مردمی شدن پلیس از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مردمی شدن و استفاده از نیروهای مردمی و حضور جدی پلیس در عرصه‌های اجتماعی از جمله فرهنگی، علمی، پژوهشی و آموزشی از برکات انقلاب اسلامی است.

سرهنگ جهانگیر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک چهل و چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیست‌ودوم بهمن سال ۵۷ به راحتی به‌دست نیامد، بلکه این انقلاب حاصل ریخته شدن خون جوانان برومند این مرز و بوم و شکنجه مردم انقلابی مؤمن و ولایتمدار در شکنجه‌گاه‌های ساواک و اتحاد و همبستگی مردم و نیروهای مسلح است، امروز وظیفه داریم تا با تمام وجود از این انقلاب حراست کنیم.

وی مردمی شدن پلیس را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: مردمی شدن و استفاده از نیروهای مردمی و حضور جدی پلیس در عرصه‌های اجتماعی از جمله فرهنگی، علمی، پژوهشی و آموزشی از برکات انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: امروز مردم، پلیس را از خود می‌دانند و کلانتری و پاسگاه‌ها مأمن و پناهگاه و امید اول و آخر آن‌ها است و پلیس نیز موفقیت‌های خود در انجام بهتر مأموریت‌ها و دستگیری مجرمان و برقراری امنیت را مدیون مشارکت و همکاری و همراهی مردم می‌داند، این تعامل دو سویه بین پلیس و مردم را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب نام برد که در هیچ جای دنیا به این گستردگی و کیفیت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در گذشته نیروهای پلیس حافظ نظام طاغوت زمان بودند و چون این نظام نیز وابسته به رژیم‌های استکباری بود، ناچار بودند سیاست‌ها و سخنان دیکته شده آن‌ها را انجام دهند که باید گفت هیچ اراده و استقلالی از خود نداشتند.

کریمی با بیان اینکه پلیس در دوران طاغوت به دلیل اینکه مقابل دین و ارزش‌ها قرار داشت نتوانست بین مردم جایگاه اجتماعی پیدا کند، خاطرنشان کرد: امروز برخلاف آن زمان پلیس حافظ ارزش‌های نظام اسلامی بوده و پایبندی به دین و در خط ولایت بودن را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند.

وی با اشاره به رشد و پیشرفت چشمگیر پلیس ایران در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی، گفت: امروز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به سرعت گام‌های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری پیموده و امنیت مردم را نه تنها در فضای داخلی بلکه در فضای مجازی به بهترین شکل ممکن تأمین می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان پیش‌بینی و پیشگیری هوشمندانه وقوع جرایم را از برنامه‌ها و رویکردهای جدید فرماندهی انتظامی استان اصفهان دانست و اضافه کرد: پلیس با استفاده از ابزارها و دست‌افزارهای هوشمند خود سعی می‌کند، جرایم و آسیب‌ها را قبل از وقوع پیش‌بینی، شناسایی و با تحلیل دقیق تهدیدها از وقوع آن‌ها جلوگیری کند و در این رویکرد از تمام ظرفیت‌های مردمی و نهادها و دستگاه‌ها نیز بهره می‌برد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پلیس در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی، گفت: پیش‌بینی و پیشگیری هوشمندانه از وقوع جرایم برنامه و رویکرد جدید پلیس استان اصفهان است.

کد خبر 639059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.