از قتل فجیع یک زن جلوی دادگاه خانواده تا کشف جسد مثله‌شده

قتل فجیع یک زن جلوی دادگاه خانواده، دستگیری سارق انگشترهای گران‌قیمت، سرقت مسلحانه در آبادان، کشف جسد یک مرد در جنوب تهران و حمله مرد قمه‌کش به پلیس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۰ به‌دنبال وقوع درگیری خونین مقابل دادگاه خانواده تهران آغاز شد. جدال یک زوج که برای طلاق به دادگاه آمده بودند به خون کشیده و زن جوان به نام سحر از سوی همسرش بهروز زخمی و به بیمارستان منتقل شد، اما وی ساعتی بعد به‌خاطر شدت جراحات واردشده جان سپرد.

با مرگ تازه‌عروس، داماد خشن تحت بازجویی قرار گرفت و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و سحر چهار سال پیش ازدواج کردیم، اما از همان ابتدای زندگی با هم اختلاف داشتیم. گمان می‌کردم رفته‌رفته اوضاع بهتر می‌شود، اما وقتی با گذشت چهار سال دیدیم نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم به فکر جدایی افتادیم.

آن روز برای طلاق به دادگاه رفته بودیم که مقابل در مجتمع، بار دیگر با هم درگیر شدیم و من در اوج خشم با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به همسرم زدم و همان‌جا از سوی شاهدان دستگیر شدم.

به‌دنبال اعترافات تلخ این مرد، وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری سابق استان تهران از خود دفاع کرد. وی به درخواست اولیای دم به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد، اما چون اولیای دم توان پرداخت تفاضل دیه را نداشتند، پیگیر اجرای حکم نشدند و بهروز ۱۱ سال بلاتکلیف در زندان ماند.

وی که از این وضعیت خسته شده بود نامه‌ای به قضات دادگاه کیفری استان تهران نوشت و از آن‌ها درخواست کمک کرد. با پذیرفتن این درخواست از سوی قضات دادگاه، آن‌ها در دو مرحله اولیای دم را به دادگاه دعوت کردند و خواستند تا تکلیف متهم را روشن کنند، اما چون اولیای دم در دادگاه حاضر نشدند، بهروز طبق قانون از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه، بهروز که حالا ۴۲ سال دارد روبه‌روی قضات ایستاد و ابراز پشیمانی کرد. وی گفت: من و همسرم به دادگاه رفته بودیم تا از هم جدا شویم، اما من در اوج عصبانیت او را کشتم. باور کنید من سحر را دوست داشتم و هرگز راضی به مرگش نبودم. وقتی ۱۱ سال قبل از سوی دادگاه به قصاص محکوم شدم، زندگی برایم تمام شد.

در مدت ۱۱ سال هر شب کابوس اعدام می‌دیدم و با بلاتکلیفی روزها را به شب می‌رساندم. من از این وضعیت خسته شده‌ام و دیگر تحمل زندان را ندارم. من هر شب آرزوی مرگ می‌کنم و از قضات دادگاه تقاضا دارم کمکم کنند تا به زندگی برگردم. اولیای دم در این سال‌ها پیگیر اجرای حکم نشدند تا من در زندان عذاب بکشم. باور کنید در این سال‌ها به اندازه کافی تنبیه شده و بارها مرگ را به چشمانم دیده‌ام.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی وی را به ۱۰ سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. به این ترتیب وی به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد.

دستگیری سارق انگشترهای گران‌قیمت

سرهنگ رسول بهرامی ارشد، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام یک فقره سرقت مغازه و سرقت انگشترهای گران‌بها در محله امام‌زاده حسن، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۹ این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در عملیاتی منسجم و غافلگیرانه سارق مغازه دستگیر و از مخفیگاه متهم تعداد زیادی انگشترهای نقره گران‌قیمت کشف شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۱۹ساله در تحقیقات اولیه با توجه به شواهد و ادله موجود به جرم خود و سرقت مغازه در محله امام‌زاده حسن و دو فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد و مال‌باختگان نیز شناسایی شدند. کارشناسان ارزش اموال کشف‌شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد.

سرقت مسلحانه در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، رئیس پلیس شهرستان آبادان، اظهار کرد: در پی اعلام سرقت مسلحانه خودروی ۲۰۶ با تهدید سلاح کمری در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله با اجرای طرح مهار و کنترل خودروها، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری با مشاهده خودروی مذکور دستور توقف خودرو مدنظر را صادر کردند که سارق ضمن بی‌توجهی به ایست پلیس به رانندگی با سرعت ادامه داد و با واکنش سریع ماموران مواجه شد. در ادامه خودروی مسروقه توقیف و فرد سارق کمتر از یک ساعت پس از ارتکاب سرقت دستگیر شد.

رئیس پلیس آبادان با بیان اینکه از متهم یک قبضه سلاح کمری به‌کاررفته در صحنه جرم کشف شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی تاکنون به پنج فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان اعتراف کرده و برای سیر مراحل بعدی به مراجع قضایی تحویل داده و خودرو نیز به مالک مسترد شد.

کشف جسد یک مرد در جنوب تهران

ظهر شنبه پانزدهم بهمن‌ماه، کشف جسد مثله‌شده یک انسان در یک کانال آب در جنوب تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، متخصصان پزشکی قانونی و تیم تشخیص هویت با دستور بازپرس دادسرای فشافویه راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حادثه با جسد مثله‌شده یک فرد مواجه شدند که فاقد دست، پا و سر بود و تیم تشخیص هویت در بررسی‌های اولیه پی بردند جسد متعلق به یک مرد بوده و در کمتر از یک هفته به قتل رسیده است. تحقیقات بیشتر حکایت از آن داشت که مقتول در مکان نامشخصی به قتل رسیده و جسد مثله‌شده او توسط فرد یا افراد ناشناسی به این کانال آب منتقل شده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم، در نخستین گام، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را کلید زدند و دوربین‌های مداربسته اطراف محل جرم را برای شناسایی عامل این جنایت هدف بازبینی قرار دادند.

با دستور بازپرس دادسرای فشافویه جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

حمله مرد قمه‌کش به پلیس

سرهنگ علیرضا دلیری، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از وقوع یک مورد درگیری خانوادگی میان یک زن و شوهر در قالی‌شویی واقع در شهرک کرناچی کرمانشاه، تیمی از ماموران در محل حاضر شدند. پس از حضور پلیس در محل به‌منظور بررسی موضوع، ناگهان صاحب قالی‌شویی با قمه به آن‌ها حمله‌ور شد و یکی از ماموران نیز ابتدا با شلیک هوایی قصد جلوگیری از حمله این شرور را داشت، اما این فرد به حمله خود ادامه داد.

وی افزود: با ادامه حمله شرور قمه‌کش، یکی از ماموران به سمت پای وی تیراندازی و این شرور را زخمی و خلع سلاح کرد. دو نفر در زمینه این پرونده دستگیر شدند. یکی از افراد دستگیرشده شرور قمه‌کش بود که تحت‌الحفظ به مراکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 639156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.