان آرژانتینی تا حد زیادی ناموفق بوده است و بسیاری از آنها پس از ورود به استمفوردبریج شکست خورده‌اند. اگر آبی‌ها در اوایل دهه ۲۰۱۰، لیونل مسی را جذب می‌کردند، داستان می‌توانست بسیار متفاوت باشد. نشریه اسپانیایی موندو دپورتیوو در سال ۲۰۱۳ گزارش داد که اسپانسر این بازیکن، (آدیداس)، پیشنهاد پرداخت نیمی از بند آزادسازی ۲۱۰ میلیون پوندی مسی (۲۵۳ میلیون دلار) را داده است و آبی‌ها یکی از سه خواستگار احتمالی لئو در کنار بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید هستند. سپس در سال ۲۰۱۴، زمانی که ژوزه مورینیو از دومین دوران مربیگری خود به عنوان سرمربی آبی‌ها لذت می‌برد، به گفته فابریزیو رومانو، (تحلیلگر و روزنامه‌نگار) چلسی با وکلای مسی برای انتقال احتمالی به لیگ‌برتر در تماس بود. با این حال، در نهایت به دلیل تعهد مسی به بارسلونا و اسکان خانواده‌اش در کاتالونیا، این شانس از بین رفت. در همین حال، چلسی از بستن قرارداد با مسی ناامید شد در حالی که این انتقال ممکن بود.

کد خبر 639164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.