استفاده از سامانه‌های هوشمند راهکار کنترل ترافیک است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: کوتاهترین و بهترین راهکار در کنترل ترافیک شهر استفاده از سامانه‌های هوشمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز_ یک‌شنبه شانزدهم بهمن_ در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع «بررسی سامانه آی تی اف و تجمیع سامانه‌های شهرداری در مرکز کنترل ترافیک با بیان اینکه موضوعی همچون ترافیک که روح و روان مردم را نشانه گرفته است، باید اولویت نخست نمایندگان آن‌ها در پارلمان شهری باشد، اظهار کرد: گاهی مسائل اصلی شهری رها شده و به اولویت‌های دیگر پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به انتظار نادرست ایجاد شده در بحث عریض‌سازی خیابان‌ها ادامه داد: اصلی‌ترین راهکار در کنترل ترافیک شهر، تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، هوشمندسازی و مدیریت صحیح در حوزه ترافیک است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: وضع موجود در بحث ترافیک را می‌توان بهتر مدیریت کرد، انتظار هدایت درست خودرو در خیابان‌ها توسط شهروندان و بدون دادن اطلاعات لازم، انتظار بیهوده‌ای است.

وی کوتاه‌ترین و بهترین راهکار در کنترل ترافیک شهر را استفاده از سامانه‌های هوشمند دانست و افزود: الگوهای ترافیکی و مباحث حمل‌ونقلی نیز راهکار میان مدت این معضل است که باید به آنها نیز بپردازیم.

بهره‌گیری از دانش برای رفع معضلات شهری ضروری است

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه تصریح کرد: بهره‌گیری از دانش برای رفع مشکلات شهری به‌ویژه در حوزه ترافیک ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تخصص‌های فراوان موجود در شهرداری و دانشگاه‌ها شهرداری بهره گرفتن از دانش برای رفع مسائل مختلف بی‌بهره است.

نظری با بیان اینکه باید بهره لازم از اهل فن و دانشگاهی را ببریم، گفت: در این صورت می‌توانیم معضل ترافیک را کاهش داده و رفع کنیم،

عضو شورای اسلامی شهر همدان با طرح این سوال که هوشمندسازی اگر کمکی به رفع مشکل ترافیک و سایر معضلات نکند، چه سودی دارد؟، اظهار کرد: در زمینه هوشمندسازی نیز باید از ظرفیت متخصصان استفاده شود و با مطالعات دقیق مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: دولت از دانشگاه بهره نمی‌گیرد در حالی که تمام برنامه‌های کشور باید با نظر دانشگاهیان باشد تا شاهد کاهش و حتی رفع مشکلات باشیم.

کد خبر 639043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.