واکنش کنعانی به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در فردو واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی امروز _ یکشنبه شانزدهم بهمن _ در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در فردو اظهار کرد: غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ به آژانس اطلاع‌رسانی شده و همه حالت‌های غنی‌سازی در پرسش‌نامه اطلاعات طراحی درج شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در بازرسی اخیر ژانویه ۲۰۲۳، هیچ اقدام جدید و متناقضی نسبت به پرسش‌نامه مورخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ رخ نداده که نیازمند اطلاع‌رسانی به آژانس باشد.

به گزارش ایمنا، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک، به گزارش اخیر آژانس اتمی در این زمینه واکنش نشان داده و مدعی شدند که عدم اطلاع‌رسانی لازم باعث تضعیف توانایی آژانس اتمی در شناسایی به‌موقع مسائل در تاسیسات هسته‌ای ایران می‌شود.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که تغییر جدید گزارش‌شده در پیکربندی آبشار سانتریفوژ استفاده‌شده در ساخت اورانیوم نزدیک به سطح سلاح، باعث تضعیف لزوم تعهد گزارش‌دهی پادمانی ایران و همچنین تضعیف پذیرش بررسی‌های پادمانی‌ای که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لازم می‌داند می‌شود.

کد خبر 639144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.