افزایش مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح مبادلات تجاری میان ایران و زیمبابوه به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، سید صولت مرتضوی در دیدار با وزیر صنایع و تجارت زیمبابوه با اشاره به ظرفیت‌های شرکت دخانیات به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه اظهار کرد: این شرکت محصول توتون خود را از زیمبابوه وارد می‌کند که در آینده‌ای نزدیک، همکاران این شرکت برای تبادل تجربیات و مبادله نیازها به این کشور سفر خواهند کرد.

وی از آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) به‌عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های وزارت کار برای برنامه‌ریزی، تامین و ارسال دارو به زیمبابوه خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از افزایش سطح مبادلات تجاری میان دو کشور به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال خبر داد.

همچنین حامد فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این اجلاس، از آمادگی هلدینگ‌های دارویی برای ایجاد خط تولید دارو در زیمبابوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سفر آینده هیئت ایرانی به زیمبابوه، امکان ایجاد خط فراوری دخانیات و بهره‌مندی مستقیم شرکت دخانیات از توتون‌های موجود در این کشور بررسی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و زیمبابوه بهمن‌ امسال در تهران برگزار شد و در این رویداد، تعدادی سند همکاری دوجانبه به امضا رسید. تفاهم‌نامه‌های متعددی در حوزه انتقال تجربیات در بخش دارو، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، صنعت و کشت فراسرزمینی و صادرات ماشین‌آلات کشاورزی و مواد پتروشیمی به زیمبابوه پیش‌بینی شد و تلاش بر این است که روابط تجاری دو کشور به تراز مثبت برسد.

در جلسات قبلی دو طرف، متن‌های پیشنهادی برای تفاهم‌نامه‌های همکاری مبادله شد. روابط سیاسی دو کشور ایران و زیمبابوه تاریخی و راهبردی بوده و بر همین اساس، افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی میان دو طرف مورد تاکید قرار دارد. به همین منظور این اجلاس بستر توسعه همکاری‌های اقتصادی و ارتقای سطح تبادلات تجاری دو کشور را فراهم می‌کند.

منبع: مهر
کد خبر 639160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.