تحصیل ۷۵ هزار هنرجو در ۸۰ رشته فنی‌وحرفه‌ای

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار هنرجو در ۸۰ رشته و در ۴۵۰ هنرستان استان مشغول به تحصیل هستند.

پیمان شاهپوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تأسیس مراکز نوآوری و کارآفرینی از دیگر ابتکارات اصفهان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیاز امروز جامعه است و خانواده‌ها نیز اهمیت آن را دریافته‌اند و علاقه‌مند هستند که فرزندشان در این زمینه تحصیل کند.

وی با تأکید بر اینکه تمام اسناد بالادستی در آموزش و پرورش اهمیت قابل توجهی برای آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش قائل هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با این سخن که «کشور به‌موازات نیاز به علم، به پنجه‌های کارآمد نیاز دارد» نیز بر این مسئله صحه گذاشته‌اند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این موارد باعث شده تا اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با سرعت و همتی مضاعف به سمت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حرکت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ هزار هنرجو در ۸۰ رشته و در ۴۵۰ هنرستان استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: حدود ۴۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه اول که قصد ورود به دوره متوسطه دوم را دارند، به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شده‌اند.

امسال ۲۰۰۰ هنرجوی جدید در هنرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند

شاهپوری درباره هدایت ۳۹.۷ درصدی دانش‌آموزان کشوری در رشته‌های فنی و آمار استان اصفهان بسیار بالاتر از میانگین کشور است، گفت: امسال دو هزار هنرجوی جدید در هنرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و با اضافه‌شدن ۱۸ هنرستان جدید به شمار هنرستان‌های استان می‌توانیم به‌خوبی میزبان این دانش‌آموزان باشیم.

وی اظهار کرد: اقدامات اجرایی در توسعه زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بسیار قابل‌توجه است و امیدواریم تا افق ۱۴۰۴ نتایج خوبی حاصل شود.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان حرکت‌هایی مانند نهضت هنرستان‌سازی برای جذب خیران به سمت هنرستان‌ها را اثربخش دانست و افزود: در این نهضت که به ابتکار مدیرکل آموزش و پرورش استان آغاز شده است، تاکنون برنامه‌ریزی‌هایی برای تکمیل ۳۲ هنرستان جدید انجام شده است.

وی با بیان اینکه تأسیس مراکز نوآوری و کارآفرینی از ابتکارهای استان اصفهان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، گفت: با تأسیس این مراکز در صدد هستیم بین دانش‌آموزان مقاطع و رشته‌های مختلف فرهنگ و روحیه کارآفرینی را حاکم کنیم و محصلان با ایده خاص می‌توانند برای اجرای آن‌ها به مراکز مراجعه کنند.

شاهپوری خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی کار و کارآفرینی از دیگر اقدامات این مرکز است که با مشارکت شهرداری اصفهان و سازمان تبلیغات، دوره‌های رایگان برای آموزش معلمان و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد و آن‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از این آموزش‌ها، ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

کد خبر 639030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.